Attefallsfabriken har sedan i höstas annonserat flitigt i sociala medier, bl a på Facebook med riktigt snygga Attefallshus i olika design. De har en bra säljare vid namn Jussi och har en hyggligt genomarbetad hemsida med, som det verkar, en seriös verksamhet och modulbyggande av Attefallshus. Men när man granskar bolaget finns ingen omsättning, ingen fabrik eller annat som behövs för att leverera denna produkt. (leveranstid åtta veckor enl hemsidan ) De vill efter att sålt in ett projekt ha 25 000 kr i förskott för att ta fram bygglovshandlingar men dessa handlingar dyker aldrig upp.
 
  • Webbsida för Attefallshus, modern design, skogsområde, information om försäljning och priser, med bastualternativ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arg
  • Wow
  • Gilla
Anonymiserad 220941 och 5 till
  • Laddar…
Wedelvåffla Wedelvåffla skrev:
Attefallsfabriken har sedan i höstas annonserat flitigt i sociala medier, bl a på Facebook med riktigt snygga Attefallshus i olika design. De har en bra säljare vid namn Jussi och har en hyggligt genomarbetad hemsida med, som det verkar, en seriös verksamhet och modulbyggande av Attefallshus. Men när man granskar bolaget finns ingen omsättning, ingen fabrik eller annat som behövs för att leverera denna produkt. (leveranstid åtta veckor enl hemsidan ) De vill efter att sålt in ett projekt ha 25 000 kr i förskott för att ta fram bygglovshandlingar men dessa handlingar dyker aldrig upp.
Har också reagerat på annonserna för attefallhus då de ofta innehåller bilder/renderingar som uppenbart inte är attefallshus.

/Krille
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
H
Wedelvåffla Wedelvåffla skrev:
Attefallsfabriken har sedan i höstas annonserat flitigt i sociala medier, bl a på Facebook med riktigt snygga Attefallshus i olika design. De har en bra säljare vid namn Jussi och har en hyggligt genomarbetad hemsida med, som det verkar, en seriös verksamhet och modulbyggande av Attefallshus. Men när man granskar bolaget finns ingen omsättning, ingen fabrik eller annat som behövs för att leverera denna produkt. (leveranstid åtta veckor enl hemsidan ) De vill efter att sålt in ett projekt ha 25 000 kr i förskott för att ta fram bygglovshandlingar men dessa handlingar dyker aldrig upp.
Vad bra att du går ut med en varning! Alla kollar inte upp företagen, vilket är viktigt, man kan aldrig kontrollera för mycket! Seriösa företag förstår att man kontrollerar, oseriösa företag förstår inte!
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Finns det någon som faktisk har köpt av dem här inne?

Vi kom i kontakt med Jussi på slutet av 2022 och han var väldigt på innan vi betalade in 25.000kr, efter att vi betalde dem första 25.000kr började vi få kalla fötter, allt tar väldigt lång tid, bland annat skulle attefalls-fabriken ha sålt flera attefallshus förra hösten som vi fortsatt väntar att få referanser på.
 
  • Gilla
  • Ledsen
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
Fakturan kom från:
Weraton Production AB
Org.nr: 559316-8742
 
  • Gilla
Wedelvåffla
  • Laddar…
N Nader123 skrev:
Finns det någon som faktisk har köpt av dem här inne?

Vi kom i kontakt med Jussi på slutet av 2022 och han var väldigt på innan vi betalade in 25.000kr, efter att vi betalde dem första 25.000kr började vi få kalla fötter, allt tar väldigt lång tid, bland annat skulle attefalls-fabriken ha sålt flera attefallshus förra hösten som vi fortsatt väntar att få referanser på.
Nej, du är nog också lurad. De är proffsiga med bra referensbilder och ritningar men det är ingen substans alls i bolaget och du kommer tyvärr inte se något attefallshus. Jag tänkte starta civlrättsligt mål mot dem. Du kan ju hänga på :) Några pengar kommer vi nog aldrig se men vi kan sätta dit dem för bedrägeri åtminstonde.
 
  • Gilla
Fru Uggla och 4 till
  • Laddar…
M
Märklig firma som inte har någon adress på hemsidan eller orgnr. Men däremot så går det bra att betala med VISA, MC, Discover (vem har det i Sverige?), Amex eller PayPal.

Domänen attefalls-fabriken.se är reggad av en privatperson eller EF 2022-07-09 och hostas av one.com kända för att sälja hemsidor för 9kr/mån.

Om du gör google bildsök på bilderna på attefalls-fabriken så ser du att de förekommer på väldigt många ställen på internet. Bilderna från "fabriken" är tagna från https://baltichousesystems.com/
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Ja jag var precis i kontakt med en annan person som har polisanmält Jussi och Weraton Production AB för bedrägeri idag.

Hur kommer vi två i kontakt?
 
  • Gilla
OlaKrister och 2 till
  • Laddar…
N Nader123 skrev:
Ja jag var precis i kontakt med en annan person som har polisanmält Jussi och Weraton Production AB för bedrägeri idag.

Hur kommer vi två i kontakt?
Skickar pm
 
M
N Nader123 skrev:
Fakturan kom från:
Weraton Production AB
Org.nr: 559316-8742
Som har 200k i skuldsaldo hos kronofogden.
 
  • Gilla
Nader123
  • Laddar…
N Nader123 skrev:
Ja jag var precis i kontakt med en annan person som har polisanmält Jussi och Weraton Production AB för bedrägeri idag.

Hur kommer vi två i kontakt?
Jag kommer också att polisanmäla ..
Bernt.isaksson@nch.com
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
B Bernt Isaksson skrev:
Jag kommer också att polisanmäla ..
Jag skulle råda dig till att redigera bort din emailadress från inlägget. Man vet aldrig vad det finns för skumma typer som kan utnyttja den.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
N Nader123 skrev:
Fakturan kom från:
Weraton Production AB
Org.nr: 559316-8742
Jag var nog en av de första som blev lurade. Det företagsnamnet var då JC Byggkonstruktion & Entreprenad AB. Org.no = 559191-9286, Jag har också polisanmält Jussi Hirvonen. Polisen lär väl se mönstret Jusse Hirvonen har använt sig av och kan koppla ihop alla bedragna. Det skall visst vara minst 15 personer. Är det någon som känner igen huset? Han var hemma hos mig fyra gånger, 2 gånger tillsammans med en anställd från företaget som han identitetskapat. Känns verkligen märkligt.
Modernt litet hus med stora fönster och träfasad, uteplats och lampa, natur i bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
OlaKrister och 4 till
  • Laddar…
M
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.