Fantastiskt vilken usel uppstart företaget fick med sin svenska sida. Riktigt illa.

Så här tänker jag om amazon.
Vi har i princip bara köpt böcker och några harrypottergrejer de senaste åren. Om jag snabbt vill ha tag på Tom Rosenbausers ”prospecting for trout” så är det amazon jag vänder mig till.
Hur kan man varje vecka köpa flera grejer från amazon? Jag måste fråga. Bygger man upp ett hem från grunden eller driver man firma och säljer vidare via tradera? Seriös undran.
 
Fario Fario skrev:
Fantastiskt vilken usel uppstart företaget fick med sin svenska sida. Riktigt illa.

Så här tänker jag om amazon.
Vi har i princip bara köpt böcker och några harrypottergrejer de senaste åren. Om jag snabbt vill ha tag på Tom Rosenbausers ”prospecting for trout” så är det amazon jag vänder mig till.
Hur kan man varje vecka köpa flera grejer från amazon? Jag måste fråga. Bygger man upp ett hem från grunden eller driver man firma och säljer vidare via tradera? Seriös undran.
Bra fråga faktiskt, men det är väl främst amerikaner som gör det och då kan du nog inkludera hela dagligvaruhandeln i deras sortiment. Inklusive färskt kött, fisk osv. Då är det kanske inte så konstigt?
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Fantastiskt vilken usel uppstart företaget fick med sin svenska sida. Riktigt illa.

Så här tänker jag om amazon.
Vi har i princip bara köpt böcker och några harrypottergrejer de senaste åren. Om jag snabbt vill ha tag på Tom Rosenbausers ”prospecting for trout” så är det amazon jag vänder mig till.
Hur kan man varje vecka köpa flera grejer från amazon? Jag måste fråga. Bygger man upp ett hem från grunden eller driver man firma och säljer vidare via tradera? Seriös undran.
jag handlar allt möjligt tvättmedel diskmedel mycket förbrukningsvaror men café senaste vart curry ketchup och branston pickle
 
H Harald Blåtumme skrev:
Faktum är att jag tror jag hittat ett tanklock nu till min kina-lövblås... på Amazon av alla ställen! Man får vara litet påhittig i sökrutan bara och anpassa språket en smula :D

[bild]

Måttangivelserna är litet si och så med men även här får man vara litet flexibel:
[bild]

______
PS. Jag sökte vidare efter koden på en av maskinerna som detta lock skulle passa till, nu hittade jag samma tanklock fast här fick man två för ungefär samma pris och fri frakt ... inga mått angavs iofs men "I feel lucky" idag så jag slog till!

[bild]
jag körde just min blås och det visade sig att locket till en femlitersdunk akylatbensin från OKQ8 passar perfekt på lövblåsen....
 
  • Gilla
  • Wow
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Gällande lagersaldo så är det ju lite intressant också. Jag har inte testat att beställa något från den svenska sidan och tänker inte göra det förrän de får ordning på den, vilket lär ta tid. Jag har handlat lite saker från den tyska sajten, med blandat resultat. Vissa grejer har kommit fram utmärkt, andra har bara avbokats utan förklaring.

Jag provade att köpa grill där för knappt två år sen och beställde från ställen som skulle leverera till Sverige mot en extra avgift. Man drog pengar på kreditkortet, inklusive den extra avgiften för frakten, och så 2 dagar senare fick man ett meddelande om att köpet avbrutits och att pengarna sattes tillbaks. Leta rätt på ett nytt ställe att beställa från bara för att råka ut för samma sak igen. Jag tror jag betalade 4 eller 5 grillar där köpet sedan avbröts, innan jag gav upp. Som tur var kanske för i samma veva så sänktes priset på en grill jag var intresserad av med 40% och det gick dessutom att prismatcha ner den 10% till.
 
Kommentarer överflödiga.. :seenoevil:

Väggdekal som ser ut som fönster med monokroma bilder av kejsarpingviner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
etompau
  • Laddar…
Går bra för amazon här i sverige, provade göra en beställning och fick svar från säljaren...:crysmile:

"I´m sorry I can not read swedisch but I have cancelled the order because we do not sell on amazon sweden"
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
tompaah7503 och 9 till
  • Laddar…
Jag var tvungen att testa, så jag beställde en sak, en "hallon kylfläns" för 120 spänn. Den skulle dessutom vara fraktfri. Men det tog inte många minuter innan det kom ett mejl att "sorry, we forgot to mention the delivery cost to Sweden, 110 SEK". Så det blev en cancelled order.

Sedan beställde jag samma sak igen, från en annan leverantör. Fortfarande fraktfri, och leveranstid mindre än en vecka. Men när jag spårar paketet så är det lika förbannat skickat från Kina. Hur de ska få hit den på fem dagar, och om jag kommer att debiteras tullmomshanteringsavgift blir spännande att se.
 
Jonas Persson
A andersmc skrev:
Jag var tvungen att testa, så jag beställde en sak, en "hallon kylfläns" för 120 spänn. Den skulle dessutom vara fraktfri. Men det tog inte många minuter innan det kom ett mejl att "sorry, we forgot to mention the delivery cost to Sweden, 110 SEK". Så det blev en cancelled order.

Sedan beställde jag samma sak igen, från en annan leverantör. Fortfarande fraktfri, och leveranstid mindre än en vecka. Men när jag spårar paketet så är det lika förbannat skickat från Kina. Hur de ska få hit den på fem dagar, och om jag kommer att debiteras tullmomshanteringsavgift blir spännande att se.
Och för oss som inte ännu hajjar tugget, en hallonkylfläns är en kylfläns till en Raspberry Pi. :p
 
  • Haha
Fairlane
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Och för oss som inte ännu hajjar tugget, en hallonkylfläns är en kylfläns till en Raspberry Pi. :p
Jo, man måste tänka i förväg. Hur kommer deras översättningsautomat att hantera Raspberry Pi. Jag trodde till och med att det skulle bli en "hallondjävul", Raspberry Pi Fan, men riktigt så långt gick det inte.

Det slutar väl att det utvecklas en sociolekt, Amazoniska, som endast talas och förstås av de inbitna Amazon-nördarna.
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Lite synd att "Amazon" blir förknippat med något annat än den svenska klassikern:
extrabilder4049938_large.jpg
Är uppvuxen i baksätet på en Amazon så lite Amazonnörd är man redan.
 
  • Gilla
  • Haha
Enolf och 5 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Lite synd att "Amazon" blir förknippat med något annat än den svenska klassikern:
[bild]
Är uppvuxen i baksätet på en Amazon så lite Amazonnörd är man redan.
Skulle vara spöstraff på att använda det namnet på något annat än den bilen
Har haft två Amazoner och saknar dom så otroligt
Jag grät när jag gjorde mig av med den senaste :cry:
 
  • Gilla
etompau och 2 till
  • Laddar…
Farsans finns kvar, har varit i släkten sen -68 och registrerad på farsgubben sen -71.
Körduglig och besiktad för evigt, nya eller renoverade delar där det behövs för trafiksäkerheten men den slitna brukspatinan får vara kvar.
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Skulle vara spöstraff på att använda det namnet på något annat än den bilen
Har haft två Amazoner och saknar dom så otroligt
Jag grät när jag gjorde mig av med den senaste :cry:
Har på senare år blivit sugen på att köpa mig en Amazon, men det är svårt att få tag i en i vettigt skick numera. Då pratar jag om bilen och inte om vältränade krigiska fruntimmer :rofl:
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Wera kalendern bra pris på amazon, bra present för byggare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.