mycke_nu skrev:
Man brukar väl lägga kyl/frysvaror i en separat kasse oavsett kassa..
Det är bara i glesbygden man öht funderar på möjligheten att låta kylvarorna samåka för att inte förgås på hemvägen. Med 4 minuter till butiken kvittar det.
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Det är bara i glesbygden man öht funderar på möjligheten att låta kylvarorna samåka för att inte förgås på hemvägen. Med 4 minuter till butiken kvittar det.
Jag försöker grovsortera varorna i kassarna utifrån hur de ska plockas in i skåp och lådor hemma. Jag har inte gjort någon tidsstudie på det dock :)
 
Nyfniken skrev:
Det är bara i glesbygden man öht funderar på möjligheten att låta kylvarorna samåka för att inte förgås på hemvägen. Med 4 minuter till butiken kvittar det.

Intressant reflektion, mitt i Göteborg är det inte precis nära till större matbutiker och parkering, så köer lär ta betydligt mer en 4 min. om man handlar i rusningstrafik ( vilket märkligt uttryck) men Göteborg är kanske glesbygd.
Nu bor jag inte där längre så jag skiter i vilken tid det tar och handlar sällan frysta varor.
 
cecar33 skrev:
Intressant reflektion, mitt i Göteborg är det inte precis nära till större matbutiker och parkering, så köer lär ta betydligt mer en 4 min. om man handlar i rusningstrafik ( vilket märkligt uttryck) men Göteborg är kanske glesbygd.
Nu bor jag inte där längre så jag skiter i vilken tid det tar och handlar sällan frysta varor.
Fiskstugan (eller vad den heter) i Kållered bredvid Systemet är suverän!
Bra varor och rimliga priser.
Något av vad jag saknar mest från tiden då jag pendlade mellan Götet och Halmstad.
Här och nu kostar räkorna det dubbla. Och kräftorna är hälften så stora.
 
Nyfniken skrev:
Det är bara i glesbygden man öht funderar på möjligheten att låta kylvarorna samåka för att inte förgås på hemvägen. Med 4 minuter till butiken kvittar det.
Jo, det är en runda på 150 km varje gång vi handlar på ICA Maxi..
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Fiskstugan (eller vad den heter) i Kållered bredvid Systemet är suverän!
Bra varor och rimliga priser.
Något av vad jag saknar mest från tiden då jag pendlade mellan Götet och Halmstad.
Här och nu kostar räkorna det dubbla. Och kräftorna är hälften så stora.

Du menar att Systemet som ligger bredvid Fiskstugan är suveränt?
Kållered är väl platsen som vägverket glömde, där har jag inte varit på många år.
Systemet i Kungsbacka är bra men det i Varberg vid Coop är mycket bra om man vill handla öl men det är inget som man behöver sortera alla flaskor är runda och avlånga.
 
Skall man nödvändigtvis handla fisk och skaldjur gör man det med fördel på Fiskexporten i Varberg eller i hamnen i Bua.
 
mycke_nu skrev:
Man brukar väl lägga kyl/frysvaror i en separat kasse oavsett kassa..
Kanske om man storhandlar.

Jag brukar ta en papperskasse till trocaderoburkarna, pommes + andra tyngre prylar och en plastkasse till allt annat typ chips, kött och godis.


Edit: oj vad nyttigt det där lät.... :surprised:
 
Redigerat:
cecar33 skrev:
Skall man nödvändigtvis handla fisk och skaldjur gör man det med fördel på Fiskexporten i Varberg eller i hamnen i Bua.
Tack för tipset!

Men det är ju en liten omväg om man åker E6an.
Fast jag kanske åker till Bua endera dagen. "Tjänsteresa" :)
 
thomasx skrev:
Vadå, skulle det vara något fel med det menar du? En del butiker sätter ju upp hela väggar med provsmakningslådor fulla med godis. Borde vara mer sånt på andra varor också tycker jag.
Nu gillar ju jag ironi, men det var verkligen inte avsikten denna gång .. Jag tycker verkligen han på sätt och vis är lite förebild i sin vardagsanarki. Varför skall vi dumoptimera så mycket hela tiden?
 
KnockOnWood skrev:
Tack för tipset!

Men det är ju en liten omväg om man åker E6an.
Fast jag kanske åker till Bua endera dagen. "Tjänsteresa" :)
När det gäller Bua så får du kolla när det är någon där, på vintern så är det inte lika lätt att få tag på någon där nere.


Sedan finns ju även kräftvagnen i Läjet (Träslövsläge) söder om Varberg, vet inget om deras öppet tider så här på vintern men där har dom de bästa kräftorna när dom är igång.
 
elpaco skrev:
Nu gillar ju jag ironi, men det var verkligen inte avsikten denna gång .. Jag tycker verkligen han på sätt och vis är lite förebild i sin vardagsanarki. Varför skall vi dumoptimera så mycket hela tiden?
Nja, när det gäller bananer t.ex. tycker jag det är trevligt om man kommer hem med just bananer, och inte bananmos. Å ställer man ifrån sig en kasse är det ju trevligt om den står kvar istället för att välta och hälften rullar ut ;)
Det tycker jag är två bra anledningar till lite packningsoptimering :)
 
thomasx skrev:
Nja, när det gäller bananer t.ex. tycker jag det är trevligt om man kommer hem med just bananer, och inte bananmos. Å ställer man ifrån sig en kasse är det ju trevligt om den står kvar istället för att välta och hälften rullar ut ;)
Det tycker jag är två bra anledningar till lite packningsoptimering :)
det är därför farsan packar bandet, och morsan kassarna .. :cool: Själv är jag en sådan där sannare som går runt i butiken i omvänd ordning ..
 
Alltså något är fel när man.. Sticker in handen i kylen för att ta en öl och det känns varmt.
 
Jag trodde det var när det inte finns någon kvar..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.