M
J Jehu skrev:
Nye energiministern blir nog ingen höjdare för Sverige
[länk]
[länk]
bra på att ljuga.
[länk]
Han är sosse, vad hade du väntat dig?

J Jehu skrev:
Läget är allvarligt, och då tillsätter sossarna ännu en oduglig minister efter Baylan och Ygerman.
Var skall de hitta någon som inte är odugling i det partiet?
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
M mnils skrev:
Han är sosse, vad hade du väntat dig?



Var skall de hitta någon som inte är odugling i det partiet?
De finns ofta i Industrifacket.
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
Nytt rekord idag. Mellan kl 16-17 kostar 1 kwh 813 öre. Fantastiskt.
 
  • Skärmavbild av elprisgraf som visar högsta pris på 813 öre per kWh mellan kl 16-17.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Wow
Luddis_1 och 2 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nytt rekord idag. Mellan kl 16-17 kostar 1 kwh 813 öre. Fantastiskt.
922 för mig, inkl moms och elskatt och överföringsavgift :love:
 
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Ska bli kallt de närmaste dagarna…får se om vi får systemstörningar
 
  • Gilla
jeppe42
  • Laddar…
M
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nytt rekord idag. Mellan kl 16-17 kostar 1 kwh 813 öre. Fantastiskt.
Helt vansinnigt, man lider med de som behöver el för uppvärmning.

Under tiden kan ni roa er med en ledare i Expressen S och MP måste erkänna sitt ansvar för elbristen
 
  • Gilla
b_hasse och 2 till
  • Laddar…
A
M mnils skrev:
Helt vansinnigt, man lider med de som behöver el för uppvärmning.

Under tiden kan ni roa er med en ledare i Expressen S och MP måste erkänna sitt ansvar för elbristen
tänker inte vara sån eller skriva en massa i detta, men när MP valde att lämna regeringen så tog de ett strategiskt val.
vilket jag är övertygad om att de tog för att skydda sig själva som partiledare och parti...
För hade dessa priser seglat upp med ett röd grönt styre... Så hade debatten om att leta ansvariga kommit och nyval blivit ställt som krav...

Kan inte tänka mig att varken c eller v är speciellt nöjda med att ha drivit fattiga rakt fram till ruinens rasbrant...
Men så kan det gå när man stöder av politiska övertygelser istället för de eller den som verkligen har en bra politik...
 
  • Gilla
Karl Olssvan och 4 till
  • Laddar…
hsd
Hörde att karlshamnsverket startade idag, beroende på att polen behöver el....
 
wildeside
Maskintok skrev:
tänker inte vara sån eller skriva en massa i detta, men när MP valde att lämna regeringen så tog de ett strategiskt val.
vilket jag är övertygad om att de tog för att skydda sig själva som partiledare och parti...
För hade dessa priser seglat upp med ett röd grönt styre... Så hade debatten om att leta ansvariga kommit och nyval blivit ställt som krav...

Kan inte tänka mig att varken c eller v är speciellt nöjda med att ha drivit fattiga rakt fram till ruinens rasbrant...
Men så kan det gå när man stöder av politiska övertygelser istället för de eller den som verkligen har en bra politik...
Nu har ju regeringen röstats fram demokratiskt, med (om jag inte kommer ihåg fel) så va det 101 ja, 75 avstod och 173 nej röster så med all logik så vinner 101 ja röster mot 173 nej röster.
Har lite svårt att se demokratin i att minoriteten vinner.
Men nu vet jag hur jag ska få min vilja fram om mitt förslag är i minoritet när det ska röstas på jobbet.
Alltid lär man sej något.
 
  • Haha
Bangan
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Nu har ju regeringen röstats fram demokratiskt, med (om jag inte kommer ihåg fel) så va det 101 ja, 75 avstod och 173 nej röster så med all logik så vinner 101 ja röster mot 173 nej röster.
Har lite svårt att se demokratin i att minoriteten vinner.
Men nu vet jag hur jag ska få min vilja fram om mitt förslag är i minoritet när det ska röstas på jobbet.
Alltid lär man sej något.
Ännu svårare blir det när ett parti som har stöd av 4% av väljarkåren (var av 90% av dessa bor i stockholm) har haft mer eller mindre vetorätt i extremt viktiga frågor som energipolitiken de senaste 10-15 åren
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Haha
b_hasse och 2 till
  • Laddar…
G
hsd hsd skrev:
Hörde att karlshamnsverket startade idag, beroende på att polen behöver el....
Eller hur? Idag importerar Sverige ca 6% av el som används i Sverige! Polen? Man kan ju ljuga hur man vill om man är journalist!
 
Det vore ett totalt haveri för förnuft, logik och moral om MP blir kvar i riksdagen efter nästa val.
Svenska folket behöver sätta ner foten och säga enough!
Rädda planeten, jodu. De klarar av att sabotera vår elförsörjning och införa åtgärder som gynnar en liten elit som bidrag till elbilar, samt verkningslösa symbolåtgärder som plastpåseskatt och elcykelbidrag.
Vanligt folk ffa på glesbygden får betala.
Aktivister har ingen plats i riksdagen och ännu mindre i en regering.
 
  • Gilla
b_hasse och 4 till
  • Laddar…
G OMathson skrev:
Eller hur? Idag importerar Sverige ca 6% av el som används i Sverige! Polen? Man kan ju ljuga hur man vill om man är journalist!
I morse sade de på radion att vindkraftverken inte producerade något så vi importerade el från tyskland och polen.
Sen får man läsa om att de sätter igång oljan och skickar till polen.

Vi bor i ett efterblivet land gällande vår infrastruktur.
 
N noone70 skrev:
Ska bli kallt de närmaste dagarna…får se om vi får systemstörningar
Tänk vad märkligt att vi har haft två strömavbrott under de tre år vi bott här. Båda under senaste veckan och under en timme med hög belastning (07 resp 16). Otroligt praktiskt med automatisk bortkoppling när elen är dyr.

Nej skämt åsido, det är lätt att hata slumpen.
 
halper halper skrev:
Tänk vad märkligt att vi har haft två strömavbrott under de tre år vi bott här. Båda under senaste veckan och under en timme med hög belastning (07 resp 16). Otroligt praktiskt med automatisk bortkoppling när elen är dyr.

Nej skämt åsido, det är lätt att hata slumpen.
Well om man ska vara sån och leka domedagsprofet :rofl:
Elskåpet ute på gatan utan för oss exploderade (ja exploderade, luckan låg ca 10m från det som var kvar av skåpet) för några veckor sen…
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.