är det svårt / omöjligt att eftermontera Cosa30 eller måste man göra det när man bygger däcket?
 
avindal skrev:
är det svårt / omöjligt att eftermontera Cosa30 eller måste man göra det när man bygger däcket?
Kommer du in under däcket bör det väl inte vara några problem.
 
Om du kan lossa på en eller flera bräder så kan du jobba uppifrån. Jag har mina i en frisbräda vilket gör det väldigt lätt att komma åt om det skulle behövas. Det är bara för kabeldragningen du behöver komma åt undersidan.
 
Är det någon som vet vad det är för spridningsvinkel på ljuset från Cosa 30? Jag funderar på att sätta dessa lampor i min altansarg men är lite fundersam på hur bra det blir om inte ljuset "träffar" något annat (staket, vägg, etc.) I mitt fall är avståndet ner till marken (som ljuset kan träffa) ganska långt från översta bräden i sargen på ena sidan för att sedan krympa ju längre åt andra hållet man kommer. Jag skulle helst vilja ha någon form av trappstegsbelysning (med "bländskydd" som skjuter ljuset nedåt) att sätta i sargen men det verkar vara svårt att hitta något sådant "kit" till ett lämpligt pris. Både pris och monteringen är ju bra på Cosa 30... men frågan är om det blir bra att sätta i en altansarg.
 
Sök cosa 30 på google. Visa. Bilder. Finner du säkert nån som gjort nått liknande du kan kolla.
 
Har sökt men inte hittat något som är speciellt liknande....
 
Mina Cosa 30 som jag har nedfällda i altan har nu slocknat...

Det är trafon som gått sönder och jag behöver ju nu köpa en ny... vad ska jag köpa?
Måste den vara strömbegränsad?


//Martin
 
Äh, fanns ju på Molectric.. Så om ingen hittar nån billigare så...?
 
Nyfniken skrev:
[länk]
Verkar ju tyvärr vara slut på alla Jula varuhus..

/Martin
 
Finns i Kalmar, Tyvärr kan inte Jula skicka mellan varuhus och de känner inte heller till fenomenet posten.

När min transformator brann upp till de led jag hade monterat i pojkens fönstersmyg så hade de utgått från Jula, Fanns kvar på vissa varuhus men Jula kunde inte på ngt sätt lösa det åt mig utan rekommenderade mig att åka 25 mil till det närmaste varuhuset som fortfarande hade kvar.

Som tur var hjälpte en kompis mig att köpa i Lund o skickade hit dem.

Nu vet inte jag var du bor men jag ska till Kalmar på tisdag, Säger du till senast imorrnkväll och de fortfarande finns kvar kan jag köpa en uppsättning till dig och skicka dem om du betalar frakten.
 
MagnusSt skrev:
Finns i Kalmar, Tyvärr kan inte Jula skicka mellan varuhus och de känner inte heller till fenomenet posten.

När min transformator brann upp till de led jag hade monterat i pojkens fönstersmyg så hade de utgått från Jula, Fanns kvar på vissa varuhus men Jula kunde inte på ngt sätt lösa det åt mig utan rekommenderade mig att åka 25 mil till det närmaste varuhuset som fortfarande hade kvar.

Som tur var hjälpte en kompis mig att köpa i Lund o skickade hit dem.

Nu vet inte jag var du bor men jag ska till Kalmar på tisdag, Säger du till senast imorrnkväll och de fortfarande finns kvar kan jag köpa en uppsättning till dig och skicka dem om du betalar frakten.
Tack för erbjudandet, men det blir nog smidigare att beställa bara trafon hos Moelectric..
Men tack ändå!
 
Är det någon som vet hur många spottar det går att koppla in på den nuvarande trafon som numera sitter i stickproppen?

Förut verkar det som att trafon var separerad från stickproppen men nu är allt ihopbyggt. Hade behövt koppla på några extra spottar utöver de tio som är i paketet..
 
Står det inte på tranfon? Maxeffekt?

OBS detta gäller cosa 45:
På mina cosa 45 har jag för mig att det med gränsfall går att koppla in en till. Tranfon är på max 5w och taget ur huvudet sen ett år tillbaka har jag för mig att 10 spottar drog typ 4,5 w och 11 spotar då ca 4,95. Dock har jag hört att man inte bör belasta tranfon till 100%. Är det samma tranfo till cosa 30 så har du ju stor marginal, men det vet jag inte alls. Ovan gäller alltså cosa 45.
 
Osäker då jag inte har möjlighet att kolla på trafon men jag har fått för mig att den är på 2 watt så förhoppningsvis går det att koppla in tio till på samma.. Får forska vidare då jag har möjlighet att undersöka den..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.