9 meter

Om turen står på min sida kan jag med glädje få altanen att skina, bilen kan få sig en tvätt likaså mattan som vi spillt på. Ja listan kan göras lång på användningsområden för en högtryckstvätt.
 
X. 9M

Står inför vårt första husköp. Hela huset ska renoveras. Underlagspappen bytas och befintliga pannor ska ner och tvättas. En ny högtryckstvätt hade varit till stor hjälp! Även till stenläggning och annat som behöver fräschas upp!
 
Rätt svar är 9m.

Efter en fuktig höst och vad det verkar en blöt vinter så kommer påväxten i trädgården att vara stor.
Vi har stenlagda gångar över hela tomten som behöver tvättas. Även altandäcket är i behov av skrubbning, likaså altantaket.
En högtryckstvätt från Nilfisk hade underlättat all rengöring i vårt stressiga liv.
Min treåriga son älskar maskiner så han och jag hade tvättat tillsammans hela sommaren! :)
 
Rätt svar: X 9m

Min gamla trotjänare gav upp för 2 år sedan, Jag har förlorat kampen mot mossa/alger i mina sjöstensplattor. Altanen har blivit grön och uppfarten/fasaden är fortfarande nerklottrad med barnkritor. Skulle kännas X-TRA bra om jag vann denna fina högtryckstvätt ;)
 
Med tummen mitt i pannan byggde jag mitt absolut första egna bygga i våras, ett monster till trädäck på över 80m2. Det skulle bli 15m2 egentligen, men sen fick jag "feeling".

Det tog en vecka, blod, svett och tårar, men jag lärde mig en hejdundrans massa saker. Saker som att det heter ankarskruv och inte ankskruv, skråskruva och inte snedskruva, att krysslaser inte syns i dagsljus, att man blir oerhört hungrig av att snickra, och att det inte existerar snickarbyxor för oss med korta ben.

Det absolut sista jag lärde mig var att det är oerhört mycket mer krävande att tvätta 80m2 för hand, jämfört med först tilltänkta 15m2.

Jag behöver helt klart någon slags maskin att tvätta altanen med (och annat), och denna senaste från Nilfisk verkar vara högtryckstvättarnas högtryckstvätt, och då är det ju den jag behöver ha!
 
  • Ett nybyggt, stort trädäck på cirka 80m2 framför ett vitmålat hus med blått tak och snöfläckar på marken.
Rätt svar: X, 9 meter.

Jag har en gammal Kärscher som gett upp trycket och spolar knappt bättre än vattenslangen.
Med altan, bil och för många kvadrat av f_rbannade sjöstensplattor med mossa behövs något med rejält blås, en ny Nilfisk.
 
H
X. 9 meter

Flyttar i februari från lägenhet till hus.
Med allt annat som behövs för underhåll av trädgård och hus skulle plånboken bli glad om underhållet av de två stora altanerna blir billigare.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Bli först med sprillans ny modell av högtryckstvätt

[bild]

Inled det nya året med att vara med i jakten på Nilfisks senaste högtryckstvätt D-PG 140.4-9 P X-TRA. Du som vinner kommer att bli en av de första i Sverige med att få hem denna effektiva högtryckstvätt på 140 bar. Modellen har förbättrats sedan föregångaren genom att ha en ännu bättre rengöringseffekt tack vare nya effektivare munstycken. Nilfisk D-PG 140.4-9 P är en premiumtvätt av lagom storlek för husägare. Det medföljer en rad munstycken och tillbehör så att den som vill kan hålla både hus, altan och fordon rena året om.

OBS: Vinsten skickas inte ut till vinnaren förrän i februari då den nya modellen lanseras.

Totalt värde cirka: 4 400 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur lång är slangen på högtryckstvätten?
Svaret hittar du här

1. 8 meter
X. 9 meter
2. 10 meter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 19 januari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Nilfisk. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Nilfisk för att de sponsrar den här tävlingen.
 
X - 9 meter
Drömmen; en nytvättad altan !
 
X- 9m

Då vi nyligen köpt hus och renoverar allt eftersom, men pengarna börjar tryta och den gröna altanen på 60kvm hade älskat att bli rengjord med denna maskin.
 
Svar: 9m

Skulle vara så jäkla roligt ! Skulle högtryckstvätta allt som går.
 
X. 9 meter
Behov av ny högtryckstvätt för min gamla E140 håller slangen på att gå av samt att munstyckerna är utslitna efter flitigt användade.
 
X: 9meter

Då det är dags att måla huset så hade det vart gött med en ordentlig tvätt, att vi dessutom bor vid en ddammig grusväg så behöver bilarna tvättas ofta
 
X - 9 M
Vi bor på landet med grusväg och damiga/ smutsiga biler till följa. Och med ny bil på väg, och 1000m2 vägg som ska målas vill det vara helt perfekt med en bra högtryckstvättt.
 
Svar: X 9 meter.

Fick nått gammalt avlagt av svärfar med typ 2 meter slang som blir ett väldans projekt så fort man ska använda den, både med vattnet å förlängningskabel när man behöver flytta den var andre meter.
Förvisso har man uppskattat den då man trots allt fått den utav svärfar .
Å Som nybliven husägare ute i skogen så känns det för tillfället som man bor ute på en åker vid denna årstiden, bilarna ger verkligen sken utav det iallafall, ser ut som om dom varit med i ett dirt rally, lera precis överallt. Så hade varit kanon å vinna nått med mer än två meter slang å som inte blir ett helt eftermiddagsprojekt med förlängningskabel å grejer så fort man behöver tvätta/spola av något
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.