verktygsgurun skrev:
I telefonen finns en ikon som heter App store, man bara klickar på....
Funkar lika i Android, men där heter butiken Play Store och går att kolla i även från datorn: https://play.google.com/store Ringa, surfa, mmsa, maila, navigera och vara kommunikativ är standard i alla smarta lurar, vad man kan ha ytterligare önskemål om kan tex vara storlek på skärmen, batteritid, tålighet, prestanda osv.
 
pär h skrev:
...Hur hittar man alla appar. Tänkte på tex mattiasp CrownCalc hur kommer man på att det är en sådan man behöver. Jag skulle inte ha en tanke på att behöva ha hjälp med att räkna ut vinkeln matematiskt. Vilket jag verkligen skulle behöva då jag inte har en aning om hur man gör det. Missförstå mig rätt det är nog en en jätte bra app. Det är nog så att jag inte har kommit dit ännu.


Pär
Det är lite lustigt hur jag hittade den. Jag hade nämligen tänkt programmera en sån app till mig själv. Sen kom jag på att man skulle kunna sälja en sådan via appstore. En enkel sökning visade att det redan fanns en sån app. Därför blev det aldrig så att jag lärde mig hur man programmerar appar. Det mesta finns redan. Om man letar. Den app jag använder mest i snickeritillämpningar är en kalkylator som heter PCalc. Den är mycket trevlig, eftersom den kan använda RPN. När man har vant sig vid RPN blir man galen av alla andra kalkylatorer. Sen har vi ju förstås Tapatalk som gör att man kan surfa Byggahus när man vill.
 
Vill man ha en lite mer tålig telefon så har man redan där tvingat in sig på Android-spåret. Åtminstone Sony, Motorola och Samsung har modeller av lite mer fukt, stöt och dammtålig variant
 
MMR skrev:
Vill man ha en lite mer tålig telefon så har man redan där tvingat in sig på Android-spåret. Åtminstone Sony, Motorola och Samsung har modeller av lite mer fukt, stöt och dammtålig variant
Inte riktigt, men det kostar ju, lifeproof http://www.iphonebutiken.se/lifeproof-case-iphone-44s-2496.html sägs ska funka bra. Har otterbox defender på jobbluren, bra men gör den klumpig och inte vattenskyddad. Som jämförelse kan man köpa en Motorola Defy Mini (IP67)för 979kr.
 
mattiasp skrev:
. Om man letar. Den app jag använder mest i snickeritillämpningar är en kalkylator som heter PCalc. Den är mycket trevlig, eftersom den kan använda RPN. När man har vant sig vid RPN blir man galen av alla andra kalkylatorer.
Även jag kör med PCalc gratisversionen efter att min gamla HP la av i vintras. Finns det räknare idag att köpa med RPN?

Annars så använder jag en ficklampsapp, bullerapp o bauhausapp.
Skulle vilja ha en app som skulle hjälpa mig att beräkna vikten på vad jag lastar på släpet, tips någon?
 
HP har några grafritande samt några ekonomiska räknare med RPN.
 
Jag använder en app som heter my measurement. Där man kan ta en bild och sedan lägga in mått eller vinklar.
 
phl skrev:
HP har några grafritande samt några ekonomiska räknare med RPN.
Grafer på räknare har aldrig varit min grej men nu hittade jag faktiskt min gamla trotjänare som verkar finnas i retroupplaga. :)

http://www.geocalc.com.au/product/NW250AA-BO
 
gnuttisch skrev:
Jag använder en app som heter my measurement. Där man kan ta en bild och sedan lägga in mått eller vinklar.
+1000 på den

Perfekt att måttsätta ett rum, en pryl eller vad du vill...

Enskilt bästa byggappen för iPhone....
 
Nimajneb skrev:
Även jag kör med PCalc gratisversionen efter att min gamla HP la av i vintras. Finns det räknare idag att köpa med RPN?
Rpn rules! Har en hp17 en hp19 och en 41cx med extra allt jag egentligen borde sälja.
/B
 
Jag vet att de har gjort en app som heter i41cx som farsan använder =)
 
RealCalc är en bra RPN-räknare till Android.
 
Jag brukar använda nordea appen, perfekt att sekund för sekund kunna hålla koll på flödet av pengar från mitt konto till bygghandeln.
Telefonen brukar dock överhetta när jag gör detta.

I övrigt så är ficklampsprogrammen och miniräknaren välanvända. :)

Smart Measure är ju ett ganska fiffigt program för att göra en uppskattning av avstånd till något.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.