Tja, du får ju tycka vad du vill. Mina första två stycken är ett sätt att visa varför det blev fel i den här tråden. Fler än TS kan behöva förstå skillnaden i att skriva och läsa en fråga.

Mitt tredje stycke är möjligen en analys. Personligen tycker jag att TS reaktion var såpass anmärkningsvärd att jag ville visa hur JAG uppfattade tråden. Precis som du själv gjorde i inlägg #20, #23 och #25.

Jag har inte påstått att NÅGON ska eller inte ska be om ursäkt.

Till sist: Ärligt talat, hur mycket är ursäkten värd när den ackompanjeras av att TS fortfarande kallar folk ointelligenta och oförstående? Noll och intet enligt mig.
 
  • Gilla
Enolf och 3 till
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Tja, du får ju tycka vad du vill. Mina första två stycken är ett sätt att visa varför det blev fel i den här tråden. Fler än TS kan behöva förstå skillnaden i att skriva och läsa en fråga.

Mitt tredje stycke är möjligen en analys. Personligen tycker jag att TS reaktion var såpass anmärkningsvärd att jag ville visa hur JAG uppfattade tråden. Precis som du själv gjorde i inlägg #20, #23 och #25.

Jag har inte påstått att NÅGON ska eller inte ska be om ursäkt.

Till sist: Ärligt talat, hur mycket är ursäkten värd när den ackompanjeras av att TS fortfarande kallar folk ointelligenta och oförstående? Noll och intet enligt mig.
Visst jag förstår vad du skriver. Och varje enskild del för sig kan man förstå - kanske ha synpunkter på men ok.
Tex har TS redan accepterat "bästa svar" att man ska vara övertydlig så lärdomar får man anta att han tagit redan.
Men sammanlagt med alla tre stycken blir det en onödig uppläxning av ts. Enligt mig.

Genom livet måste man välja, ska man ta åt sig av allt möjligt så blir det jobbigt -
det är du som väljer att ta åt dig av "motsatsen", det är du själv som väljer din tolkning.

På samma sätt som flera av TS kommentarer absolut må ha varit spydiga men ändock inte personliga.
Det är en stor skillnad.

"oj vad folk blir arga och upprörda här i tråden"
"oj vad du blir arg och upprörd".


Stor skillnad. TS fick gång på direkt kommentarer som var direkt till honom.

Jag väljer att skriva här för att jag upplever en ton mot trådstartare som blivit råare, "vi mot ts" känsla vilket känns konstigt.
Vi är alla här av samma anledning...? Att det tydligen finns personer som tänker "dummaste frågan någonsin" - det kanske inte var det i trådstartarens ögon...`?
Om det fortsätter på samma sätt kommer ingen våga ställa frågor som kanske är självklara i någon annans ögon, och Byggahus till slut bli en klubb för inbördes beundran...

Min "analys" var innan någon överhuvudtaget tänkt på att be ursäkt, bara påpeka att det faktiskt finns två sidor av detta mynt.
Och jag skrev att TS också skulle ta åt sig.

Så sen när TS bett om ursäkt, så vad - vad är värdet i att tex poängtera att inlägg var osnygga?
Och fortsätta att #12 kom som grädde på moset, menar att ett inlägg inte räckte, fast det var ju faktiskt två inlägg dividerade irrelevant om tomtgränser...
Du letar alltså anledningar till poängtera att TS reaktion var så anmärkningsvärd.....
NU när han ändå bett om ursäkt? Varför?
Det blir ju lite som att sparka på den som redan ligger....

Om TS ber om ursäkt för sin del, och drar till med en spydig generell kommentar då han känner att han inte ska dra hela hundgörat själv så kan man välja att vara förstående, vända andra kinden till, eller ... ja motsatsen ;)
 
  • Gilla
sveilar
  • Laddar…
Ska försöka svara kortfattat på några av sakerna du tar upp, då det börjar bli onödigt stort det här.

