Aha du menar så.
Bra ide!
 
Jag skulle köra så här ....... Handritad skiss av en byggkonstruktion med markeringar i rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jo var inne på det med men kolla hur plåten ser ut längre upp, den klarar bara att läggas över en regel på ca 45mm.
 
E egge80 skrev:
Jag skulle köra så här .......[bild]
Hur monterar du plåtarna då :thinking:
 
Installation av grå plåttakplattor på träreglar vid husfasad under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Schematiska illustrationer av takinstallation med Flexitak i olika konfigurationer och fastsättningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Plåten ser så pass tunn ut att du borde kunna kapa en till rätt bredd och bocka den över regeln, dvs slippa skarva enl att B.. så skulle iaf jag ha gjort :)

Mao skruva 2 reglar cc 120 som du sätter en tvärgående frisbräda på (blir i min bok åxå snyggare med samma bredd el bredare mot trallen)
 
Ja det är ju 50cc men kan ju köpa en rad med 60cc plåtar
 
Dom har ju även den modellen som heter Flexitak ”Under” som skulle lösa problemet i just det facket...

Schematisk illustration av Flexitak ”Under” med markerade skruv- och tätningsspår samt droppkant.
 
Mm
 
Mazen Mazen skrev:
Hur monterar du plåtarna då :thinking:
Jag lägger dit plåten först och sen skruvar jag genom plåten på vänster sidan, funkar inte det?
 
E egge80 skrev:
Jag lägger dit plåten först och sen skruvar jag genom plåten på vänster sidan, funkar inte det?
Om du tänker skruva den liggande regel från vänster dvs inte genom den stående blir det en rätt svag infästning, bättre isf att skruva från höger, men då blir det svårt med plåtarna.
 
Funderar på att dra fast en regel på befintlig. Då blir de 90mm bredd
 
Eller tre reglar så blir det 135mm. 45mm till tvärgående bräda och 45mm var till respektive sida där trall möter brädan
 
R Rolle85 skrev:
Eller tre reglar så blir det 135mm. 45mm till tvärgående bräda och 45mm var till respektive sida där trall möter brädan
Då är det enklare att höja den mittersta 28 mm så slipper du klyva en 120..
 
Ritning av en staketlayout med avståndet mellan stolpar markerade, huvuddimensioner 8,5m bred och 3,5m hög.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.