DonPablo DonPablo skrev:
Man behöver inte montera innedelen snett, för att vattnet ska rinna iväg. Har aldrig satt dom snett, kommer heller aldrig göra det, har inte heller fått klagomål på att det svämmat över. Den där installationen har någon utan yrkesstolthet gjort, eller så är det en förbannade klåpare.
Precis, sätta rakt är ju bäst, men det är illa att luta åt fel håll, då rinner det över. Personlig erfarenhet, förra ägaren hade aldrig kört AC så han visste inte att han hade gjort fel. Lyckades fixa en tillfällig lösning tills det var dags att byta allt.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
galento
S Smörbulten skrev:
Kontaktat installatören och de ska komma tillbaka nästa vecka för att åtgärda. Försökte detaljerat påtala alla felen samt skicka bilder osv. men blev avbruten med "jag fixar, jag fixar". Spännande tider, vi får se hur det blir!
Hur gick det med detta ?
 
Jag skulle aldrig ha godkänt den här typen av installation. Det syns ju att det är slarvigt gjort. Och med ingen finess från hantverkaren.
 
galento
S slurppe99 skrev:
Jag skulle aldrig ha godkänt den här typen av installation. Det syns ju att det är slarvigt gjort. Och med ingen finess från hantverkaren.
Inte jag heller , för dyra pengar vill man ha ett bra jobb med installationen.
 
galento
Hur gick det ?
 
galento galento skrev:
Hur gick det ?
Hallå!
Jag lät installatören komma tillbaka en första gång för att få iordining på det, gick inte bra Jag kontaktade den stora elkedjan och visade bilder på installation. De höll med om att det var undermåligt. Elkedjan gav installatören en sista chans. Det är OK tänkte vi.

Installatören kom tillbaka och det ser fortfarande ut som skit.. Nu ligger bollen hos elkedjan, vet inte riktigt hur planen ser ut där..
 
K
Vilken stad och installatör är det? Undviker gärna dom!
 
K kniv skrev:
Vilken stad och installatör är det? Undviker gärna dom!
Stockholm, Västerort.
Vill inte hänga ut någon innan allt är utrett.
 
K
S Smörbulten skrev:
Stockholm, Västerort.
Vill inte hänga ut någon innan allt är utrett.
Farligt nära, följer tråden med spänning.

Ser ut som riktigt slarvigt hafsverk även om funktionen på pumpen kanske inte är påverkad. Hur ser utedelen ut?
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Uppdatering:
Elkedjan har varit i kontakt med en annan installatör och visat bilderna. Den nya installatören håller med om att det finns mer att önska i nuvarande installation. Ska snart bli kontaktad av den nya installatören och förhoppningsvis få det fixat innan jul.
 
  • Gilla
Keiller och 2 till
  • Laddar…
Och hur gick det denna gång?
 
Coolman Coolman skrev:
Och hur gick det denna gång?
Det gick väl inte helt enligt plan. Installatör nummer 2 sminkade grisen genom att silikona lite här och var för att dölja felen. Blev väl inte superbra kan man säga...

Elkedjan är nu i kontakt med installatör nummer 3 så får vi se hur det går!
 
  • Ledsen
  • Gilla
davveno1 och 2 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.