K
Om man är så tragisk människa som inte klarar se förbi sånt utan dömmer efter det så missar man nog mycket bra människor .
 
  • Gilla
Hus tomte
  • Laddar…
K Krux skrev:
Om man är så tragisk människa som inte klarar se förbi sånt utan dömmer efter det så missar man nog mycket bra människor .
Delvis. De människor som gör det i ansiktet brukar man kanske inte direkt umgås så mycket med överhuvudtaget då många av de är lite speciella i sina levnadssätt mot "normala" svensken.

Bland de första jag nånsin såg med ansiktstatueringar för många herrans år sen brukar böla ut i lokalblaskan för att han inte får jobb var han vill och så. Men det visste han ju innan.
Men då var de oftast de människor med lite mer kriminella liv som gjorde i ansikten :p

Idag kan de väl vara lite människor som får infall och tycker det är coolt.
 
Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Värt att poängtera är dock att jag varit tatuerad i 15 år och bara fått positiva kommentarer om mina, den enda som har varit negativ är den självklara; min mamma
Min mammas första kommentar kom blixtsnabbt "den där blir dyr att ta bort". Hon är också den enda som varit negativ.
 
Patrik440
:rofl::rofl::rofl:

Visar han sig ute så blir det nog inte så svårt att identifiera honom... :rolleyes:

Mugshot av en man med ansiktstatueringar inklusive ordet "BEAST" på pannan, efterlyst av polisen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Verkar som om han har problem med långsiktsplaneringen. Karriärvalet "kriminell" och en sådär kännspak tatuering går dåligt ihop.
 
Känns å sndra sidan som om tatueringarna i fråga går dåligt ihop med de flesta andra karriärval också.
 
Jag tror det är en fin människa under all färg och kriminalitet. Ni är så snabba att fördöma.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Jag tror det är en fin människa under all färg och kriminalitet. Ni är så snabba att fördöma.
VI borde lägga ner våra korrektionsanstalter, skicka alla kriminella på ett mysläger i skärgården där de kan sjunga kumbaya och we shall overcome. 0% återfallsrisk, om du frågar en sosse
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
VI borde lägga ner våra korrektionsanstalter, skicka alla kriminella på ett mysläger i skärgården där de kan sjunga kumbaya och we shall overcome. 0% återfallsrisk, om du frågar en sosse
Säg inte det. Mysläger i skärgården har fungerat ganska bra historiskt...

;)
 
  • Gilla
  • Haha
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Säg inte det. Mysläger i skärgården har fungerat ganska bra historiskt...
Om någon har vägarna förbi SF rekommenderar jag ett besök på ön. Man kan köpa en guidetur med hörlurar så man kan gå runt i egen takt. Informationen är inläst av gamla fångar och vakter och det hela är mest tragiskt. Den stora andelen självmord av fångar kan kanske ses som något positivt av en del människor med tveksam människosyn men det var även en hög andel självmord bland personalen, främst vakternas fruar som tvingades leva där de också. Det tystades givetvis ner, inte bra för rekryteringen att erkänna att personalens familjer tar livet av sig...
 
Dalbotant Dalbotant skrev:
Om någon har vägarna förbi SF rekommenderar jag ett besök på ön. Man kan köpa en guidetur med hörlurar så man kan gå runt i egen takt. Informationen är inläst av gamla fångar och vakter och det hela är mest tragiskt. Den stora andelen självmord av fångar kan kanske ses som något positivt av en del människor med tveksam människosyn men det var även en hög andel självmord bland personalen, främst vakternas fruar som tvingades leva där de också. Det tystades givetvis ner, inte bra för rekryteringen att erkänna att personalens familjer tar livet av sig...
Var där för 10 år sedan. Coolt att se, speciellt då man gillade The Rock som ung :D

edit: höll på att missa det pga man måste vara ute i god tid med biljetterna kan vara värt tänka på
 
Dalbotant Dalbotant skrev:
Informationen är inläst av gamla fångar och vakter och det hela är mest tragiskt.
Ja, mitt inlägg var naturligtvis ironiskt menat. "The Rock" var ingen lekplats, långtifrån. De hårda förhållandena var också ett av skälen till att man stängde; historien hade helt enkelt sprungit förbi anläggningen tom i USA som har en lite annan syn på brott och straff än vi här i det kalla norden.

Med det sagt så hade man inga lyckade rymningar, så ur det perspektivet så "fungerade" anläggningen som det var tänkt. (Det är fö inget bra att ha "rymningssäkra" anstalter. Men det är en annan, och längre diskussion.)
 
Förstod det, mitt inlägg var avsett ifall någon fortfarande tror att det var ett bra ställe.

På tal om rymningssäkra anstalter, åkte i somras till en sjö där jag inte varit innan och på vägen åkte vi igenom någon slags anstalt som jag inte hade en aning om att den fanns. Vissa av byggnaderna hade små "rastgårdar" inhägnade med höga staket så det såg ut som att tanken var att man skulle få lite frisk luft men vara hindrad från att rymma. Samtidigt låg en bollplan på andra sidan vägen, förvisso inhägnad även den men det krävs ju att man går mellan inhägnaderna så möjligheten till rymning måste varit stor. Funderade lite på utformningen när jag åkte där, måste ju varit mer praktiskt att bygga bollplanen på samma sida som övriga byggnader och dra ett staket runt alltihop istället för att ha en väg rakt igenom.
 
Vi har börjat få gäng som driver runt (säkert tatuerade) och rånar ungdomar och barn här i Vasastan. (en 9 åring som blev rånad på sin elsparkcykel tex) Man kan tycka att när saker börja hända i övre medelklassens näste att debatten borde sätta fart, men icke.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi har börjat få gäng som driver runt (säkert tatuerade) och rånar ungdomar och barn här i Vasastan. (en 9 åring som blev rånad på sin elsparkcykel tex) Man kan tycka att när saker börja hända i övre medelklassens näste att debatten borde sätta fart, men icke.
precis, förbjud tatueringar, detta är ju helt sjukt!
 
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.