RilleRock skrev:
Tackar åsså David för hans syn på en riktig hantverkare.
Man måste tydligen sitta bakom en dataskärm dagarna i enda för att vara kvalificerad.. :'(
Nu är det så att om det är något jag kan så är det IT-branschen. Och att sitta bakom en "skärm" eller jobba i IT-branschen har inte ett j-vla dugg med att göra med kvalificerat arbete.

Det finns talanger inom alla yrken. Möjligtvis kunde man dra dom parallellerna ifråga om kvalficerat arbete och lön tidigare men jag lovar att det är en och annan elektriker, VVS och snickar gubbe som trollat bort mig. Vilket inte många IT-människor gjort.

Däremot är antagligen andelen idioter och då menar jag riktiga idioter större bland hantverkarna. :-X

Dom har helt enkelt inte klarat av en utbildning och började som lärling någonstans. Där är dom kvar. Fostrade ordentligt. ;)

Oavsett har jag haft förmånen att arbeta med oerhört stolta och engagerade personer. Både som IT-folk och som hantverkare. Det är dom som jag vill arbeta med och det finns många sådana bland våra kompisar från Litauen, Polen, etc.


 
RilleRock skrev:
Tackar åsså David för hans syn på en riktig hantverkare.
Man måste tydligen sitta bakom en dataskärm dagarna i enda för att vara kvalificerad.. :'(
Ja det är ju därför det är så lätt att rekrytera folk till branschen, hittar man 1 på 20 får man väl vara nöjd :-/
 
Än en gång måste jag nog klargöra vad jag menar med kvalificerat arbete. Det handlar inte om intelligens eller brist på det utan bara om hur lång formell utbildning det krävs för att utföra arbetet.

mvh
David
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.