Pratade du med personalen på plats om att dörren är osäker?

samtidigt kan jag tycka att du överreagerar , det är otroligt svårt att få bort olyckor gällande barn. Garanterat inte sista gången ditt barn kommer göra sig illa heller.
 
S
Alla dagistrådar spårar ur på BH. Värre än alla trådar om ”alla hantverkare är dumma i huvudet”.
Livets hårda skola är nog bättre om man får tro allt.
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
S Simonstahl skrev:
Pratade du med personalen på plats om att dörren är osäker?

samtidigt kan jag tycka att du överreagerar , det är otroligt svårt att få bort olyckor gällande barn. Garanterat inte sista gången ditt barn kommer göra sig illa heller.
Barn kommer alltid att råka ut för olyckor - därför käns det lite onödigt med olyckor som till stor del beror på att kommunen och personalen inte tagit sitt ansvar.

/Krille
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Hmm. Inser att min bild av vad barnen pysslar med på dagis inte verkar vara riktigt up-to-date :rofl:
Sist jag var inne på ett dagis var det klossar, dockor, kritor och sånt.
Plattorna är bra läromedel. Hos oss börjar de i "andra klass" (ålder 3-6) med plattorna. Det finns olika stationer med olika program och ämnen. Kan nog vara bra, men de använder vanliga böcker lika mycket =)
Det är därför vi inte får kalla de för dagisfröknar för de är "lärare" med hög utbildning =)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi har en favorit lekpark i Palma på Mallis där vi är ofta. Finns en bar med uteservering i anslutning till lekparken. Lite bättre utomlands helt enkelt.
Du som bor i Sthlm borde väl ha hittat till seglarbaren på Utö. Lekplats, basket mm. Perfekt ställe att uppfostra barn på. Men så kommer det alltid någon stolle som säger att alkohol ska drickas 3 m bort på krogen. Svaret hade man alltid klart. ”Det finns en mycket bättre lekplats utan närheten till alkohol bara 1500 m bort”. Ganska många gick på den faktiskt.:rofl:
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Du som bor i Sthlm borde väl ha hittat till seglarbaren på Utö. Lekplats, basket mm. Perfekt ställe att uppfostra barn på. Men så kommer det alltid någon stolle som säger att alkohol ska drickas 3 m bort på krogen. Svaret hade man alltid klart. ”Det finns en mycket bättre lekplats utan närheten till alkohol bara 1500 m bort”. Ganska många gick på den faktiskt.:rofl:
Utö är inte jättenära stockholm :) men jag har faktist seglat dit någon gång med vänner innan jag hade barn :)

Jo det finns för många pretton som inte förstår det goda i livet
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Utö är inte jättenära stockholm :) men jag har faktist seglat dit någon gång med vänner innan jag hade barn :)

Jo det finns för många pretton som inte förstår det goda i livet
Hade du bott i Norrland hade det varit riktigt nära. 30 min till Årsta havsbad från stan och en lite båttripp om man nu inte kommer med egen båt. ;)
 
Krille-72 Krille-72 skrev:
Hade du bott i Norrland hade det varit riktigt nära. 30 min till Årsta havsbad från stan och en lite båttripp om man nu inte kommer med egen båt. ;)
Vänta nu, vi pratar inte om Utö i sthlm skärgård?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vänta nu, vi pratar inte om Utö i sthlm skärgård?
Jodå, men olika referensramar. För en norrlänning är allt inom 20 mil nästgårds.
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Självklart polisanmäler man. Tänk om det var barnets skalle istället, hur hade det gått?
Men i Sverige är många loja och så försiktiga och tar inte riktigt steget. Och ansvariga snackar sig ur situationen. Men så händer det inget heller.
Men menar du verkligen att detta ska polisanmälas?
Jag hoppas du skämtar eller menar du att polisen ska ta upp tusentals polisanmälningar om dagen för små olyckor i våra förskolor/ skolor?
 
  • Gilla
Krille-72
  • Laddar…
B b8q skrev:
Jodå, men olika referensramar. För en norrlänning är allt inom 20 mil nästgårds.
Nu ska vi int överdriva… 15 mil är de
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vänta nu, vi pratar inte om Utö i sthlm skärgård?
Jo det gör vi. 30 min från stan till Årsta havsbad å en liten båttripp är inte ens en björnmök bort i Norrland
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Om förälder/vuxen är närvarande får man ju ta ansvar för att hålla koll på sitt barn? Det finns dörrar överallt och få är utrustade med klämskydd så som ovan dörr. Om allt som händer är en tappad nagel får man väl anse att dörren är säker? Krossade fingrar vore en annan sak.

Stängaren verkar dock gå lite konstigt. Accellerarar onödigt på slutet men sitter en liten barnhand där blir det nog blånagel oavsett hur stängaren är justerad.

Förskolor är som små fängelser och måste balansera säkerhet med att hindra flykt. Naturligtvis ställs detta på sin spets vid entrén. En för långsam stängare eller automatik kan vara olämpligt beroende på utformningen i övrigt. Givetvis krävs det automatik så att rörelsehindrade föräldrar och personal kan ta sig in men detta måste utformas med flyktrisken i åtanke.
 
Har inte läst hela tråden noggrant, så någon kanske redan har tagit upp detta… jag ser ett nödutgångshandtag på dörren. Nödutgångar får inte vara försedda med självstängare (egen erfarenhet från en nybyggd lokal som slutbesiktades för 3 månader sedan, alla självstängare fick plockas bort från nödutgångar).

Jag håller med om att det rätta på denna dörr är dörrbroms.

Har själv erfarenhet från ett av mina egna barn klämde fingret i förskoleytterdörr som smälldes igen (utan självstängare)… kooperativ förskola, så jag var där och satte upp dörrbromsar sen.
 
  • Gilla
Isolator
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Vem gör inbrott på ett dagis? Sno barnens leksaker?
Eller för att komma åt de travar med iPads, telefoner och datorer som finns där inne.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.