Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[video]

Idag har Doris fått sin lejonklippning. Hon verkar väldigt lättad, tvättar och tvättar sig.
Klart hon tvättar sig, hon är ju "naken" :) då måste man ju hålla sig ren o fin :D

Hon tycker nog det är kanonlätt nu.. kommer åt allt direkt.. utan o få hårbollar i halsen! Lite ovant kanske också.. men nu när det vankas supervärme kommer det vara skönare.. (husse o matte kanske får hålla koll på ev solbränna dock.. om hon gillar o ligga i solen.. vinterhuden kan vara lite känslig ibland hos vissa) :giggle:

• Älska
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[video]

Idag har Doris fått sin lejonklippning. Hon verkar väldigt lättad, tvättar och tvättar sig.
Både katter o mänskor vill ha lättare kläder på sommaren ;)

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Klart hon tvättar sig, hon är ju "naken" :) då måste man ju hålla sig ren o fin :D

Hon tycker nog det är kanonlätt nu.. kommer åt allt direkt.. utan o få hårbollar i halsen! Lite ovant kanske också.. men nu när det vankas supervärme kommer det vara skönare.. (husse o matte kanske får hålla koll på ev solbränna dock.. om hon gillar o ligga i solen.. vinterhuden kan vara lite känslig ibland hos vissa) :giggle:
Jag har inte sett henne tvätta sig på väldigt länge. Det var som att hon hade gett upp,

• Älska
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Så här kan man också äta...

[bild]

Troligen sista kattbilden från mig på länge, avlivning bokad i kväll. Lymfomet tar på krafterna, han blir bara magrare och magrare fast han äter ordentligt.:cry:
Beklagar :cry::heart:

• Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
Seriebild med katt och människa. Katten fantiserar kamp med monster, människa reagerar på kattbett. Humoristisk ton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Vi välkomnar Zimba till familjen, en 2 årig herre :)
Eller ja... Surkärringarna Wiira och Pärla är väl inte lika glada :thinking: Elize bryr sig inte mycket konstigt nog, det var hon vi trodde skulle bli problemet.

Ljusorange långhårig katt ligger på en soffa med broderad kudde, ser nyfiket på.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 18 till
  • Laddar…
Maria T
L Lucif3r skrev:
Vi välkomnar Zimba till familjen, en 2 årig herre :)
Eller ja... Surkärringarna Wiira och Pärla är väl inte lika glada :thinking: Elize bryr sig inte mycket konstigt nog, det var hon vi trodde skulle bli problemet.

[bild]
Välkommen till forumet Zimba, en sån stilig kille hoppas jag återkommer på många bilder! Gäller givetvis "surtanterna" också så bara plåta på @Lucif3r
(Bara nyfiken - är han adopterad från ett katthem, fodervärdsplacerad eller annat? )

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
(Bara nyfiken - är han adopterad från ett katthem, fodervärdsplacerad eller annat? )
Föregående ägare kunde inte ha kvar honom av någon anledning, kommer inte ihåg den exakta anledningen faktiskt.:p

• Gilla
Anonymiserad 156538 och 2 till
  • Laddar…
Maria T
L Lucif3r skrev:
Föregående ägare kunde inte ha kvar honom av någon anledning, kommer inte ihåg den exakta anledningen faktiskt.:p
Så bra att kunna överta en katt oavsett orsaker, jag har gjort det fyra gånger... och eftersom jag/vi är kattlösa nu men lite sugna så blir det säkert en katt från ett katthem, eller någon som bara trillar hit av andra orsaker.
:heart:

• Gilla
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Så bra att kunna överta en katt oavsett orsaker, jag har gjort det fyra gånger... och eftersom jag/vi är kattlösa nu men lite sugna så blir det säkert en katt från ett katthem, eller någon som bara trillar hit av andra orsaker.
:heart:
Jag tror att nästa katt för mig blir oxå en från katthem, fast ungar är ju gulliga att uppfostra ....

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
en från katthem, fast ungar är ju gulliga att uppfostra ....
Det ena behöver inte utesluta det andra. Vi har tagit två kattungar från katthem vid olika tillfällen.

I det ena fallet hade de tagit omhand en katthona med ungar och i det andra fallet var det en ensam kattunge som "dumpats" :mad:.

• Älska
  • Gilla
  • Ledsen
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Maria T
S Sona2012 skrev:
Jag tror att nästa katt för mig blir oxå en från katthem, fast ungar är ju gulliga att uppfostra ....
Har aldrig haft en katt yngre än 3 år, så [i tanken] det vore såklart skoj att ha en kattunge nån gång, men jag tror att jag och partnern kanske blivit lite för gamla för att orka med faktiskt. Det kräver väl en del pli och att inte svinga sig i liarnerna = gardinerna med mera.(Inte vi alltså utan den ev kattungen)
Tiden får utvisa men källingar är gosegulliga. Bara att få hålla en, sömnig, unge i sin handflata smälter mitt hjärta.

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
E
Maria T Maria T skrev:
Har aldrig haft en katt yngre än 3 år, så [i tanken] det vore såklart skoj att ha en kattunge nån gång, men jag tror att jag och partnern kanske blivit lite för gamla för att orka med faktiskt. Det kräver väl en del pli och att inte svinga sig i liarnerna = gardinerna med mera.(Inte vi alltså utan den ev kattungen) Tiden får utvisa men källingar är gosegulliga. Bara att få hålla en, sömnig, unge i sin handflata smälter mitt hjärta.
Nejdå och skaffar man två så håller de sig själva sysselsatta större delen av tiden. Kattungar är lätta, mycket kärlek, mycket lek, mycket sova och lagomt med mat. Låda vet de själva vad det är, bara att visa var den är när de flyttar hem. Jag brukar sätta dem i lådan det första jag gör så klarar det resten själva. :heart:

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det ena behöver inte utesluta det andra. Vi har tagit två kattungar från katthem vid olika tillfällen.

I det ena fallet hade de tagit omhand en katthona med ungar och i det andra fallet var det en ensam kattunge som "dumpats" :mad:.
Vi säger så här i stället... Tack till alla katthem och tack till alla er som väljer att köpa en katt i från ett katt

• Svartvit katt ligger ovanpå en docka i en liten röd stol. Inomhus, oordnad bakgrund, mysig atmosfär.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
SusoDus och 12 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Vi säger så här i stället... Tack till alla katthem och tack till alla er som väljer att köpa en katt i från ett katt
Är det Mållgan?

• Älska
Jiji
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.