M Matt23 skrev:
Jag har nog ett äldre larm än dig MalZon så jag kan nog inte riktigt svara på de frågorna. Har ingen kamera heller, men jag har svårt att tänka mig att där kommer någon meddelande om bilder eller att larm har utlösts.
Kommer det inget meddelande eller notis om att larmet utösts så är det ju näst intill direkt värdelöst. Då kan man likaväl plocka ner allt och sälja i delar till någon och handla eget larm.
 
Håller delvis med, men för oss hade det räckt med att larmet löste ut om någon obehörig tog sig in. Då slipper man komma hem och möta någon i dörren, eller vakna av att någon står bredvid sängen.

Men notiser och meddelande är såklart att föredra.
 
  • Gilla
Anders Fritz
  • Laddar…
Hej! Har någon sagt upp sitt avtal? Har ringt idag och fick höra att man kan köpa tillgång till appen gör 1500kr, om man har larmet som är äldre än 5 år behöver man köpa löss den annars behåller man den.
 
  • Gilla
Micke__ och 1 till
  • Laddar…
Paulinak Paulinak skrev:
Hej! Har någon sagt upp sitt avtal? Har ringt idag och fick höra att man kan köpa tillgång till appen gör 1500kr, om man har larmet som är äldre än 5 år behöver man köpa löss den annars behåller man den.
Jag sade precis upp mitt Larm. Dom ville kränga 1500 på mig med, jag har bara haft i ett par månader, men de tidigare ägarna hade i 6 år, men jag blev då inte erbjuden nått med gratis efter fem år.. Jag ringer tillbaka till dem
 
Jag sa upp vårt larm i förra veckan (vi har haft det i fem år nu i april) och vi har tre månaders uppsägningstid. Från 1 juli kommer slipper vi betala något till Verisure. Vi får friköpa vårt larm och alla komponenter kostar 1 krona/styck, så inte gratis men nästan gratis. De kommer komma hem till oss och plocka ner dekaler samt ta simkortet, men allt ska fungera som vanligt förutom att vi inte har någon koppling till larmtjänst.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Ni som har sagt upp Verisure och fortsätter använda appen/mina sidor privat.
Kan ni bekräfta att allt funkar som tidigare med kameraövervakning, SMS-notifiering och allt?
Och de 1500 kr de vill ha för det kan man alltså komma undan?
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Slänger man i eget simkort eller är det wifi som gäller då?
 
M MakeoverMicke skrev:
Ni som har sagt upp Verisure och fortsätter använda appen/mina sidor privat.
Kan ni bekräfta att allt funkar som tidigare med kameraövervakning, SMS-notifiering och allt?
Och de 1500 kr de vill ha för det kan man alltså komma undan?
Jag är tämligen söker på att sms tjänsten kommer att försvinna då detta är en betald tjänst. På sin höjd kanske man får push meddelanden via appen.
Jag är i färd med att ta över säljarens 6 år gamla verisure larm nu vid ett husköp. Planerar att sägs upp det så jag uppdaterar tråden med vad som gäller i 2022 om någon månad.

Jag kan även tillägga att detta blir vårt andra andra hus och verisure erbjuder oss att betala 249kr i månaden för detta. Vårt boendehus kostar oss ca 559kr i månaden.
 
Kashew Kashew skrev:
Jag är tämligen söker på att sms tjänsten kommer att försvinna då detta är en betald tjänst. På sin höjd kanske man får push meddelanden via appen.
Jag är i färd med att ta över säljarens 6 år gamla verisure larm nu vid ett husköp. Planerar att sägs upp det så jag uppdaterar tråden med vad som gäller i 2022 om någon månad.

Jag kan även tillägga att detta blir vårt andra andra hus och verisure erbjuder oss att betala 249kr i månaden för detta. Vårt boendehus kostar oss ca 559kr i månaden.
Ahm, angående SMS så köper man ju dem via deras webshop. Borde de ju vara intresserade av att sälja. :)
Safeland, till exempel, untnyttjar ju detta för att kommunicera med Verisure-larm.
 
Safeland är inget jag känner till, ska kolla upp det genast!
 
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Kashew Kashew skrev:
Förövrigt för den som inte känner till:

[länk]

Där finns all information svart på vitt.
Det som inte framgår där, eller någon annanstans vad jag har annat hitta, är hur appen/mina sidor funkar efter uppsägning. Och vad det ska behöva kosta för att få loss dem. Larmutrustningen i sig är ju annars värdelös. :)
 
Fick en notis i telefonen om att en kamera hade dåligt batteri. Stod att nya skickas inom några timmar, 2 dagar senare hade jag dem, bytte själv och allt funkar igen. Ingen betalning för batterierna heller, men kommer väl på nästa faktura kanske?
 
  • Gilla
Kashew
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.