Snyggt! Gillar speciellt foto nummer två, där trägolv och klinkers kontrasterar fint mot varann.
 
Åh vilket läckert hus. Gratulerar. Jag förstår varför dina barn ser så glada ut. Det måste vara underbart att bo så.
 
Fy va snyggt! Underbart! Jag gillade verkligen köket o badrummet! Och den lilla trappan dit! Smart med smygen! Den öppna spisen var inte en modell jag skulle valt (ursäkta kritiken, men jag tycker om att se saker jag inte gillar oxå för då kanske jag inte gör vissa saker själv, hoppas du förstår), men det ser mysigt ut för barnen!
 
Hejsan Trollet!

All kritik är välkommen. Jag/vi har lagt ohyggligt mycket tid på att planera vårt boende dom kommande 30 åren. Att huset passar oss betyder inte att huset passar alla....

Spisen är en story för sig. Iom att vi bygger ett så väl isolerat hus så blev vi tveksamma på en insats. Vi misstänkte att det skulle bli för varmt helt enkelt. Den insatsen vi nu valde, med giljotinöppning, innebär att vi kan elda spisen som en "öppen spis" om vi så önskar. Stänger vi luckan så har vi en värmekälla på 14kW ....

La du märke till fönstret i duschen? Vi har nämligen ordnat med aluminiumfönster så att man kan stå och duscha och samtidigt njuta av utsikten.
 
Nej jag la faktiskt inte märke till fönstret! Men nu ser jag! Jättesmart och fint! Var det dyrt med såna fönster?
 
Hej igen,

jag vet faktiskt inte vad dom kostade. Dom ingick i totalentreprenaden. Det är aluminium rätt igenom och Thermohus köpte dom i Polen
 
Jag personligen har aldrig tyckt att funkis hus e fina på utsidan. Få man svära på forumet??
S--t samma!
S----N SÅ FINT DET VAR PÅ INSIDAN!!! Vill å bo i ett sånt hus med mycket rymd. Jag e lite avis :)
 
Lier, TACK!

Jag tycker så himla synd om er. Hoppas att ni kan finna något ljus i er härva.
 
Kanonsnyggt, helt i min smak med! MEN varför har ni inte kaklat hela väggarna i badrummet???!! Ser halvfärdigt ut och stämmer inte riktigt överens med resten av huset. Snyggt kakel dock.
Min personliga åsikt men det kanske finns en tanke bakom det?

Finns det fler bilder på trädgården? Den måste ni väl hunnit bli färdiga med nu under sommaren ;)
 
Turtle,

jo det finns en tanke med kaklingen.

Väljer man att kakla allt så sitter du där med ditt badrum. Nu kan vi enkelt måla om om vi skulle känna för det.

Tack för all fin kritik vi får. Det känns jätteroligt. Vårt husbygge har varit slitsamt och alla glada tillrop gör mödan värd.

// Conny
 
Conan skrev:
Turtle,

jo det finns en tanke med kaklingen.

Väljer man att kakla allt så sitter du där med ditt badrum. Nu kan vi enkelt måla om om vi skulle känna för det.

// Conny
OK förstår din tanke. Men handen på hjärtat, kommer du att måla i någon annan färg än vitt??
Hur eller hur, det är ett jäkligt snyggt hus (och badrum). Min mening var inte att kritisera utan bara komma med en åsikt och synpunkt.
 
:)

Förmodligen inte. Faktum är att vi var lite osäkra på hur det skulle bli men vi gillade resultatet.

Min fru ville ha ett badrum i vitt och jag ville ha ett badrum i "betongfärg". Resultatet blev en kompromiss. Vill vi kan vi nu måla det i grått eller någon annan mild färg. Den gråa klinkern är ju rätt neutral. Vi kan ju tom kakla det vita också...

Alla har ju rätt till en åsikt eller hur? Jag tar inte illa upp om någon inte tycker som vi. Vi har ritat huset efter våra förutsättningar och precis som vi vill ha det och det vore ju oerhört tråkigt och osannolikt om alla hus såg likadana ut som vårt. :)

Kan ju nämna en dold lösning som inte framgår. I barnens lekrum har vi dragit fram vatten, el och avlopp till väggen mot översta (norra) sovrummet. Vi har även dragit fram vatten och avlopp till sovrummet nedanför lekrummet. På så vis kan vi relativt enkelt göra om det lilla sovrummet till en entré med en toalett och dusch och lekrummet kan vi göra om till ett allrum med pentry. Dörren från trappen till lekrummet sätter vi ett lås på och vips så kan vi hyra ut 2 rum och kök. Vi bor ju endast 5 km från Lund, 100 meter från golfbanan och 300 meter från stranden och Sveriges vindsurfingparadis så när ungarna har flugit ut och om vi vill bo kvar i huset kan vi hyra ut halva huset till studenter eller turister. "Hertzbergs Golf, Surfing & Country Club". Smaka på den :)

// Conny
 
Jag såg att det var nås som fråga varför dessa personer inte kaklat hela väggarna! Om man säger så så är det modernt nu och jag är själv riktigt inredning o arkitekt intresserad så jag ser det som snyggt!

Ps: Vill bli arkitekt o detta huset är min dröm =)
 
Tack så mycket Gossan! Det värmde!

// Conan
 
Kanonsnyggt! Brutalsnyggt med öppet stort brett och luftigt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.