Det där kanske är en bra början. Problemet är väl ändå att han något att lägga upp bitarna på sen, men det är klart att man kan komma ganska långt med bockar där.

Att ha maskiner på golvet/ marken ogillar jag skarpt. Hur mycket tålamod får man att kapa rätt om man står på knäna?
 
Mr Handyman skrev:
Det där kanske är en bra början. Problemet är väl ändå att han något att lägga upp bitarna på sen, men det är klart att man kan komma ganska långt med bockar där.

Att ha maskiner på golvet/ marken ogillar jag skarpt. Hur mycket tålamod får man att kapa rätt om man står på knäna?
Lite därför jag pushar för att börja med plockepinnvarianten.

Dom delarna behöver man ju i vilket fall som helst. (Uppläggning samt extr rullarna för extra stöd för lååååånga brädor.

Är man inte nöjd så köper man ett stativ CO, Bosch, Kellen whatever. Funkar det så skaffar man 2 ytterligare bockar och ev golvspånskiva bara att ha som uppläggningsplats för virket.
 
Mikael_L
Mr Handyman skrev:
Att ha maskiner på golvet/ marken ogillar jag skarpt. Hur mycket tålamod får man att kapa rätt om man står på knäna?
För att inte tala om den ökande skaderisken. :eek:
 
Började med pcm vilket inte sågade dåligt, --- men inget av spånet hamnade i påsen utan etsade istället skyddet till lasern. Konstruktörerna till denna apparat kan inte ha haft lunchsrast tillsammans med GSM-arna. Om du vill ha en såg du blir nöjd med för lång tid ---- köp en
GCM 8S med GTA3700.
 
Bauhaus säljer en Metabo gersåg för någon hundralapp mindre.

Är det någon skillnad på Metabos och Boschs instegsmodeller?
 
Det har varit frågor kring Metabo nyligen här, det var väl någon som var i valet mellan Metabo och Makita skruvdragare tror jag. Där finns mycket att läsa om Metabo. Inte minst att deras profil är väldigt otydlig.
 
Jag såg en GCM 8s inklusive bord (GTA 2600 tror jag det var) på Blocket. Det var en JÄRNIA-butik som troligen har en kampanj. Priset: 4125:- för en ny GCM 8 inklusive bord. Verkar vara ett bra pris. Butiken låg i Stockholm, men eftersom Järnia är en kedja borde priset även kunna gälla i andra butiker.

http://www.blocket.se/stockholm/Kap...M8S__Sagbord_GTA2600_24932247.htm?ca=23_8&w=0

Jag har jämfört olika sågar, och bestämt mig för en GCM 8. Var själv inne på en PCM 8 för samma pris på Cheapy först, men ändrade mig. Givetvis har jag inte råd nu när jag såg detta erbjudandet:(

Hoppas det finns kvar för dig.

Knipo
 
Fick en metabo gersåg i julklapp, kgs 216. Det jag testat den hittills har den varit mycket bra för den pengen den kostar. Tycker absolut den är i pcm klass, åtminstone. Har ingen erfarenhet av gcm, men som alla på forumet säger så är den nog absolut bäst när det gäller pris/prestanda. Dock andra pengar och jag tycker metabon är bra.
//Ubbe
 
knipo skrev:
Jag såg en GCM 8s inklusive bord (GTA 2600 tror jag det var) på Blocket. Det var en JÄRNIA-butik som troligen har en kampanj. Priset: 4125:- för en ny GCM 8 inklusive bord. Verkar vara ett bra pris. Butiken låg i Stockholm, men eftersom Järnia är en kedja borde priset även kunna gälla i andra butiker.

[länk]

Jag har jämfört olika sågar, och bestämt mig för en GCM 8. Var själv inne på en PCM 8 för samma pris på Cheapy först, men ändrade mig. Givetvis har jag inte råd nu när jag såg detta erbjudandet:(

Hoppas det finns kvar för dig.

Knipo
Tror tyvärr att jag knep den sista. :) De sa iaf att det var den sista sågen i kampanjen jag köpte av dem. 4125:- känns som ett bra pris. Har dock inte fått hem den än.
 
Har precis köpt en Metabo KGS216 och har ganska begränsat med plats och kommer därför inte ha den permanent uppe. Har en sån ihopfällbar bänk (typ B&D Workmate) som jag sätter fast sågen på och sedan två lösa rullstöd (169:-/st på Biltema).
Då har du en billig, portabel lösning och dessutom är den bänken grym att ha till annat!
 
Jag köpte en Bosch PCM 8 S för ett par år sedan innan jag började renovera vårt hus. Jag är supernöjd. Allt från reglar till lister blir kanonbra. Om man ska ha den till hemmabruk tror jag inte du blir missnöjd. Jag köpte ett bord till för ca 900 kr (kompispris) som fungerat kanonbra.
 
Hej! Oj det här verkar bli mitt första inlägg på detta forum :). Men tro inget annat än att jag maniskt studerat dessa forum som nybliven husägare.

Funderar också på vilken såg, och alla andra verktyg jag borde införskaffa och måste säga att dessa forum är till stor hjälp. Så tack, tack så mycket. Det lutar åt att jag får lämna mina värderingar och ta den lite dyrare vägen till lycka genom kvalitétsverktyg i mellanklassen.

Nu var det inte därför jag skrev, utan för att jag hittade detta erbjudandet på en hemsida, inte samma pris som på blocketannonsen men ändå...

http://www.proffsmagasinet.se/stationara-verktyg/kap-och-geringssag-bosch-gcm-8-s.html

Bosch GCM 8 S + GTA 3700 = 4995 :-
 
Mikael_L
TorkelG skrev:
Bosch GCM 8 S + GTA 3700 = 4995 :-
+ moms !

Välkommen till träsket, ehhh forumet menar jag ... :D
 
Ni som har stenkoll på var man ska leta på nätet, är DUB de som har bästa pris på denna maskinen just?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.