Jag håller med dig helt och hållet om att i många trådar blir tonen rå mot TS utan anledning, det är en tråkig utveckling. I den här tråden anser jag dock att TS själv sätter tonen redan efter 3 svar, inget av dem annat än välvilligt. Att TS inte riktar sig mot någon enskild spelar mindre roll när det bara är tre pers som svarat honom.
Han får svar på tal, saker och ting eskalerar och kulminerar i förolämpningarna i inlägg #17, vilka i min värld inte hör hemma vare sig på ett nätforum eller i personlig kontakt.

Vill också poängtera att jag inte tycker att frågan var den ”dummaste frågan någonsin”, bara att den kunde kompletteras med mer info. Flera som svarat i tråden verkar hålla med om det.

Innan inlägg #12 var det inte två utan ett inlägg som möjligen dividerade irrelevant om tomtgränsen, det var inlägg #8. Det enda andra som dittills nämnt det var en fråga i inlägg #2. ”Står din byggnad i tomtgränsen?” En fråga som åtminstone jag tolkade som en undran om grannen hade inkräktat på TS:s tomt, snarare än tvärtom. Oavsett så var det en relevant fråga om info som hade kunnat vara viktig men inte gavs i ursprungsinlägget.

Jag behövde inte leta efter några ”anledningar” till någonting, det anmärkningsvärda syns rätt bra ändå.

Den där ursäkten då… När jag först läste TS:s inlägg #27, det med ursäkten, så tänkte jag att det var snyggt gjort att be om ursäkt, var på väg att ge en tumme upp, sen läste jag det en gång till. Och första meningen igen. Och nej jag är ledsen, i mina ögon är den ursäkten inte värd någonting. Av den enkla anledningen att TS sekunden innan ÅTERIGEN förolämpar de han ber om ursäkt till. Att den förolämpningen skulle vara generell på något sätt är helt enkelt inte korrekt och det skulle ändå inte göra den till mindre förolämpande. Den har sitt eller sina mål bland de som svarat i tråden.

För övrigt hänvisar jag till mina tidigare inlägg.
 
Haha.... Wow! Är ny i detta forum! Vilken intressant vändning! Nu kanske jag inte vågar fråga något här efter att ha läst. Att det bara finns så mycket energi och ork att bråka om vem som sa vad och varför!!! Hahaha.... ja, herregud.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 5 till
  • Laddar…
Fröken Hjälplös Fröken Hjälplös skrev:
Haha.... Wow! Är ny i detta forum! Vilken intressant vändning! Nu kanske jag inte vågar fråga något här efter att ha läst. Att det bara finns så mycket energi och ork att bråka om vem som sa vad och varför!!! Hahaha.... ja, herregud.
Jodå, visst vågar du fråga! Det vi har lärt oss från den här tråden är att man ska vara tydlig när man vill ha hjälp, och när andra erbjuder sin tid och kunskap ska man vara tacksam och ödmjuk och inte dryg som TS här. Vanligt hyfs helt enkelt.
 
  • Gilla
Enolf och 6 till
  • Laddar…
B Boktoken skrev:
Jodå, visst vågar du fråga! Det vi har lärt oss från den här tråden är att man ska vara tydlig när man vill ha hjälp, och när andra erbjuder sin tid och kunskap ska man vara tacksam och ödmjuk och inte dryg som TS här. Vanligt hyfs helt enkelt.
Komiskt svar...faktiskt.
Ironiskt?


TS skriver huset ligger i tomtgräns i två mess, men det kommer ändå inlägg som påpekar att det ser ut som att huset ligger på grannens tomt - och då... då ska ju inte TS klaga på att grannen snickrar lite på hans hus. En kommentar kommer sen att det ser ju faktiskt inte så tydligt ut.

Men jag förstår, TS skulle varit tacksam för den irrelevanta diskussionen, och be om ursäkt för att han inte skrev "huset ligger i tomtgräns" i stor font - rödmarkerad och understruken. :thinking::whistle:


Feedback - det tar vi inte emot, utan TS ska bara vara tacksam och ödmjuk för den tid och (ibland felaktiga) kunskap som getts i tråden.
Vi som "experter" vi har alltid rätt. Rättning i leden tack! ;)
 
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
sveilar och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.