Marlen Eskilsson skrev:
Nu har Bauhaus via juridiskt ombud gett sin syn på saken: [länk]
Stort tack Marlen för upplysningen.
Som jag misstänkte det fanns inga fel på arbetet. 3 besiktningar och de enda felen har varit avvikande kulör och silikonfogning !!!
Intyg utfärdat av BKR behörig har överlämnats oxå, Elinslationen godkänt enligt besiktning.
Det var inte alls dumt av mig att vara kritisk till artikeln 😊
 
Jaha, vart tog ni vägen då alla allvetare.
Ska ni inte kommentera ?!
 
Okey, du verkar haft " turen " att få rätt denna gång...men du behöver inte gotta dig i det för mycket, alla kan ha fel ibland...och chansen att detta fall skulle visa sig att Bauhaus hade rätt i sak var vi inte många som trodde, med rätta efter alla deras tabbar och dåliga koll!

Ta en kall pilsner nu och tänk på hur bäst du är :)
 
Matstj skrev:
Jaha, vart tog ni vägen då alla allvetare.
Ska ni inte kommentera ?!
Historien ligger nog mitt i mellan
 
Marre666 skrev:
Okey, du verkar haft " turen " att få rätt denna gång...men du behöver inte gotta dig i det för mycket, alla kan ha fel ibland...och chansen att detta fall skulle visa sig att Bauhaus hade rätt i sak var vi inte många som trodde, med rätta efter alla deras tabbar och dåliga koll!

Ta en kall pilsner nu och tänk på hur bäst du är :)
Det handlar inte om att jag ska få rätt. Jag skrev från början att döm inte ensidig när ni inte har tillräcklig information om saken. Men de här människorna saknar moraliska spärrar. De smutskastar ett företag o anklagar mig att vara deras ubåt. Jag har bara handlat på affären känner faktiskt ingen där. Jag är bara en nöjd kund.
 
Redigerat:
Som påpekats av flera i tråden så fick vi bara den sidans beskrivning som sällan är objektiv, att döma på spekulation är sällan en bra idé ;)

För egen del ska jag också strax ta en öl och tänka på hur bra jag är. Skål! :wow:
 
Redigerat:
  • Gilla
falkn och 1 till
  • Laddar…
Jag öpnnat oxå en öl när ni ändå är på gång.
Skål för Matstj och Bauhous.
 
Redigerat:
Skål :)
 
Vad gott det smakar i solen ?
Öppnar den andra: skål för Elina o Marlen och alla byggahus medlemmar.
 
Matstj skrev:
Jaha, vart tog ni vägen då alla allvetare.
Ska ni inte kommentera ?!
Det finns inget som säger att det advokaten påstår är sant. Historien ligger förmodligen mittemellan. Vad skulle annars advokaten svara? Ja vi har gjort allt fel?
 
  • Gilla
Henri och 2 till
  • Laddar…
G
Ja och vad skulle en person med en Guy Fawkes mask svara? "Ja jag hade fel och ber om ursäkt. Allt och alla tillhör inte en konspiration".... Skulle aldrig hända.
 
G
Jag tror inte Matstj jobbar på Bauhaus, men hos underleverantören...
 
Lite i bakspegel tycker jag att matstj har en poäng i att inte döma innan man har utsaga från båda parter. Efter svar från bauhaus är det dock tydligt för mig att de tagit problemet på allvar, dock kanske inte riktigt löst problemet.

Det som stör mig är att sign. matstj uppenbarligen haft någon koppling till saken, och det som gjorde mig övertygad var ett citat jag läste som nästan ordagrant stämmer med bauhaus brev, se nedan. Alla har rätt till en uppfattning, men om man är inblandad och har del i problemet bör man, enligt min mening, avstå från att kommentera, alternativt öppet redovisa sin roll i dramat. Säker kan man inte vara på någonting, men det är iaf ett lustigt sammanträffande.

Min poäng är alltså att det är märkligt att matstj kände till nedanstående detalj utan att ha sak i målet.

Matstj skrev:
Det har varken du eller jag någon aning om. Det som finns i artikeln är det som beställaren berättat. Vi har inte läst, Bauhous version. De kanske ville ha en dusch i början o har ändrat sig badkar. Eller har inte definierat hur de vill ha det. Det är väldigt vanligt att kunden ändrar sig mitt elller i slutet av arbetet. Jag tycker inte att man döma ut företaget ensidig bara mha info från beställaren.
Det är orättvis.
Svar från bauhaus:

När det gäller att en display som monterats på 100 centimeters höjd istället för utlovade 150 centimeter, och en golvbrunn anpassad för dusch istället för det beställda badkaret
 
Redigerat:
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
Lite i bakspegel tycker jag att matstj har en poäng i att inte döma innan man har utsaga från båda parter. Efter svar från bauhaus är det dock tydligt för mig att de tagit problemet på allvar, dock kanske inte riktigt löst problemet.

Det som stör mig är att sign. matstj uppenbarligen haft någon koppling till saken, och det som gjorde mig övertygad var ett citat jag läste som nästan ordagrant stämmer med bauhaus brev, se nedan. Alla har rätt till en uppfattning, men om man är inblandad och har del i problemet bör man, enligt min mening, avstå från att kommentera, alternativt öppet redovisa sin roll i dramat. Säker kan man inte vara på någonting, men det är iaf ett lustigt sammanträffande.

Min poäng är alltså att det är märkligt att matstj kände till nedanstående detalj utan att ha sak i målet.

Matstj skrev:
Det har varken du eller jag någon aning om. Det som finns i artikeln är det som beställaren berättat. Vi har inte läst, Bauhous version. De kanske ville ha en dusch i början o har ändrat sig badkar. Eller har inte definierat hur de vill ha det. Det är väldigt vanligt att kunden ändrar sig mitt elller i slutet av arbetet. Jag tycker inte att man döma ut företaget ensidig bara mha info från beställaren.
Det är orättvis.
Svar från bauhaus:

När det gäller att en display som monterats på 100 centimeters höjd istället för utlovade 150 centimeter, och en golvbrunn anpassad för dusch istället för det beställda badkaret
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.