Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Har du någonsin varit med om att utveckla och leverera något som måste vara "bra" eller "bäst", och där det får allvarliga konsekvenser om något skulle vara "dåligt", och där "bra" och "dåligt" är tydligt definierat?
Det verkar inte så.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Har du någonsin varit med om att utveckla och leverera något som måste vara "bra" eller "bäst", och där det får allvarliga konsekvenser om något skulle vara "dåligt", och där "bra" och "dåligt" är tydligt definierat?
Det verkar inte så.
Har jobbat med försvaret och läkemedelsbranschen så självfallet. Tips om du inte citerar så får jag inte alert.

Jag jobbar alltid med BDD och TDD. Kravet styr utvecklingen.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har jobbat med försvaret och läkemedelsbranschen så självfallet. Tips om du inte citerar så får jag inte alert.

Jag jobbar alltid med BDD och TDD. Kravet styr utvecklingen.
Ok.
Jag har inget mot att folk lever ett bra liv, men jag tycker bara din presentation av dig själv och din leverans är lite omogen.
 
  • Gilla
  • Haha
Nissens och 2 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Ok.
Jag har inget mot att folk lever ett bra liv, men jag tycker bara din presentation av dig själv och din leverans är lite omogen.
Och jag tycker ni är inskränkta som tror att ett glas vin till lunch påverkar prestationen
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Och jag tycker ni är inskränkta som tror att ett glas vin till lunch påverkar prestationen
Det konstiga är ju att du inte kan låta någon annan tycka något annat än just det du tycker.

Släpp det där med vinet nu.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
M mlb88 skrev:
Det konstiga är ju att du inte kan låta någon annan tycka något annat än just det du tycker.

Släpp det där med vinet nu.
Vad säger ni @Jocke Best @TotalControl är de inte de som har svårt acceptera att någon inte lever som den gråa svenska modellen dikterar
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad säger ni @Jocke Best @TotalControl är de inte de som har svårt acceptera att någon inte lever som den gråa svenska modellen dikterar
Haha, jag har gett dig två utvägar att avsluta den diskussionen där jag medger att vi får tycka olika, men ändå ska du bara fortsätta.

Ni får leva hur ni vill, det har jag aldrig brytt mig om och kommer inte heller att göra.

Det jag ifrågasatte från början var hur passande det var att dricka alkohol på lunchen, som inte är arbetstid, när man sedan ska tillbaka till jobbet och prestera där efteråt. Det har vi avhandlat och vi tycker olika helt enkelt, som tur är kan vi ju göra det. Vad som blir sorgligt och tråkigt är att den diskussionen måste fortsätta trots att den är utagerad.
 
M mlb88 skrev:
Haha, jag har gett dig två utvägar att avsluta den diskussionen där jag medger att vi får tycka olika, men ändå ska du bara fortsätta.

Ni får leva hur ni vill, det har jag aldrig brytt mig om och kommer inte heller att göra.

Det jag ifrågasatte från början var hur passande det var att dricka alkohol på lunchen, som inte är arbetstid, när man sedan ska tillbaka till jobbet och prestera där efteråt. Det har vi avhandlat och vi tycker olika helt enkelt, som tur är kan vi ju göra det. Vad som blir sorgligt och tråkigt är att den diskussionen måste fortsätta trots att den är utagerad.
Ni kan ju inte älta det där i absurdum och sedan komma säga att det är jag som ältar :crysmile:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ni kan ju inte hälta det där i absurdum och sedan komma säga att det är jag som ältar :crysmile:
Återigen är det de andra som gör fel och den gode Anders som är oskyldig.

Du tog upp det när någon ansåg att du var/är lite omogen.

Att förhålla sig till fakta är verkligen inte din starka sida, synd att det är min. :beer:
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ett leveransorienterat ställe bryr sig bara om att få bästa produkten, att konsulter och anställda levererar. Ett woke ställe bryr sig mer om att 50 procent är kvinnor, ingen alkohol före 17 osv
Ja då har man lärt sig nåt nytt, har haft några kunder som uppfyllt dessa krav att dom lägger sig i hur vi arbetar, ofta finansierade via skatter.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad säger ni @Jocke Best @TotalControl är de inte de som har svårt acceptera att någon inte lever som den gråa svenska modellen dikterar
Jag tycker att vissa gör sig till åtlöje med detta drev mot dig och dina levnadsvanor ,i den här tråden och några andra trådar som handlar om pengar eller att dricka på julafton. Tycker mest det verkar någon slags jante när du rub it in the face som du gör på dem ;)
Eller så är det så genuint bajsnödiga och tror man är alkis för att man dricker ett par glas vin till maten under en arbetsdag och njuter av livet.

Nu har inte jag den möjligheten längre men det gör inte så mycket då jag älskar mitt jobb som det är. Men jag njuter väldigt mycket alla andra timmar som inte är jobb och förmodligen är man alkis enligt deras premiser.
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om du går på tex Google Maps är det mycket större chans du får äta skit.

Det här är en av de värsta restaurangerna i Stockholm

[bild]
Jo men det är därför du kommer bo kvar i vasastan eller inom gränserna på sthlm för du är rätt kräsen. För majoriteten av sverige som inte är lika kräsna som dig skiter väl fullkomligt i white guide.

Men du får tycka som du vill så tycker alla andra som de vill =)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Och jag tycker ni är inskränkta som tror att ett glas vin till lunch påverkar prestationen
Är det ett glas nu? Nyss var det ju tre, sannolikt fyra.
Och ja, det är en varningssignal när man inte kan avvara alkohol under arbetsdagen. Det vet alla med personalansvar…
 
  • Gilla
heimlaga och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har jobbat med försvaret och läkemedelsbranschen så självfallet. Tips om du inte citerar så får jag inte alert.

Jag jobbar alltid med BDD och TDD. Kravet styr utvecklingen.
Du är uppenbarligen inte kvar hos dessa uppdragsgivare. Så bra lär din leverans således inte varit, det var ju inte motiverat att fortsätta enligt dina kunders bedömning. Eller tycker du att de blev ’woke’ så du stack? Nu bjöd även jag på en exit så passa nu på att ta den.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Fisch Fisch skrev:
Du är uppenbarligen inte kvar hos dessa uppdragsgivare. Så bra lär din leverans således inte varit, det var ju inte motiverat att fortsätta enligt dina kunders bedömning. Eller tycker du att de blev ’woke’ så du stack? Nu bjöd även jag på en exit så passa nu på att ta den.
Som konsult är uppdrag tidsbestämda. Speciellt som systemarkitekt. Jag designar ett system och sedan drar jag till nästa kund. Har faktiskt aldrig haft en missnöjd kund (y)
 
Redigerat:
  • Haha
lat
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.