Är det någon som beställt dörrar eller fönster från Allmogesnickerier och var ni i så fall nöjda? Jag har fått en offert från dem som jag tyckte var bra men vill ju förstås veta att det är bra kvalitet också och att det är bra att ha att göra med (levererar när de skall etc).
 
Befatta dig inte med dom vad du än gör. Jag köpte en dubbel ytterdörr från dom för några år sedan. Det var bara strul från början till slut och urusel kvalitet, jag fick slipa bort deras grundmålning helt och göra om från början, maken till apelsinskal har jag aldrig sett. Inte levererat enligt avtal, faktum är att dom levererade så som jag önskade, men som dom sa att dom inte kunde (vilket var j-vlgt konstigt), jag ville ha det som jag ville för att kunna spara in pengar på saker jag inte behövde, som låskista t.ex. men nu fick jag betala det i alla fall, trots att det egentligen inte behövdes. Till sist passade dörrar och karm mycket dåligt och jag har fått justera för att det överhuvudtaget ska gå att låsa dörren, t.ex. Det var en del mer fel men detta är vad jag minns i sak på rak arm.
Jag har målat dörren med rekommenderad nordsjö färg, grundfärg + tre lager täck, dörren monterad under ett stort entré-tak, ändå har bägge bladen spruckit i skarvar m.m.

Därtill svarar dom inte på email och vill inte kännas vid några problem eller ge några svar eller hjälp när man reklamerar. Min enda räddning var att jag fått det hela mot faktura, som jag så klart inte betalade. Jag tror det tog mer än ett år innan dom, utan att ge mig någon som helst hjälp på mina reklamationer, till sist hotade med kronofogden. Då betalade jag halva dörren och meddelade att jag därmed ansåg hela ärendet avslutat. Jag fick dock aldrig något svar på det heller, men uppenbarligen accepterades det....
Jag hade hellre betalat fullt pris för en riktig dörr...

Nej, vad du än gör, befatta dig inte med dom. J-vla kvacksalvare.
 
thomasx skrev:
Befatta dig inte med dom vad du än gör. Jag köpte en dubbel ytterdörr från dom för några år sedan. Det var bara strul från början till slut och urusel kvalitet, jag fick slipa bort deras grundmålning helt och göra om från början, maken till apelsinskal har jag aldrig sett. Inte levererat enligt avtal, faktum är att dom levererade så som jag önskade, men som dom sa att dom inte kunde (vilket var j-vlgt konstigt), jag ville ha det som jag ville för att kunna spara in pengar på saker jag inte behövde, som låskista t.ex. men nu fick jag betala det i alla fall, trots att det egentligen inte behövdes. Till sist passade dörrar och karm mycket dåligt och jag har fått justera för att det överhuvudtaget ska gå att låsa dörren, t.ex. Det var en del mer fel men detta är vad jag minns i sak på rak arm.
Jag har målat dörren med rekommenderad nordsjö färg, grundfärg + tre lager täck, dörren monterad under ett stort entré-tak, ändå har bägge bladen spruckit i skarvar m.m.

Därtill svarar dom inte på email och vill inte kännas vid några problem eller ge några svar eller hjälp när man reklamerar. Min enda räddning var att jag fått det hela mot faktura, som jag så klart inte betalade. Jag tror det tog mer än ett år innan dom, utan att ge mig någon som helst hjälp på mina reklamationer, till sist hotade med kronofogden. Då betalade jag halva dörren och meddelade att jag därmed ansåg hela ärendet avslutat. Jag fick dock aldrig något svar på det heller, men uppenbarligen accepterades det....
Jag hade hellre betalat fullt pris för en riktig dörr...

Nej, vad du än gör, befatta dig inte med dom. J-vla kvacksalvare.
Det där låter ju helt fruktansvärt- tack för varningen! Jag tycker att kommunikationen fungerat helt fantastiskt bra med dem och de verkar väldigt trevliga och verkar försöka vilja hitta den billigaste lösningen för oss men det handlar ju helt och hållet om vilken kvalitet det är...
 
Jo, servicen var bra inledningsvis, jag ville ha en egen design på fönstren och det var de hjälpsamma med. De kunde dock inte leverera dörren utan låskista, sa de då jag bad att få utan den, för den behövs för att hålla ihop dörren under transporten. Jag undrade om de verkligen skickar dubbeldörrar ihopmonterade i karm. Jo då, sa de, det gör de. Sen fick jag tre kollin, två dörrblad och delar till en karm... Om du behöver en låskista så har jag en sprillans ny som du kan få billigt ;) Detta var väl iofs inte hela världen, men visar på attityden. Men sen.......

Jag kommer köpa dörrar och portar till ett stort garage framöver, men det kommer inte bli från allmogesnickeriet, den saken är säker.
 
