Maria T
T Talisman skrev:
Oj, det har jag aldrig hört talas om. Får googla lite!

Jo, det är mitt ute i skogen, men i en samfällighet, och mobiltäckningen är god.

EDIT:
Mamma har inte Iphone, och då verkar det inte funka (om jag har fattat rätt).
Nej tyvärr, AirTag är kopplat till Apple, jag önskar själv det skulle finnas motsvarande till Android (vilket det kanske gör, jag är urusel på att googla)
 
T Talisman skrev:
Jo, det är mitt ute i skogen, men i en samfällighet, och mobiltäckningen är god.
Fast du kan nog glömma AirTags "mitt ute i skogen" för de är såvitt jag vet beroende av att det finns många mobiler i närheten.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Fast du kan nog glömma AirTags "mitt ute i skogen" för de är såvitt jag vet beroende av att det finns många mobiler i närheten.
Ja, och det mamma ska ha är nog en dedikerad och väl utprovad katt-GPS, som fått bra betyg av kunder och i tester. Hon fyller 82 år snart, ska tilläggas (men är mycket "digital" för sin ålder).

Priset spelar ingen större roll så länge vi håller oss under 1 500 kr.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
Ha ha, det skulle fungera så jäkla dåligt med våra nakenfisar :crysmile:
Kanske funkar bättre som fönsterskrapor? ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Jumos och 2 till
  • Laddar…
Här ligger man och här har man legat sen kl 10 i förmiddags. Ingen plan på att förflytta sig nånstans i närtid heller. Grå katt sover i en flätad stol på en dyna utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grå katt sover ihoprullad på mönstrat tyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
SusoDus och 16 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Här ligger man och här har man legat sen kl 10 i förmiddags. Ingen plan på att förflytta sig nånstans i närtid heller.[bild] [bild]
Ge ett skäl till varför det ska flyttas!?!
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
J
Ja... jag vet att katter är bra att slappa men Zorro är nog ändå i en klass för sig.
Långhårig katt sover avslappnat på grå soffa, upp och ned, svart och vit päls.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En långhårig svartvit katt ligger utsträckt och sover på en beige soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tre sovande katter tätt ihopkopplade på en grå soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Katt sover i låda med texten "Svenska jordgubbar från Ekebacken", röd filt, vid element, golv i trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här i ovanligt vaket tillstånd, men notera glappet mellan stolarna där han ligger på något vis :crysmile:
Svartvit katt ligger upp och ner, slappnar av på en soffa, tittar in i kameran, solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bjuder även på team-insats för att fånga farfar långben.
Person i jeansjacka håller en katt som klättrar, en annan katt tittar på, inomhus, konst, mysigt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Ingenjören och 17 till
  • Laddar…
Det är sommar och man kan träffa polarna och ha lite gött poolhäng.
Igelkott äter ur skål, katt tittar på bakom blått trästaket utomhus. Soligt, grönt gräs, skuggor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grå katt sträcker sig över kanten på en blå uppblåsbar pool.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 18 till
  • Laddar…
Microkatten
Alltid nya service-krav här. De är väldigt innovativa. Denna sommaren blir man dagligen kallad att gå ut på granittrappan. Vad kan vara bättre än att ligga och mysa och pysa med tjänstefolket på en solvarm och gosig granitsten?

Svart katt vilar vid fönster, gula ögon, gröna växter, dagsljus, stenig yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Marlen Eskilsson och 14 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Alltid nya service-krav här. De är väldigt innovativa. Denna sommaren blir man dagligen kallad att gå ut på granittrappan. Vad kan vara bättre än att ligga och mysa och pysa med tjänstefolket på en solvarm och gosig granitsten?

[bild]
Duktig idiot tänker de, kanske inte skarpaste kniven i lådan men har åtminstone fattat att lyda minsta vink och betjäna när så önskas.... Vilket inte gäller alla hoomans
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Microkatten
S Sona2012 skrev:
Duktig idiot tänker de, kanske inte skarpaste kniven i lådan men har åtminstone fattat att lyda minsta vink och betjäna när så önskas.... Vilket inte gäller alla hoomans
Jo, det kunde de nog tänka. Men det känns helt utanför deras karaktär. Jag önskar alla hoomans hade samma milda och solvarma sätt! :love:
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Jo, det kunde de nog tänka. Men det känns helt utanför deras karaktär. Jag önskar alla hoomans hade samma milda och solvarma sätt! :love:
Min fd sambos mamma var hundmänniska så när hon skulle passa katten skar det sig. Hon hade för sig att hon kunde dra katten som en hund i koppel när de skulle ut vilket ledde till att katten lade sig ner och vägrade röra på sig. Låg där och fräste till hon öppnade dörren till stugan då rusade katten in till sängen och låg där fräste . Så var läget flera timmar senare när vi kom hem,hade ätit middag på Laxbutiken i Ljungskile... Jag gick in och tog av sele/ koppel för det hade hon inte vågat när katten fräste.
 
  • Haha
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Microkatten
Jag hade också fräst om någon försökt dra ut mig i koppel! ;)

Kom precis in från dagens andra trappmys. Behovet verkar vara oändligt. Hon kommer till mig i kontoret och ber om det. Det finns ingen tvekan om vad hon vill. Börjar känna mig som en cat whisperer... :D
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.