Malten skrev:
Suzuki Lt hette dom visst.

Sen de där med att folk tycker de e farligt å hit å dit, sker mer olyckor med hästar, men de är ju så snälla djur å de skickar folk upp sina ungar på utan att blinka...
Allt är farligt om det används på fel sätt, jag har ju inte tänkt att dom skall köra själva på vanliga vägar som en del verkar tro. givetvis är det under kontrollerade former! Men jag hade faktiskt väntat mig sådana kommentarer eftersom det verkar lite känsligt att ha ett motorintresse till skillnad från fotboll eller något annat där skaderisken också är hög.
 
tompas11 skrev:
Vilket trevligt initiativ med ATV för barn som är motor/teknikintresserade. Intresset bör absolut uppmuntras. Alla barn uppfostras, som väl är, inte till trädkramare.:)
Vem drömde inte om en sådan som liten? :)
 
Lysande idé att köpa en extra liten. Risken för dödsolyckor vid vältning borde vara minimal.
 
j-o75 skrev:
vilket märke blev det?
Denna blev det http://outl1.se/el-atv-800w
Tyckte inte det var någon mening att köpa en märkesmaskin innan jag visste om det skulle bli något som användes. Sen är utbudet av små el-atv inte så stort. De flesta är kina-maskiner med samma grejer i grunden. Detta gör ju dock att det blir billigt att laga och relativt lätt att få tag på delar. Dock verkar det svårare att få tag på plast och chassiedelar till dessa kina-maskiner.
 
I
Ett lika känsligt ämne för svensken som att ha skjutvapen i USA är för Amerikanen. Jag förmodar att dessa "leksaker" ska framföras på inhägnat privat område, i annat fall är det väl ganska klart ett lagbrott.
Bortsett från det skulle jag aldrig låtit mina ungar framföra sådan skit. En vanlig minicross är betydligt säkrare och lärorikare. Allt för många barn har redan blivit handikappade och dödade av ATV (för barn). Hur kan dessa föräldrar leva med vetskapen med vad de har gjort när de köpte en sån till sitt barn. Att vuxna kör ihjäl sig med dem skiter jag i, de borde veta bättre.
Det var min åsikt, och den står jag för.
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
B
Varför är en cross mindre farlig än en ATV?
 
dof skrev:
Denna blev det [länk]...
Max hastighet 30km/tim.
Verkar ju perfekt för en fyraåring som vill komma någon vart ;)
 
Korvgubbe
Att det är privat mark och inhägnat är inte det samma som att det är lagligt.
 
I
En fyrhjuling går antingen på fyra eller ibland två hjul, bakhjulen, eller slår den runt. Man behöver inte ens kunna gå för att köra en sån
För att kunna köra en cross måste man först kunna hålla balansen, man lägger maskin i kurvorna, och ibland sig själv, man lär sig kanske köra på bakhjulet med en tvåhjuling, lite av ett konststycke. En fyrhjuling är det bara att ge järnet och flytta gumpen lagom mycket bakåt så går den på bakhjulen, eller slår den runt.
 
I
Inhägnad mark behöver inte betyda att inga andra har tillträde dit. Jag ska inte måla in mig i ett hörn för jag vet inte gällande regler, kanske något som hugade spekulanter borde kolla upp. Samma regler gäller med säkerhet alla oregistrerade motorfordon.
 
ion skrev:
Ett lika känsligt ämne för svensken som att ha skjutvapen i USA är för Amerikanen...
Nu tar du väl i?

Inte sätter de väl skjutvapen i händerna på fyraåringar :x
 
KnockOnWood skrev:
Max hastighet 30km/tim.
Verkar ju perfekt för en fyraåring som vill komma någon vart ;)
Nja snarare drygt 20km/h utan medlut, enligt enduromätaren. Speciellt långt kommer dom inte nu då jag har fjärravstängning. Har dock inte behövt använda den än.
 
I
Det har kanske hänt i fyllan i USA, vad vet jag. Men ska vi hårklyva så, ett skjutvapen använder de till att ta livet av andra med emedan en olämplig leksak skadar användaren, föräldrar borde inte hållas utan ansvar i något av fallen.
 
KnockOnWood skrev:
Nu tar du väl i?

Inte sätter de väl skjutvapen i händerna på fyraåringar :x
Min nästa tråd blir "lämpligt gevär för tvååring?"
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.