Tycker detta utkastet ser väldigt bra ut!

Det enda jag funderar över är den högra sektionen.
Den "nischen" eller vad man ska kalla det där arbetsrummet snor en del av badrummet kommer kräva någon sorts balk eftersom det blir en större öppning i den bärande ytterväggen där...

Så jag personligen hade nog gjort badrummet kvadratiskt, gjort arbetsrummet lite mindre och till sist hade jag gjort tvättstugan lite bredare.
Varför? Jo, för då finns det möjlighet att ställa en torkställning eller två på golvet utan att de är allt för mkt i vägen.
Som det ser ut nu så kommer kläder som måste hänga på tork hamna i något annat rum :)

Men utöver det tycker jag som sagt att det ser bra ut!
 
Jag tycker det ser bra ut, jag gillar att det är gott om utrymme för att hänga kläder i entrén.
Det jag hade funderat på är att sätta in en vanlig dörr till tvättstugan, som öppnas inåt. Samt även en vanlig dörr in till arbetsrummet.

Skjutdörrar är skönt på ett sätt, men man ska vara medveten om att dom släpper igenom mer ljud. Dels sluter själva dörren i sig inte lika tätt som en vanlig dörr, sen så har man ett ihåligt utrymme mellan väggarna där dörren ska kunna skjutas in, så det blir lite sämre där (förutsatt att man har isolerade innerväggar i normala fall).

Vi har en skjutdörr i vårat hus, och det är skillnad. Dom dörrar vi kör med är Swedoor Compact (även skjutdörren), och dom är betydligt bättre än billiga lättare innerdörrar.

Om möbleringen ska vara som på bild så hade jag funderat på att öppna skjutglaset vid soffan från andra hållet, för att slippa "krånga sig förbi" om någon sitter i soffan:
Ritning med en skjutdörr mellan rum, pil indikerar öppningsriktning, och klädhängare i entrén.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen tycker jag sovrummet på 13 m2 är strösslat med fönster (och en dörr), men det är väl en smaksak.

I det stora hela tycker jag det ser bra ut (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.