Kull att du gillar huset! Hoppas att ni får till ett kanonhus på er tomt ändå.
 
Hej. Ni har verklgien ett jättefint hus. Eran duschvägg, vart har ni köpt den och vad kostar en sådan. Vi vill ha en likadan i vårat badrum istället för kabin. Fungerar det bra med vägg?
 
Tack så mycket!

Ja, det funkar bra. Lite stänk utanför får man räkna med men det är skönt att slippa en igenkaklad slagdörr...

Duschväggen är murad med glasblock. Nu kommer jag inte ihåg vad domheter men jag kommer ihåg att dom kostade 110 spänn STYCK!!! Jag trodde det var per kvm och blev rätt förvånad när det kom ut 4 block till bygget... :)
 
Hallå Conan,
har plöjt detta forum efter inspiration på planlösningar och blev stormförtjust när jag såg
hur ni hade valt att lägga köket och vardagsrummet! En idé vi gärna "knycker" =)
Tänkte också höra vilket ritprogram ni har använt er av?

Med Vänliga Hälsningar
jessica_pontus
 
Hej Jessica

Du får knycka hur mycket du vill! Och jag kan säga att det funkar jättebra i verkligheten också.

Vi har använt oss av Punch Pro Home architectual studio 4000. Det finns en länk påmin hemsida någonstans.Om du ksaffar det programmet så kan jag skicka min ritning till dig så kan du ja använda den som en template.
 
Huset var grymt...Men..utsikten! Den skulle jag vilja flytta till min tomt! Havsutsikt funkar - men sjutton vad vackert det är med ängar och betesmark...
 
Jättesnyggt hus och mycket smakfullt inrett, jag förstår att ni stormtrivs.

/Anette
 
V
Gillar öppna spisen grymt mycket. Grattis och lycka till med fortsättningen (utvändiga)
 
Utsikten igår kväll
 
  • P1227236.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilket häftigt hus!!! Måste hålla med alla andra om att spisen är något man blir lite förtjust i.

Det är ju väldigt populärt med öppnaplanlösningar just nu, jag gillar dem också, men hur är det med ljudet? Nu när ni har bott där ett tag, är det jobbigt med TV som står på när man sitter i köket och vill läsa tidningen och sånt. Vad tycker ni?
 
Tjena Hultan!

Tack för kritiken. Spisen har värmt oss några dagar när jag fick stänga av pannan för ett läckage. Den är inte bara trevlig, den funkar riktigt bra dessutom.

TV stör oss inte alls. Vi har ett allrum till barnen och där kan dom sitta ifred för oss och vi för dom. "Vår" TV, som vi har i vardagsrummet är kopplad till en multimediadator (Mac Mini) och en hyfsad hemmabioanläggning så den står på nästan dygnet runt med lite skön musik i bakgrunden. På TV'n kör vi bildspel samtidigt så nä, det är faktiskt bara positivt. Men jag kan tänka mig att det kan bli jobbigt om man inte har ett separat TV rum för ungarna...
 
Lite bilder på öppna spisen
 
  • P1277306.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P1277308.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PC276901.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har fått tavlor på plats. Är dom för stora?
 
  • P2107469.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P2107471.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle valt att inte ha några tavlor alls på eldstadsväggen. Det blir lätt att tavlor och eldstad slår ihjäl varann.
/B
 
Jag håller med föregående talare, jag hade nog hoppat över tavlor helt bredvid kaminen, den är så snygg att den talar för sig själv så att säga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.