Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Det ser ut att vara 8m mellan grinden och kurvan. Det låter inte rimligt att hålla 70 från det hållet heller.

A
J Jerpa skrev:
De åker kanske förbi er istället för att kringelkroka över hönsfarmens gård.
Hönsfarmaren har anlagt en lång ny rak och asfalterad! sträckning av vägen mellan äggfarmen och större vägen och vem tror du betalat den? Vägsamfälligheten förståss och när vägen var klar sa han till grannarna att inte åka på hans fina nya väg. Och hör och häpna, det var LÅNG tid innan vi flyttade hit!

Alsbo skrev:
Nötegårdsgubben, är det VI som har låg toleranströskel när vi blir fullständigt nergjorda verbalt när vi kommer med första flyttlasset mitt i vintern och grannen så gott som alltid använder en av de 2 andra vägarna till och från sin fastighet. Hans son skriker att brandkåren inte kommer fram om någon stannar till men sa ingenting när hela vägen var oplogad i 5-6 månader. Då var brandchefen här och sa att de skulle inte åka ut om det blev brandlarm härifrån men när jag bad om ett skriftligt intyg till försäkringsbolaget blev det ett annat besked.
Jag har aldrig uteslutit att det är fel på grannarna, men svar av slaget ”fy vad hemskt, ring polisen!” tycker jag är ganska ointressanta, och jag hoppas att du har familj och vänner som kan bistå dig med den typen av svar. Här blir det lite mindre emotionellt då vi inte känner dig. Jag skrev dock inte, som du antyder, att jag trodde att grannarna var utan skuld.

Nu verkar du ju ha raderat ett antal inlägg från igår, men den karta du lade upp då visar på att du eftersträvar en lösning som jag bedömer skulle bli sämre för alla andra. Driver du den linjen tror jag att du gör dig själv en otjänst eftersom att den aldrig kommer att gå igenom. Bättre då att sätta upp staket framför boningshuset och eventuellt göra något i innerkurvan (ett dike kanske) när den fastställts. Eller dra om vägen på andra sidan ekonomibyggnaderna som också föreslagits.

• Gilla
Danne12345 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nu verkar du ju ha raderat ett antal inlägg från igår, men den karta du lade upp då visar på att du eftersträvar en lösning som
Ja se där ... :surprised:

Jaja, jag tror det börjar vara dags för mig att lämna mitt engagemang i denna tråd. :cool:

MultiMan
Stämmer det med raderade inlägg utan vidare förklaring så försvinner all trovärdighet och jag kommer också lämna tråden, med mina inlägg intakta såklart.

Att delta i forum är en möjlighet, inte en rättighet.

• Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
A
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag har aldrig uteslutit att det är fel på grannarna, men svar av slaget ”fy vad hemskt, ring polisen!” tycker jag är ganska ointressanta, och jag hoppas att du har familj och vänner som kan bistå dig med den typen av svar. Här blir det lite mindre emotionellt då vi inte känner dig. Jag skrev dock inte, som du antyder, att jag trodde att grannarna var utan skuld.

Nu verkar du ju ha raderat ett antal inlägg från igår, men den karta du lade upp då visar på att du eftersträvar en lösning som jag bedömer skulle bli sämre för alla andra. Driver du den linjen tror jag att du gör dig själv en otjänst eftersom att den aldrig kommer att gå igenom. Bättre då att sätta upp staket framför boningshuset och eventuellt göra något i innerkurvan (ett dike kanske) när den fastställts. Eller dra om vägen på andra sidan ekonomibyggnaderna som också föreslagits.
Nu låter du mer resonlig. Jag har aldrig föreslagit det jag ritade på kartan igår. Jag ritade det BARA ur ekonomisk synpunkt. Vi vill få sophämtning och post som alla andra.

Lägger mig inte i sakfrågan men det börjar närma sig förtal när en person nämns och påstås ljuga. Lätt att identifiera genom trådens inlägg dessutom.
Tänk på att även vägföreningens övriga medlemmar kan läsa på forumet.

Staffans2000
P Poxeman skrev:
det börjar närma sig förtal när en person nämns och påstås ljuga
Nja.
Något förtal är det inte tal om. Om det är sant vill säga.

MultiMan MultiManOriginal skrev:
Stämmer det med raderade inlägg utan vidare förklaring så försvinner all trovärdighet och jag kommer också lämna tråden, med mina inlägg intakta såklart.

Att delta i forum är en möjlighet, inte en rättighet.
Ja, att ta bort egna inlägg är inte ok.
Att admin gör det är en annan sak.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Nja.
Något förtal är det inte tal om. Om det är sant vill säga.
Jodå. Förtal har inget med sanningshalt att göra.

• Gilla
Staffan_V och 5 till
  • Laddar…
Stäng tråden nu.
Nu antyder TS att grannarna säljer hembränt.

Alsbo skrev:
Jag har heller inte skrivit att någon kör 70 i kurvan men om du iaf försöker läsa det jag skrev och iaf försöker titta på kartan så om riktigt försöker så kanske du kan se en rak väg upp till de två närmsta grannarna och tror du inte på att de kommer upp i 70 eller mera så är det ingen ide att fortsätta försöka. Det är mycket trafik den vägen rakt fram av släktingar, kompisar och många kunder som handlar hembränt.

A
D Daniel 109 skrev:
Det ser ut att vara 8m mellan grinden och kurvan. Det låter inte rimligt att hålla 70 från det hållet heller.
Hur bred är din bil? 7,5 m?

A
P Poxeman skrev:
Jodå. Förtal har inget med sanningshalt att göra.
Det har det visst och jag har bevis för att det är lögner. Om någon är en skitstövel så har jag rätt att säga det.

Alsbo skrev:
Det har det visst och jag har bevis för att det är lögner. Om någon är en skitstövel så har jag rätt att säga det.
Juridiskt sett är det ingen skillnad om det är sanning eller lögn.
Brottsbalken skiljer INTE på det:

5 kap. Om ärekränkning
1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter."

Men man kan anses vara utan straffansvar om det anses vara skäligt att lämna uppgiften. Då skall detta kunna motiveras av omständigheterna. Observera att omständigheterna som åberopas skall vara objektiva och inte subjektiva. Stor skillnad!

Mer information ; https://sv.wikipedia.org/wiki/Förtal

Har ägnat en stor del av söndagen åt denna tråd och gör kanske ett länge inlägg om min granne i en by jag en gång bodde i och varför jag valde att flytta.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.