Svar :x
Att jag kan utföra renovering I vårt äldre hus kräver en bra sticksåg.
Allt är inte raka vinklar och jag klarar det endast, med en pendel.
Med sticksågen: Ryobi R18JS-0 One+ som har Pendelfunktion, kommer jobbet att bli både rolig och ge mig tid till en avslappnad resa med familjen, via ett tåg.
 
Våren 2015 ska det givetvis vara! :)

Med vänliga hälsningar
Jonas & Hanna
 
Svar: X När du greppar handtaget

Vi är på väg in i renoveringskaoset som uppstår vid köp av nygammal lägenhet. Allt ser fint ut på mäklarens bilder, men som vi alla vet kan photoshop dölja både det ena och det andra. För att vinna det här fantastiska paketet som skulle underlätta vår renovering på många sätt ska man motivera vilken favoritprodukt man har. Jag får nog säga batteriet då man inte kan använda en endaste en av de andra produkterna utan detta "elektroniska hjärta".
 
X. När du greppar handtaget

Helst skulle jag vilja ha Borrskruvdragaren, Ryobi 18V för den kan både jag och min man behöva. Han skall få hela paketet i julklapp, och det blir samtidigt en julklapp till mig, så slipper jag hitta uppslagna kataloger med dessa verktyg överallt i huset. Han jobbar mycket med våra renoveringar, och hans gamla verktyg börjar bli både slitna och omoderna med trötta batterier, så det vore otroligt roligt att få överraska honom, min egen hemmasnickrare, med detta paket i jul :)
 
Svar: X När du greppar handtaget.

MOTIVERING: Min mans skruvdragare är 10år gammal och sjunger på sista versen. Detta skulle vara en perfekt julklapp till honom och jag skulle bli en lyckligare fru :)
 
Svar: X när du greppar handtaget

Håller ständigt på med renovering av mina hus och har därför massor av behov av denna fina utrustning.
 
Svar:
X När du greppar handtaget

Favorit: Spikpistol Ryobi R18N18G-0 One+ 18V

Rejäl belysning är nånting som jag saknat. Samtidigt är det nånting som kommer att komma väl till pass då jag lär få jobba både dag och natt för att hinna med kommande byggprojekt.
 
Svar: X När du greppar handtaget

Favorit: Skruvdragare

Motivering: Göra klar trädgården. Blir fin fint till lilla planket i medelhavshörnan!
 
Svar : X När du greppar handtaget

Motivering: Jag och min fästman ska snart göra vårt livs affär, vi ska bygga hus!
Under två år har vi jobbat som galningar för att spara ihop pengar och trotts detta så är budgeten tajt!
Eftersom vi bott/bor i hyresrätt så har vi varken haft behov eller prioriterat att inhandla verktyg. ( vilket vi nu kommer behöva inför bygget som sätter igång i april)
Att vinna dessa verktyg skulle underlätta vår resa enormt, då vi får vända på varenda öre för att få det att gå ihop.


Favoritverktyget blir spikpistolen eftersom vi kommer ha myyycket panel/takpapp/lister m.m att spika framöver :)
 
Svar: X. När du greppar handtaget

Sticksåg Ryobi R18JS-0 One+ med Pendelfunktion

Varför: Då sonen (5år) fått ett väldig stort intresse för verktyg behöver jag denna grymma uppsättning verktyg för att lära honom allt jag kan! Sticksågen behövs även för att såga nya fasadbokstäver i julklapp till mamman/frun!
 
Svar: X

Favoriten får nog bli Spikpistolen även om alla verktyg i kittet är bra och användbara. Spikpistolen kommer användas mycket när barnens rum ska få nya tapeter och lister men även till många andra mindre byggprojekt.
Varför ska jag vinna? Som för så många andra har även jag en begränsad verktygsbudget och renoverings behov på framförallt fritidshuset. Då vi bor långt från släkten har vi inte så stora möjligheter att låna verktyg. De senaste somrarna har min far snällt lånat ut många av sina verktyg men då får inte min föräldrar något gjort hemma hos sig. Att ha tillgång till en större samling elverktyg skulle underlätta renoveringen och samtidigt ge mer tid till familjen.
 
Svar; x, när du greppar handtaget.
Vi har just köpt hus och har stort behov av alla verktyg, men favoriten får nog bli skruvdragaren! I nuläget lånar min man mycket saker av Ove, så Ove skull nog bli glad om vi vann egna verktyg!
 
Ojojoj vilket drag det blev i denna tävlingen. Många som kommer att önska sig verktyg av tomten i år? Vinnaren blev, efter lång övervägning av många bra motiveringar, LAnsgar. Stooort grattis! Och hoppas både verktygslådan och framtida snickarprojekt får hjälp av dina nya verktyg.

Motivering:
Sliter upp förpackning efter förpackning.
Snabbt i med batteriet i laddaren. När det lyser grönt drar jag ut till snickarboa.
Första testet blir vinkelslipen - jag har ju tappat bort nyckeln! På 20 sekunder är jag inne.
4 snabba tryck på spikpistolen och ritningen sitter på väggen.
Upp med materialet. Jag ritar och funderar, suddar och ritar igen.
Sticksågen formar snabbt materialet.
Multiverktyget sågar ut för infällda gångjärn och slipar ojämna kanter.
Skruvdragaren drar först ihop träet och sedan fästs både gångjärn och beslag.

Ett par timmar efter leverans har jag äntligen kunnat bygga min nya snickarlåda. Första verktyget i är naturligtvis favoriten: Tigersågen - Inget är väl så roligt som att riva saker, med vetskapen att man måste bygga upp igen!
 
Svar: När du greppar handtaget.

Motivering: För att jag det senaste året skapat detta med handverktyg utan elektronik... Detta börjar slita på en gammal 42-årig kropp.

Favoritverktyg: Tigersågen alla gånger, det mest slitsamma med fogsvans.
 
Hej.

Nu hänger inte jag med riktigt? Sista tävlingsdag 7 november, dvs idag va?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.