Vi har nyligen slutfört vår andra köksrenovering, där vi bytte ut köket som vi satte in 2001 mot ett platsbyggt kök. Här berättar vi om våra erfarenheter så att andra kan undvika de misstag vi gjorde och få tips om lösningar vi är nöjda med.

Du kan läsa artikeln här: 9 lärdomar från en köksrenovering - fällor och möjligheter
 
  • Gilla
jcalfred och 4 till
  • Laddar…
K
Hur försvarar man att byta ut ett fullt fungerande kök i dessa tider?
 
Det var 20 år gammalt, var slitet och trasigt. Vi hade fått en fuktskada i en vägg.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
Spännande att läsa om er renovering, det är banne mig svårt att bygga kök när de ska ha speciella former! Vi har nyligen fullgjort en nästan identisk renovering, så om jag får tid ska jag skriva en tråd om den.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Ja det hade varit väldigt roligt att få se och att läsa om. :)
 
  • Gilla
jcalfred
  • Laddar…
Väldigt fint! Undrar om ni inte har lamputtag i taket eftersom elektriker behövdes?
 
Fantastiskt resultat!
Stolarna vid köksön, var har ni hittat dem?
 
a.o.f a.o.f skrev:
Väldigt fint! Undrar om ni inte har lamputtag i taket eftersom elektriker behövdes?
Nej, de var för fast montage.
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
måttet på köksön var fel, att den var för kort
Vi höll på att göra exakt samma sak.
Såg bra ut i 3d bilder och på ritningen.
Någon dag innan de skulle komma med köket tänkte jag att det är kanske bäst att tejpa upp det på golvet.
Väl upptejpat var ön (halv ön) helt för liten. Som tur var hade de inte gjort bänkskivan och kunde lägga till ett skåp och göra den bredare.
Så tejpa upp på golvet från början!
 
  • Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
Vi la till ett smalt skåp för vinförvaring för att bredda den, bänkskivan var inte beställd än som tur var. Glömde skriva det.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Luddson Luddson skrev:
Fantastiskt resultat!
Stolarna vid köksön, var har ni hittat dem?
Tack! Det är The Bum Stool, köpt från England.
 
Hej, nu tänker jag säga nåt tråkigt. En lärdom från en som levt med porslinsho. Den kommer alltid att se smutsig ut och om ett år eller två har den blivit repig. Jag kommer aldrig att skaffa en porslinsho i köket igen! Annars var köket jättefint!
 
vad snyggt köket vart
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Hm ja, många av lärdomarna kan väl summeras som att välj inte konstiga speciallösningar för endast kosmetiska skäl
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.