MrMagic skrev:
Sådana finns inte !!  ;) ;)
Jorå mitt aroundiolarm är skitbra! Inga tjuvar än så länge, så det så!
De kollar inte om det är trådbundet eller inte! ;D
 
Ni som beställer larm från utlandet etc....vad har ni för larmdekaler uppe ?
Får man med några överhuvudtaget ?

När man har ett larm genom tex Securitas så sitter ju mkt av skyddet just i
Securitasskylten och inte i själva larmet. :-?
 
Hmmm, kan inte tänka mig att det är så knepigt att göra fönsterdekaler med rätt färger och typsnitt...?!  
 
Jag har inte fått med några dekaler till mitt larm. Men om inte tjuven ser mina PIR:s som sitter uppe så e han dum, men det är de ju för det mesta :-/

Har frågat om de kan skicka några dekaler, men min installatör är på semester över jul och nyår så får se om någon vecka eller så.

Att tillverka egna dekaler med "rätt färger" skulle jag tro klassas som urkundsförfalskning. Skulle passa mig för det.
 
Sådär, nu är mitt larm installerat. Tog en himla tid. En massa e-postande om alla tillbehören. Överföra pengar från banken. Paketet som skickades med DHL tog en jättelång tid. Det fastnade i någon terminal i england i över en vecka. Sen blev det jul och öven nyår. I början på januari dök de ändå upp utanför huset. Alla delar och alarmet satte jag upp på ~4 h. Sen fick jag vänta ytterligare en vecka på att få det färdigprogrammerat. Diverse strul med simkort.

Till er som ska ha en gsm-modul i enheten. Skaffa ett simkort från telia. De är de enda som vet och kan lägga till ett mobilt datanummer till simkortet. Comviq har ingen aning om vad det är för något. Har kostat en massa pengar att ringa comviq, de tror att det ska duga med simkortets eget nummer men det gör det inte. Sen får det inte vara ett kontantkort då telia inte kan lägga upp ett datanummer på dem. Hastigheten på dataöverföringen ska vara 9600 annars går det för långsamt. GHP kan inte slutprogramera larmet med lägre hastighet.

Telias aktier har stigit markant hos mig. De vet vad de sysslar med. Comviq och alla de andra lågprisföretagen vet inte ett skit och är en samhällsfara (för att prata om något helt annat en syftet med tråden).

När larmet är färdigprogramerat går det bra att sätta in ett kontantkort.

Ska skaffa en extern högtalare också. Inte bra att sirenen går av i centralenheten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.