Jag har idag avslutat avtalet. Jag betalade 100 kr/månad under pandemin och nu ville de höja till ordinarie (runt 400kr/månad). Jag ifrågasatte detta eftersom jag arbetar hemifrån och boendet är därmed bevakat i princip dygnet runt = minimala risker. De vägrade fortsätta med rabatten och skickade mig detta mejl som är extremt vilseledande och kanske även falsk marknadsföring:
Vi vill dock påminna er om fördelarna med att ha ett uppkopplat larm:
Har vi nån jurist i tråden som vet huruvida ett bolag får använda sån falsk skrämselpropaganda utan att ens kunna styrka det med underlag?
Vi vill dock påminna er om fördelarna med att ha ett uppkopplat larm:
- 70% Minskad inbrottsrisk.
- Sverige har tredje flest inbrott i hela Europa.
- 1 av 3 befinner sig hemma när det sker larm.
- Årligen inträffar 25 000 bostadsbränder i Sverige och totalt omkommer cirka 100 personer.
- Trygghet att inte behöva tänka på bostaden.
- 1,8 miljoner larmincidenter hanterades av oss 2021
Har vi nån jurist i tråden som vet huruvida ett bolag får använda sån falsk skrämselpropaganda utan att ens kunna styrka det med underlag?
Av oss vill Verisure ha över 2000:- /kvartal i fortsättningen. Dessutom anser de att vi - förutom alla batteribyten - ska betala byte av 4-5 år gamla rökdetektorer till modernare. Bytet av båda är ett "erbjudande" som kostar "bara" 1900 vilket påstås vara halva priset...woaw..!!
Jag trodde att underhållet av mtrl var deras ansvar som ingick hyran (avgiften)..?
Avser byta till annan likvärdig leverantör med 500:- lägre avgift/kvartal och där ALLT underhåll, även batteribyten ingår.
Jag trodde att underhållet av mtrl var deras ansvar som ingick hyran (avgiften)..?
Avser byta till annan likvärdig leverantör med 500:- lägre avgift/kvartal och där ALLT underhåll, även batteribyten ingår.
Redigerat:
Finns även märkliga skrivelser i deras Allmänna villkor som man tycker en jurist skulle kolla på, t.ex:Delgado skrev:Jag har idag avslutat avtalet. Jag betalade 100 kr/månad under pandemin och nu ville de höja till ordinarie (runt 400kr/månad). Jag ifrågasatte detta eftersom jag arbetar hemifrån och boendet är därmed bevakat i princip dygnet runt = minimala risker. De vägrade fortsätta med rabatten och skickade mig detta mejl som är extremt vilseledande och kanske även falsk marknadsföring:
Vi vill dock påminna er om fördelarna med att ha ett uppkopplat larm:
Jag arbetar just som riskanalytiker inom försäkring (oturligt för dem) och synade alla dessa falska påståenden. Jag svarade de att om de skickar mig underlag som kan styrka alla dessa påståenden så tecknar jag ett livslångt avtal med dem utan att ifrågasätta priset överhuvudtaget. Det har idag gått 3 veckor sen jag skickade det mejlet och får inget svar.
- 70% Minskad inbrottsrisk.
- Sverige har tredje flest inbrott i hela Europa.
- 1 av 3 befinner sig hemma när det sker larm.
- Årligen inträffar 25 000 bostadsbränder i Sverige och totalt omkommer cirka 100 personer.
- Trygghet att inte behöva tänka på bostaden.
- 1,8 miljoner larmincidenter hanterades av oss 2021
Har vi nån jurist i tråden som vet huruvida ett bolag får använda sån falsk skrämselpropaganda utan att ens kunna styrka det med underlag?
Du ansvarar för att du och samtliga användare av larmtjänsten inte uppträder aggressivt eller otrevligt i bemötande gentemot vår egna och/eller anlitade personal.... Verisure ansvarar inte för skada eller händelse som orsakats av att du inte fullgjort ditt ansvar enligt ovan.
Innebörden av detta är alltså att om Verisure inte anser att du är tillräcklig trevlig så behöver de inte hjälpa dig.
Produkter som diskuteras i tråden