Måste verkligen sluta handla helt och hållet i denna butik. Idag försökte jag köpa en burk med väggfärg. Fabrikatet spelade inte så stor roll, visste redan att de inte säljer Jotun, men "min" färgbutik är stängd på söndagar.

Hur som helst så skulle färgkoden vara den extremt vanliga 0502-Y. Denna färgkod fanns dock inte med i Bauhaus färgblandningssystem, så nu står jag här utan färg med målningen uppskjuten till morgondagen. :)
 
haha... varför är man inte förvånad?
Har bojkottat Bauhaus sen en låskolvs incident våren -08... Höll på att stå hemma med en ytterdörr utan lås pga inkompetens.
 
Sånt får man nog räkna med på helger, inte byter man dörr på en söndag när Swesafe har stängt tex.
 
Jag handlar mest på Hornbach nuförtiden. De har rätt stort sortiment och de är väldigt kunniga de flesta.
 
Även om en del är kunniga i byggvaruhusen så är det mer undantag än regel. Många vet ju knappt var man hittar varorna och måste kontakta sin kollega och så springer man runt i butiken med tre butiksanställda i täten.
 
Wtf. Den finns ju till och med färdigbruten på hyllan emellanåt?
 
nemlan skrev:
Wtf. Den finns ju till och med färdigbruten på hyllan emellanåt?
Jo, men tjejen i kassan förklarade för mig att jag måste ha förståelse för att hon inte har jobbat där så länge. Hon försökte också ringa ett par samtal men fick inget svar.

Vad ska man svara? Ja, det är klart att jag klarar mig utan färg. Det gör absolut inget att du är ny på jobbet, saknar kunskap och ändå blir placerad ensam på färgavdelningen.

Sorgligt av cheferna är det hur som helst. Men jag blir inte förvånad. Hade faktiskt egentligen redan bestämt mig för att aldrig handla något på Bauhaus igen, men nu var dessvärre ingen annan butik öppen.
 
Av någon anledning verkar hornbach ha fått tag i betydligt kunnigare personal än bauhaus. En gång släpade jag ett ton kakel på en vagn och svetten forsade. på vägen mot kassorna mötte jag minst 5 anställda som inte så ut att göra något alls och definitivt inte hade lust att putta på min vagn lite.
 
storkarp skrev:
Av någon anledning verkar hornbach ha fått tag i betydligt kunnigare personal än bauhaus.
Inte bara kunnigare utan trevligare och hjälpsammare. Men framför allt har de personal. Hos Bauhaus får man ju leta efter någon som vill sälja till en.

Var där i dag och fick vänta i 15 min på hälp med att få reda på om en produkt var slut. Ingen på någon annan avdelning ville eller kunde hjälpa till. När jag fick tag i en tjen och frågade om hon jobbade på avdelningen svarade hon ja och gick iväg på rast eller något liknande. Kom tillbaka först när en kolega ringde till henne då hade det gått ytterligare 10 min.

Men golvavdelningen hos bauhaus var nog dagens bästa. När jag letet efter personal bland golven i 5 min. Dyker det plötsligt upp tre som jobbar med just golv. Jag säger att jag är intresserad av ett visst golv. Men han vet inget om dessa golv. Men han kan säga att de är det bästa de har. Nästa fråga blir kan någon av de andra två något om golven. Men nej det kan det inte. Det roliga är att frågorna än så läge rör vad golv-modellen heter och priset. När jag upplyser honom att jag vill ha över hundra kvadrat. Verkar han inte ens intresserad utan säger att jag kan komma tillbaka i morgon för då kanske en kille som kan detta är där. VA? Jag förklarar att jag har 3 mil enkel väg och undrar om han inte kan ringa någon. Då får jag ett nummer jag kan ringa dagen efter.
vilka stollar! Om någon vill göra en affär på över 50000 så kan man ju i alla fall vara trevlig och hjälpsam.

Mitt dummaste drag under dagen var att jag köpte något på Bauhaus för en del av maskinen var sönder när jag kom hem och försökte montera ihop den. Typiskt nu måste jag dit igen.

Tyvär har jag flytat långt från Hornbach för de gav alltid bra service. Man fick byta saker efter lån tid. Kunnig personal som tog sig tid. Lyckades även reklamera saker utan kvitto på några få minuter utan chafs eller något.

Skulle nog även tänka mig betala dubbelt på Beijer också istället för att åka till Bauhaus igen.

Skönt att skriva av sig !!!!
 
Samma sak i Malmö, handlar nästan bara på Hornbach, majoriteten av personalen är inte bara kunnig utan även trevliga och tillgängliga. De är inte billigast på allt (men på mycket), och de har ett bra utbud. Bauhaus i Malmö är katastrof, kvittar om du kommer "utanför" rusningstid, man skall vara glad om man hittar någon att tala med överhuvudtaget.
 
På Bauhaus måste man veta vad man ska ha för nåt, har bara en gång fått proffsig hjälp där men den säljaren hade själv köpt en högtryckstvätt och kunde därför alla skillnader i hela sortimentet.
Men vet jag vad jag ska ha och vad jag ska titta efter så handlar jag där ibland när det gäller verktygstillbehör och en del enklare färdigsågat virke. Ska man köpa riktigt virke går det däremot inte att handla där, då får man åka till nån annan, Beijers har jag fått bra hjälp på och dom har haft rätt dimensioner och rakt virke.
 
Har handlat på Bauhaus i Hyllinge ett antal ggr..

Brädavd: Fick instruera killen som skulle såga mina mdf skivor hur han skulle göra, annars hade jag fått betala VÄLDIGT mycket mer i material/snitt kostnad.

vvs: Ärligt, inte fått NÅGON hjälp där..Och då har jag inte försökt en eller 2ggr, utan 10talet ggr..

Verktyg: Ointresserade och helt utan servicekänsla, frågar man så pekar dom att det du vill ha finns nog där typ.

Färg: Handlat mycket färg där, finns en kille som är suverän (rödhårig, 40års åldern) han är grym, instruerar en hur man skall göra, vad jag behöver, vilken färg som är bra till det och det, tom rekommenderat billigare färger framför dyrare för att det inte behövs den dyra till det jag skall göra. Dom andra på färgavdelningen tjatar bara om bauhauskort och skiter i vad jag vill köpa..
 
AnneFi
Har också handlat på bauhaus i hyllinge.
Skulle ha ett golv.
Hittade en kille som jag frågade om han var på golvavdelningen vilket han var. Han kunde inget om golven. Svaret jag fick på alla mina frågor var: "Alltså, jag vet inte"
på badrumsavdelningen har jag flertalet gånger stått och väntat på att personerna bakom disken ska avsluta ett privat samtal.

När vi köpt tyngre saker som man släpat rumt med som en idiot har flertalet truckar kört förbi utan att ens ägna en tanke åt att man kanske hade blivit glad av hjälp.

Jag stör mig på personal som står i butiken och har rast. Varför går man inte ut ur butiken?
 
Bojkottar fortfarande Bauhaus... ger hellre mina pengar till Hornbach. Har alltid blivit bra bemött av kompetent folk.
 
Tycker de flesta byggladorna är ungefär lika. Dvs det gäller att se till att inte bli bemött öht... Man ska veta exakt vad man ska ha, utan att behöva fråga nå´n, och smita därifrån så fort det går...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.