Microkatten
Försent! Nu går jag upp och bakar kvargpirog istället! :rofl:

Edit: och genast fick man en assistent i köket som bara ligger i vasken och åmar sig! Några har i alla fall sovit väldigt gott i natt...
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Grrrr, kattaskrället blev nyss utsläppt och kom efter två minuter blöt in i sovrummet med en mus. Som hon började swisha omkring med. Upp i sängen. Musen utslängd genom sovrumsfönstret med katt efter. Trettio sekunder senare har katten gått runt halva huset till kattluckan och är tillbaks med musen i sovrummet. Mus, katt och nu även systerkatt - som upptäckt något spännande var på gång - utslängd på nytt.

Grrr, hur skall man kunna få sin skönhetssömn så här på tidiga midsommardagsmorgon??

Glad midsommar! :D
Der var i alla fall inte vid 2 på morgonen, som vår lilla mörderska tycker är en bra tid...
 
  • Gilla
Paulina123 och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Det var åtminstone inte en harunge.. Nåja, kisse kom in med den vid niotiden, den här gången respekterade hon mitt behov av skönhetssömn.
 
  • Ledsen
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
De här två banditerna bar in en levande näbbmus igår som de sen roade sig med att jaga tillsammans. Fick fatt i musen, fortfarande levande, och släppte ut den på åkern.
 
  • Två katter sitter på en gräsmatta bredvid ett staket och tittar ut över en åker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Orange katt som ligger avslappnat på ett gammalt runt träbord i en lummig trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En livsnjutare med kontroll på reviret.
 
  • Gilla
  • Älska
AndersPS och 12 till
  • Laddar…
B
En som förmodligen blivit stucken av en geting. Ett litet sår och rejält svullen över nos och sin högra sida.
Är öm men äter och rör sig normalt så det känns lungt.

Svart katt med svullnad över nos och höger sida av ansiktet, liggande på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Wow
Gun L och 8 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
En som förmodligen blivit stucken av en geting. Ett litet sår och rejält svullen över nos och sin högra sida.
Är öm men äter och rör sig normalt så det känns lungt.

[bild]
Lille vännen! Getingar ska man akta sig för. De är flygande rövhattar
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
På förmiddagen ligger solen så att maui kan ligga med kroppen under sängen och ansiktet i solen. Solen ska stå precis rätt för att han ska välja detta ställa att vila på :)

Katt ligger med ansiktet i solstråle under sängen, kroppen i skugga, i ett soligt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Paulina123 och 8 till
  • Laddar…
Jobbar hemifrån :)
 
  • Gilla
  • Haha
big mike och 7 till
  • Laddar…
Det är till att leka på jobbet? :thinking:;)
 
Immobil Immobil skrev:
Det är till att leka på jobbet? :thinking:;)
Vi har en bana även på kontoret ;)
 
Mitt absolut bästa tips till jocke4u!
Jag brukar mortla tabletten som ska ges och blanda ut i pyttelite honung el yoghurt eller liknande och smeta på tassen. Eftersom katter är så renliga av sig så klarar dem inte utan att tvätta bort det. Det viktiga är att inte ta för mycket utav det som man blandar med för då skvätter dem iväg det. Fick tipset av veterinär för flera år sedan och det funkar bra.
Katter är fantastiska! =)
:love::love:
 
  • Gilla
big mike och 7 till
  • Laddar…
A annie24 skrev:
Mitt absolut bästa tips till jocke4u!
Jag brukar mortla tabletten som ska ges och blanda ut i pyttelite honung el yoghurt eller liknande och smeta på tassen. Eftersom katter är så renliga av sig så klarar dem inte utan att tvätta bort det. Det viktiga är att inte ta för mycket utav det som man blandar med för då skvätter dem iväg det. Fick tipset av veterinär för flera år sedan och det funkar bra.
Katter är fantastiska! =)
:love::love:
Det känns som ett skitbra tips, speciellt med honung. Har precis beställt nya tabletter, ska testa med bara lite honung först för att se hur hon reagerar på detta :ok:
 
  • Gilla
Gun L
  • Laddar…
4integration jocke4u skrev:
Det känns som ett skitbra tips, speciellt med honung. Har precis beställt nya tabletter, ska testa med bara lite honung först för att se hur hon reagerar på detta :ok:
Gjorde ett pre-test med bara flytande honung på ett fat som och bara rynkade näsan åt. Kletade lite på tassen men just då sket i det. Kanske får kleta in det lite mer...tester följer ;)
 
MultiMan
Socker är inte bra för katter (eller särskilt populärt hos många) så jag hade provat helt andra saker. Själv använder jag mjukost att smula tabletterna i. Behöver inte ens smeta på tassen då, utan det äts direkt från tallrik.
Inte för att de dör av en tesked honung men jag har haft bättre lycka med annat, som sagt.

@AndersMalmgren Efter att ha sett din video mindes jag den radiostyrda råtta jag köpte förra året men glömt bort. Tack för påminnelsen! ;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.