Befatta Dej ej med ALLMOGESNICKERIER i Leksand!!!!. SCARY!!!

Dom levererade en ytterdörr som sprack med 60 cm lång sprickor på 3 av 4 speglar. Både på insida och utsida.

Det var beskyllningar att jag målat med fel färg o alla möjliga bortförklaringar.

Otroligt obehagligt!!

Vid mycket bråk om reklamation fick jag efter ett halvt år en ersättningsdörr med karm dom gjorde som var 1 cm för smal vilket resulterade att nya dörren inte passade i gamla karmen.

Helt sjukt Otroligt när dom hade måtten från tidigare dörr!

Nya karmen skulle skickas tillbaka med gamla dörren . Det var ju bara det att gamla karmen som var installerad inte passade med en dörr som var 1 cm smalare blääää

Bråkade 6 månader om att behålla karm för den nya samt ersätta byte av den för att få dörren att passa.

Med snickare skulle en ny installation kosta mej 6000 kr...Det vill dom naturligtvis inte betala!

Vid diskussion diskuterades att gamla dörren skulle vara en kompensation till en symbolisk summa o jag kanske skulle kunna återanvända den till friggebod eller nåt.
summan 2000 kr diskuterades o då skulle jag fixa min dörr själv.

Hörde sen inget mer från firman och antog saken var ur världen äntligen efter 2 års tjafs.

Idag Efter 1 år hör dom av sej o ska ha den gamla dörren tillbaka på en vecka eller jag ska betala 9000 kr men snackar inte om att åtgärda eller ersätta för den nya som inte passar....

Har dessutom lagrat den gamla åt dom i ett års tid.

Har nu kontakt med advokat i ärendet!
 
Redigerat:
Mycket trist att höra att skitbolaget fortfarande lever och bär sig precis lika illa åt fortfarande.
 
Vi har nu kommit till en förlikning och alla är nöjda och glada!
Dom var tillmötesgående.

Per
 
Redigerat:
efter att du hängt ut dom på nätet. Skitföretag som inte är intresserad av kundvård innan skitten hamnar i fläkten.
 
hantverkare1 skrev:
efter att du hängt ut dom på nätet. Skitföretag som inte är intresserad av kundvård innan skitten hamnar i fläkten.
Och vi kan notera i tråden att det inte bara är kundvården som är skit, varorna de levererar håller ju inte heller måttet.
 
Fruktansvärt och ledsamt :(
 
Blev kontaktad nu för första gången av Chefen som sett inlägget och bad mej ta bort det. Prövat att göra det men .. Var inte medveten om att det inte går att göra i efterhand.
Därför har jag nu skrivit att förlikning är gjord vilket jag trodde det var gjort för 1 år sen .
SKÖNT ! Nu är ärendet äntligen avslutat . Betalat 5000 kr för den gamla spruckna dörren för att slippa allt detta och kunna gå vidare efter 3 år .Kan nu byta karmarna med varann inom en snar framtid som jag själv kommer bekosta...Har nu 2 st dörrar ej perfekta men kan äntligen koncentrera mej på andra renoveringar och får vara nöjd med det..även om jag helst av allt önskat 1 st dörr som varit perfekt från början samt sluppit allt detta extra arbete och frustration som inte går att ersätta..
 
Redigerat:
Ska bygga på huset om ett år och tar gärna emot Tips på andra företag som kan göra 4 st glasade dubbeldörrar... Helst i massivt trä och med erfarenhet inom byggnadsvård!
 
  • Gilla
Ammmi
  • Laddar…
Tipsar som vanligt om RM-Snickerier. Jättenöjd och inget att anmärka på fönster och dörrar som nu suttit uppe 10 år på saltstänkt västkust. Nåja, de elgalvade ASSA-gångjärnen har rostat på något enstaka ställe. Bytt till varmgalvat.

