cheetah1 skrev:
Får jag lov att lite fräckt fråga vad färgen heter som du har målat huset med? Alltså kulören.. Vi har en blå som jag har tröttnat på, vill ha en lite mörkare, och jag har fallit lite för ungefär den varianten du har på ditt hus, har sett några såna.
Hej.
vist kan man det. Allmogeblå från Alcro (Bestå)
 
Snygg mur!
Så här i efterhand, är det något du hade gjort på annat sätt om du hade vetat mer i förväg? Eller skulle du gjort likadant idag?
 
skogsstjrna skrev:
Snygg mur!
Så här i efterhand, är det något du hade gjort på annat sätt om du hade vetat mer i förväg? Eller skulle du gjort likadant idag?
Nja nej faktiskt inte. E fortfarande rätt nöjd nu när man ser den igen (snön har ju smält :D )


Har köpt lampor idag åxå som ska upp när det blir lite varmare väder
 
C
Var det inte varmt nog igår, menar du? :D
 
Vackert.

Har tänkt bygga något liknande med grannen.
Idag har vi en häck som är sned och ving.

Tänkte bara höra hur djupt du grävde för dig sula?
Några andra tips på när man ska göra sin sula?
 
C
Hm, för att spinna vidare på mina funderingar, du kan möjligen inte delge NCS-koden på den kulören? Ska man köpa på bygghemma måste man visst ange den.

(Ursäkta att jag kidnappar din tråd lite...)
 
Totte-70 skrev:
Vackert.

Har tänkt bygga något liknande med grannen.
Idag har vi en häck som är sned och ving.

Tänkte bara höra hur djupt du grävde för dig sula?
Några andra tips på när man ska göra sin sula?
Hej
Sulan än 50 cm djup/tjock. Tanken var egentligen att vi skulle hålla oss till 30 cm men så fick jag tag i den där jätteroliga grävaren å vipps så vart det 50 cm djupt istället :). Något som man surt fick äta upp när den skulle fyllas igen med betong igen. Vi körde med skottkärror från blandaren fram och tillbaks. 3 personer är lagom, En blandar och 2 kör skottkärror med betong samt lägger i armering.
Vi gjorde så att vi hällde i ett antal meter och tryckte sen i ett ägng armeringsjärn, givetvis med ca 0,5m överlapp på dessa.

Kan meddela att efter vinterns minus 20 grader så finns det inte en enda spricka eller sllitage. Den står grymt stadigt ;)

Så ut å bygg men räkna med att det tar hela sommaren om du inte har massor med semester veckor :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.