peternicklas
Glad att jag inte provade. Har du rätt formatering på ditt minne och att det inte är för stort?
MEN jag skrev tidigt att man ska se upp med okända filer.
 
Hej Jonas, Ja jag har väl mig själv att skylla. tänkte att någon skall vara först och att sannolikheten att ngn lägger ner det arbetet för att bara förstöra var liten(tänkte jag). jag har iaf hjälpt någon annan att inte förstöra sin maskin.

men som sagt, skulle vara jättetacksam om ngn har en fil till mig..
 
peternicklas
gees skrev:
Hej Jonas, Ja jag har väl mig själv att skylla. tänkte att någon skall vara först och att sannolikheten att ngn lägger ner det arbetet för att bara förstöra var liten(tänkte jag). jag har iaf hjälpt någon annan att inte förstöra sin maskin.

men som sagt, skulle vara jättetacksam om ngn har en fil till mig..
Dessvärre lyckas du nog inte hitta någon fil, den SKA inte finnas på nätet just nu. Tror du får skicka in den till supporten eller vänta tills den kommer rätt väg.
 
peternicklas skrev:
Glad att jag inte provade. Har du rätt formatering på ditt minne och att det inte är för stort?
MEN jag skrev tidigt att man ska se upp med okända filer.
ja var glad du ;)
jo, jag vet att du skrev det, som sagt. jag kan inte skylla på någon annan..
FAT-32 4gb
 
peternicklas
gees skrev:
ja var glad du ;)
jo, jag vet att du skrev det, som sagt. jag kan inte skylla på någon annan..
FAT-32 4gb
OBS jag är inte skadeglad! Det kunde lika gärna varit jag.
 
Tråkigt hur som.

Men har du provat att ladda ner filen på nytt för att vara säker på att den du har nu inte är skadat? Känns ju osannolikt att Torben gjort detta för att jäklas.

Har du inte gjort det, testa igen. Känns inte som du har nått att förlora :surprised:
 
peternicklas
Avsikten vet vi inte men oavsett den så är det lurigt att hämta filer så.

Även jag hade provat igen. Formatera om minnet och ladda hem igen.
 
Tråkigt, men även jag tror inte att Torben jäklas. Är det säkert att det är .BIN-filen som ligger på stickan och inte .ZIP ?
Kan ju vara förväxlat vid kopiering. Eller så kanske det ska vara .ZIP ? !
 
HasseTeknik skrev:
Tråkigt, men även jag tror inte att Torben jäklas. Är det säkert att det är .BIN-filen som ligger på stickan och inte .ZIP ?
Kan ju vara förväxlat vid kopiering. Eller så kanske det ska vara .ZIP ? !
En del andra saker jag har skall man uppdatera med zip-filen. Men å andra sidan så skulle den inte skriva över programvaran om det är fel format på filen.
Skall vi gissa på att filen blivit skadad när du packade upp den.
 
Tror inte heller att det är bluff, det är för dålig beskrivning för det.
Om någon ville jävlas skulle de inte skriva en så uppenbart usel guide.

5. press and hold the power on/off button for about ten seconds until the sentences will appear on the display.
6. turn it OFF

Vad då, håll inne on/off knappen i runt tio sekunder tills meningen kommer dyka upp på displayen?
Nästa steg är "stäng av den"??

Brukar vara, stäng INTE av klipparen eller ta ur batteriet förrän uppdateringen är helt färdig.
Stänger man av den under uppdateringen är det ju verkligen inte bra.
Följer man guiden är det som gjort för att man skall stå med korrupt mjukvara i klipparen.

Finns det något slags återställnings läge på klipparen, borde den kunna klara att ta emot en ny mjukvara med samma procedur igen. Finns det inget återställnings läge så är det ju kört om den blir korrupt, eller om den raderar gamla mjukvaran, men inte hinner lägga in den nya. Då är det nog bara att skicka in till servicen och låta dem fixa den. De borde ha möjlighet att programmera minneskretsen direkt, utan att det behöver finnas en fungerande mjukvara i klipparen. Är nog ett vanligt NAND flash chip.

Vore det jag, så skulle jag ladda hem filen igen, och testa med ett par olika USB minnen och med några av de vanligaste filsystemen, innan jag gav upp.

Om det från början inte var tänkt att klipparen skulle kunna uppdateras av användaren själv, är det en uppenbar risk att det inge finns något återställnings läge, eller ens någon vettig indikation som visar statusen på uppdateringen i skärmen.
 
Belzhadar skrev:
Tror inte heller att det är bluff, det är för dålig beskrivning för det.
Om någon ville jävlas skulle de inte skriva en så uppenbart usel guide.

5. press and hold the power on/off button for about ten seconds until the sentences will appear on the display.
6. turn it OFF

Vad då, håll inne on/off knappen i runt tio sekunder tills meningen kommer dyka upp på displayen?
Nästa steg är "stäng av den"??

Brukar vara, stäng INTE av klipparen eller ta ur batteriet förrän uppdateringen är helt färdig.
Stänger man av den under uppdateringen är det ju verkligen inte bra.
Följer man guiden är det som gjort för att man skall stå med korrupt mjukvara i klipparen.

Finns det något slags återställnings läge på klipparen, borde den kunna klara att ta emot en ny mjukvara med samma procedur igen. Finns det inget återställnings läge så är det ju kört om den blir korrupt, eller om den raderar gamla mjukvaran, men inte hinner lägga in den nya. Då är det nog bara att skicka in till servicen och låta dem fixa den. De borde ha möjlighet att programmera minneskretsen direkt, utan att det behöver finnas en fungerande mjukvara i klipparen. Är nog ett vanligt NAND flash chip.

Vore det jag, så skulle jag ladda hem filen igen, och testa med ett par olika USB minnen och med några av de vanligaste filsystemen, innan jag gav upp.

Om det från början inte var tänkt att klipparen skulle kunna uppdateras av användaren själv, är det en uppenbar risk att det inge finns något återställnings läge, eller ens någon vettig indikation som visar statusen på uppdateringen i skärmen.
har provat ett par gånger nu, men har bara ett usb minne hemma. =(
 
HasseTeknik skrev:
Tråkigt, men även jag tror inte att Torben jäklas. Är det säkert att det är .BIN-filen som ligger på stickan och inte .ZIP ?
Kan ju vara förväxlat vid kopiering. Eller så kanske det ska vara .ZIP ? !
japp, det är .BIN filen. har dock inte provat Zip filen. hinner nog inte det förrens framåt fredag. men det står ju .BIN i hans instruktion.
 
peternicklas
Officiella dokumentet på hur uppdateringen ska göras.
 
Hej alla!

Kan meddela att det fungerade perfekt för mig att få in 0.61. Jag tog en usb-sticka på 8Gb, den jag först hittade. Formaterade om den i FAT32 och la in bin-filen i roten på stickan.
Gjorde sedan som Torben skrev och det gick helt perfekt för mig.

Min nyfikenhet tog överhand och var tvungen att testa, hoppas bara det kan komma ut någon senare fil också.
Bifogar en länk som visar uppstarten där man ser versionen.

[video=youtube_share;s67JzxhJ2cQ]http://youtu.be/s67JzxhJ2cQ[/video]
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
R
Min funka med. Tack så mkt
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.