R Rkarlsson skrev:
Ja då har de ju också lite tråkig syn.
Det hände någonting när man gick in i 2000 talet. Kvinnor och män fläkte ut sig toppless på stränderna när jag växte upp. Men det är enligt utsago ganska ovanligt fenomen idag.

Man får inte vara lättklädd, man får inte har smala modeller, man får inte, man får inte.

Tänk om folk fick göra som de ville idag? Att folk fick tatuera sig, sola topless, ha pinuppor.

Kanske var bättre med klänningar ner över knäna och dölja allting??

Ibland tänker man ju när man tex går på köpcenter att många av kvinnorna där går väldigt urringat och "utmanande" Så din tes om att halva befolkningen inte skulle gilla just sådana tatueringar går lite bort =)
Snacka om en misogyn och tråkig syn på "halva befolkningens" du tycks ha.

Det verkar vara du som ser på kvinnor på ett sexualiserat sätt, där kvinnor ska gömmas undan.

Alla får klä sig som de vill, men det är enormt "gubbigt" att tatuera sig med pinuppor.

Det ger intryck av att den som gör så (det kan finnas andra "symboler" som ger liknande intryck), är en person som ser kvinnor som objekt, snarare än som jämställda personer.

Ett stort antal kvinnor, skulle sky en person med sådana tatueringar som en tänkbar partner.

Och där kommer vi nog fram till "mitt" problem med tatueringar.

Tatueringar är svåra att ta bort, och om man i ungdomen placerat symboler för företeelser man senare i livet vill ta avstånd från så är det besvärligt.
Visst kan man försöka "tatuera över" vad-det-nu är, men det resulterar sällan i mer vackra och konstnärliga tatueringar.
 
S skogaliten skrev:
Snacka om en misogyn och tråkig syn på "halva befolkningens" du tycks ha.

Det verkar vara du som ser på kvinnor på ett sexualiserat sätt, där kvinnor ska gömmas undan.

Alla får klä sig som de vill, men det är enormt "gubbigt" att tatuera sig med pinuppor.

Det ger intryck av att den som gör så (det kan finnas andra "symboler" som ger liknande intryck), är en person som ser kvinnor som objekt, snarare än som jämställda personer.

Ett stort antal kvinnor, skulle sky en person med sådana tatueringar som en tänkbar partner.

Och där kommer vi nog fram till "mitt" problem med tatueringar.

Tatueringar är svåra att ta bort, och om man i ungdomen placerat symboler för företeelser man senare i livet vill ta avstånd från så är det besvärligt.
Visst kan man försöka "tatuera över" vad-det-nu är, men det resulterar sällan i mer vackra och konstnärliga tatueringar.
Är det inte sådana som dig som är problemet som gör stor uppståndelse över en tecknad figur? Det är mycket som ingen egentligen bryr sig om idag som är historia men den tas bort.

Tatueringarna han gjorde sist gjordes för drygt 20-25 år sen. Ena döljer en egengjord med kniv och bläck och den är prydlig på underarmen.
Där finns ingen kvinna som visat sig upprörd över tatueringarna när de ser det.

Han ångrar ingen av de nuvarande. Den han gjorde själv "flöt" ut.

Det är värre med de som gör zieghakar och annat skit =)

Det är inte svårt att ta bort, men det är dyrt och ja det ger lite ärr.
 
Nu är kidsen på mobilerna igen

Två barn sitter vid ett dukat restaurangbord med glas och maträtter, mobil ej synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
A
Min fru har massor av pinup tatueringar.
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
Fairlane
Om man aldrig sett en tatuerad akademiker så tittar man nog rätt snävt. På mitt jobb är nästan alla akademiker och vi har flera tatuerade. Ingen som är tatuerad i ansiktet, men synligt, ja.

Våra kunder accepterar det tydligen för vi är alltid välkomna tillbaks och företaget växer bra, även under Covid-pandemin gjorde vi både bra vinst och nyanställde. Vi har en väldigt accepterande kultur på jobbet och skulle tacka nej till en kund som var så inskränkt som vissa är.
 
  • Gilla
Krux och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu är kidsen på mobilerna igen

[bild]
Jag noterar även en armbåge på bordet!? :oops:
;)
 
  • Gilla
Krux
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag noterar även en armbåge på bordet!? :oops:
;)
Du tänker på den tatuerade killen i bakgrunden?
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad tycker du om folk som har shorts eller tex linne på en restaurang i en storstad tex?
kör på! Linne är lite tveksamt det tycker till och med jag men shorts va fan spelar det för roll.
 
K Kromo skrev:
kör på! Linne är lite tveksamt det tycker till och med jag men shorts va fan spelar det för roll.
Ok, så helt ok om jag kommer med shorts och kanske flipflops på ditt bröllop?
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Blodsoppen
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ok, så helt ok om jag kommer med shorts på ditt bröllop?
Nu är allt väldigt off topic, men det handlar ju mycket om att visa respekt för andra. Om man är bjuden på fest, bröllop begravning eller vad det än må vara så klär man upp sig. Det visar på att man visar respekt och vördnad inför värden. Jag har väldigt svårt för dessa människor, oftast män som springer runt i säckiga mjukisbyxor överallt. Jag ser ofta hela familjer som är klädda på detta vis. Jag har alltid varit tydlig i min barnuppfostran att ska vi åka hemifrån så se till att vara anständigt klädd.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Du tänker på den tatuerade killen i bakgrunden?
Han hade även shorts och tatueringar på benen :crysmile:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Han hade även shorts och tatueringar på benen :crysmile:
Vad är det för hak du frekventerar? :rofl:
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jaha, det förklarar lantisen med shorts å gaddar. Tänkte, va gör han i Vasastan.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jaha, det förklarar lantisen med shorts å gaddar. Tänkte, va gör han i Vasastan.
Och solglasögon i håret inomhus
 
  • Haha
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.