Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Det ska belönas, men behöver inte belönas hur mycket som helst. Ett jämställt samhälle är värt väldigt mycket. Det finns lägen mellan Kuba och USA.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det ska belönas, men behöver inte belönas hur mycket som helst. Ett jämställt samhälle är värt väldigt mycket. Det finns lägen mellan Kuba och USA.
Vi har ju ganska hård fördelingspolitik som det är. Tex om du tjänar mer än 55k så har du 66 procent marginalskatt. Om något borde vi minska skattetrycket
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det ska belönas, men behöver inte belönas hur mycket som helst. Ett jämställt samhälle är värt väldigt mycket
I min enfald trodde jag att ett jämställt samhälle var att alla ska ha lika möjlighet, t.ex. läsa på universitet, inte att det ska vara lika outcome?
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Alla har inte lika möjlighet att skaffa sig en hög utbildning. Men det ska inte leda till extremt stora skillnader i levnadsstandard. Det vinner ingen på.
 
  • Gilla
heimlaga och 1 till
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
I min enfald trodde jag att ett jämställt samhälle var att alla ska ha lika möjlighet, t.ex. läsa på universitet, inte att det ska vara lika outcome?
Det är ju som med vänsterfeministerna. De vill inte ha jämställda möjligheter (vilket de har idag) de vill ha exakt samma utfall mellan könen. Helt galet. Man får inte leka gud med arvsmassan, men lika gud med marknadskrafterna går hur bra som helst,.
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Alla har inte lika möjlighet att skaffa sig en hög utbildning. Men det ska inte leda till extremt stora skillnader i levnadsstandard. Det vinner ingen på.
Det här har redan testats under 70 och 80-talet. Det var inget bra alls.
 
Jag skulle påstå att det på många sätt var bra.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag skulle påstå att det på många sätt var bra.
Att det inte var hållbart spelar ingen roll för dig?
 
Nissens
simpa81 simpa81 skrev:
Jag har ju massa smarta stödsystem i min V90. Har räddat mig flera gånger. Typ när man backar ut från en parkeringsruta och den varnar och panikbromsar när nån kärring med kundvagn kommer springande.
Nja, jag har det i min XC60 också, men jag upplever att den ofta panikbromsar och varnar i onödan. Flera ggr har jag haft full koll på situationen, men bilrackaren tvärnitar plötsligt och skrämmer upp både mig och passagerare i onödan…
 
  • Ledsen
frasen_36
  • Laddar…
F
Nissens Nissens skrev:
Nja, jag har det i min XC60 också, men jag upplever att den ofta panikbromsar och varnar i onödan. Flera ggr har jag haft full koll på situationen, men bilrackaren tvärnitar plötsligt och skrämmer upp både mig och passagerare i onödan…
Har läst/hört liknande från andra bilägare. Låter ganska otäckt.
Den sw-hackaren kanske borde ha verifierat bättre.?
 
Nissens
F frasen_36 skrev:
Har läst/hört liknande från andra bilägare. Låter ganska otäckt.
Den sw-hackaren kanske borde ha verifierat bättre.?
Ja, det är otäckt. Man tror att det är något man inte har koll på som håller på att hända, men efter en stund inser man att det inte var så…

Antar att kravspecen var ofullständig, att hackaren hade otur när hen tänkte. Sedan verifierades konstruktionen utifrån kravspecen…

Jag ser det som ett konstruktionsfel.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det finns en väldigt stor aspekt som inte får nämnas i de fallen, Ärftligheten. Ärftlighet vad gäller de förmågorna är stor. Så det handlar långt ifrån bara om det som du tar upp.

Behörigheten hos lärare kan man ifrågasätta vikten av. Det är andra aspekter hos läraren som är mycket viktigare.
Du få gärna tala om hur det verkligen är för en enad forskarkår.
Till och med dom vet att det finns variationer och undanta
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Inte föga förvånande att facktomtarna också är teknofober
De där var nog tillräckligt dumt till och med för att komma från just dig.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Inte föga förvånande att facktomtarna också är teknofober
Du... blev... alltså förvånad av det? Eller klarar du inte av svenska språket heller?
 
  • Gilla
  • Haha
Nissens och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nja, jag har det i min XC60 också, men jag upplever att den ofta panikbromsar och varnar i onödan. Flera ggr har jag haft full koll på situationen, men bilrackaren tvärnitar plötsligt och skrämmer upp både mig och passagerare i onödan…
Jag har en gammal Opel som när det blir för lite ström prioriterar allt före servon till styrning, allt fungerar förutom att det inte går att styra, ladda bilen o det funkar sedan. Jo är avställd
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.