K KakelDaniel skrev:
Golvgips och fukt från blöta skor är ingen bra kombo, flytspackel bör vara minst 12 mm själv skulle jag ha spacklat 15 mm.
Ok, det låter som ett rimligt skäl.

Har förvisso själv golvgips under klinker i hallen sedan +15år men här finns också golvvärme som håller torrt så inte ens riktigt slaskiga dagar ser jag någon risk för blöta gipsskivor....
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Varför skall du hyvla dem överhuvudtaget? Det låter som ett Sisyfosarbete. -Ajaj! Nu blev det lite för mycket här. Då får jag ta lite mer där! Snart är du nere i källaren.:D

Staffan
Ska man hyvla ska man väl göra det ordentligt. Man mäter ut exakt hur mycket man ska ta och håller sig till det.
 
MarcusRask MarcusRask skrev:
Gränsfall alltså. Landar nog i att hyvla reglarna. Tjuva 1-2cm där
Mycket jobb för lite vinning skulle jag säga....men har man gott om tid så...:cool:
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
J Jörgen Ö skrev:
Mycket jobb för lite vinning skulle jag säga....men har man gott om tid så...:cool:
Precis min uppfattning också.

Staffan
 
Staffans2000
MarcusRask MarcusRask skrev:
Ska man hyvla ska man väl göra det ordentligt. Man mäter ut exakt hur mycket man ska ta och håller sig till det.
Lycka till.

Staffan
 
Om man ska (och kan) ta ner golvreglarna så använder man förstås en cirkelsåg till detta. Att det går med sandpapper, hyvel, lägereld och annat känns mindre relevant....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.