http://www.rm.se
 
Känner att jag måste skriva lite kring mina erfarenheter av Allmogesnickerier då jag inte alls känner igen mig i tidigare beskrivningar. Jag byggde för några år sedan nytt hus i gammal stil och letade bland annat efter leverantör av fönster och dörrar, ca 26 fönster, 4 fönsterdörrar och 3 ytterdörrar. Valet föll till slut på Allmogesnickerier då de var mycket trevliga och kunde tillmötesgå i stort sett alla våra krav kring specialbeställningar. Det var inga problem att leverera fönster enligt våra mått och önskemål om fasta spröjs eller utan hakar då vi hittat egna som vi själva ville montera, eller att få ytterdörrar omålade (eller om det nu var enbart grundmålade?) då vi ville få penseltouchen. Vi var noga att följa deras råd om att ytterdörrar av massivt trä inte tål fukt och behöver ett skärmtak för att hålla i längden
Eftersom vårt bygge blev lite försenat bad jag dem hålla på leveransen typ en månad vilket inte var några problem även om det var en ganska skrymmande beställning jag gjort. När sedan fönstren och dörrarna kom var fönstren ihopspikade genom fönsterkarm in till bågen. Detta för att hålla ihop fönstren vid transport då jag ju bett dem att leverera utan hakar... Tog ett gäng bilder som bevis och laddade med argument, men blev uppriktigt glad när VD ringer upp och lovar att de skickar en målare som ska spackla och måla om skadorna som skett från spikarna, men eftersom det var vinter vid tillfället kunde de komma först till sommaren. VD frågar då hur mycket pengar jag vill hålla inne med på fakturan till dess jobbet är utfört. Jag svarar 10 % och saken var biff. När sedan sommaren kommer ringer VD och vi avtalar en tid när målarna kommer. Riktig kundvård när det är som bäst.
Jag har haft med många företag att göra kring vårt bygge då jag och svärfar byggde det mesta och projekterade precis allt själva. Allmogesnickerier är bland topp tre av "goda" företag och anekdoten ovan har jag berättat flera gånger tidigare angående god kundvård. Tilläggas bör att jag har ingen som helst affärs- eller annan relation till Allmogesnickerier eller dess anställda.
 
  • Gilla
Erik JL
  • Laddar…
Bild på Dörr

dörr utsida.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Det låter ju Fantastiskt att det fungerat bra....När var det? Var det samma VD? Han har inte hört av sej personligen under hela ärendet förrän jag skrev här.
Tror nuvarande ägare varit densamma sen ca år 2005.

Min dörr var också grundmålad och jag var supernöjd från början. Jättesnygg Dörr!
Snyggare än dom flesta på marknaden!

Önskar jag upplevt detsamma gällande Kvalité och Kundrelation!

Min dörr står under en farstukvist med tak o såg som på bildbilaga ut efter ett år på både in och utsida. Speglarna spruckna!

Man kan göra ett misstag men jag har blivit beskylld allt från att få skylla mej själv för jag valt trä och inte MDF till att jag målat dörren fel samt att den ev ska vara felmonterad också att det inte finns garantier för trä så det kan inte Allmoge ta ansvar för. När 3 e spegeln sprack Fick jag dörren reklamerad och beställde en dörr i MDF på deras inrådan som vid leverans var för smal .Problem eftersom det var överenskommet att dörren skulle användas till tidigare installerad Karm. Kolven går nu in i karm med knappa 2 mm och är säkerligen inte godkänd med tanke på hemförsäkring osv .. Har en springa mellan karm o dörrblad på över 1 cm .Jag ska nu byta karmarna med varandra som jag efter mycket tjafs fick behålla...( Allmoge ville renovera den spruckna gamla dörren o sälja den på nytt,därför också ha den medskickade karmen som gjorts till nya dörren ) Vi diskuterade olika lösningar under över ett års tid o jag trodde problemet var löst ..att dom tagit sitt förnuft till fånga och gjort ett avslut eftersom dom inte hörde av sej mera .Nu efter nästan ett år skickar dom plötsligt ett mail utan ursäkt eller förklaring där det står att dom ska hämta dörren nästa vecka eller jag ska betala nästan 10000 kr om jag väljer att behålla den gamla spruckna dörren med karm ..En ny dörr kostar ca 15000 och argumentation till att dom tycker jag ska betala nästan 10000 kr ansåg dom skäligt beräknat på pris dom får för den om dom tar in den och renoverar den samt sålde den på nytt. Min kostnad för byte av karm Ommålning jag pysslat med Lagring osv nämndes inte överhuvudtaget. Vid telefonsamtal får jag bara höra dom inte haft tid och det är väl inget konstigt med det?
Har också ett lås jag köpte via dom som låses 2 varv och vid upplåsning fastnar på första varvet.Låset byttes ut en gång men nya låset har precis samma problem .. Tekniken är att låsa igen o göra ett nytt försök och då kommer man oftast ut eller in men det är en annan historia som jag inte ens orkat bråka om fast nämnt det för dom..
jag ska nu byta karmen till självkostnad. Jag har gått med på detta o dessutom betalat 5000 kr som var förlikningsbeloppet för den spruckna dörren . Har nu 2 st ej passande dörrar men är glad att vara färdig med ärendet.

Är väldigt ledsen över hela historien och som sagt ..Kan inte skylla på otur med tanke på att jag får dörren reklamerad med en dörr som är mycket smalare och inte alls passade.
Jag har som sagt inte haft kontakt med VD utan min försäljare som också var samma person rörande diskussion om reklameringen . VD hörde av sej först efter Han läst mitt inlägg här.
Förlikning är gjord och jag är glad att ärendet fick ett avslut.
 
Redigerat:
  • Gilla
Ammmi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.