Brittgården i Tibro är definitivt INTE "nyfunkis".
 
robsarve skrev:
Ett femtiotalshus alltså.
Tja, skulle det kunna vara. Men eftersom det heter nyfunkis så kan man ju utgå ifrån att det inte är byggt femtio...

Farzan skrev:
"Nyfunkis" är för mig mest ett marknadsföringstrick från hustillverkarna. Jag tycker att kataloghusen av det slaget är ganska fantasilösa"...
Det är möjligt, och jag gillar inte heller alla nya hustyper som finns som går under namnet nyfunkis, inte alls för att vara ärlig. Men hur man än tycker så är nyfunkis ett bra uttryck på hustypen. Det är vad jag anser. Hur man kategoriserar ett hus gör huset i sig varken vackrare eller fulare.
 
billy_baver skrev:
Brittgården i Tibro är definitivt INTE "nyfunkis".
Nä, verkligen inte. Snarare nyfunktionalism.
 
Jag bor i ett "rikemansområde" med diverse konstiga fönster typ liggande över diskbänk. Har de som bor där sett vad man ser utifrån? B-kupa är ju snyggt ibland om man säger så.....
 
K
billy_baver skrev:
Apropå "klockhemmet": Måste vara traumatiskt för barn som måste lära sig klockan i ett barndomshem där spegelvända klockor visar tiden "baklänges" ...
Det blir dessutom jobbigt att bortförklara en försening med att man inte hade koll på klockan :D
 
HusByggarTomten skrev:
Kominerad funkis med klassisk villa.

[länk]

Ballt som f-n enligt mitt tycke !
Schyst gjort och fantastiskt välarbetat
 
Hemmakatten
Älgöfastigheten är riktigt, riktigt snygg och mkt välbalanserat mellan gammalt och nytt.
vad kan det vara för pris på en sån fasighet månntro? Tax.värdet var över 11miljoner.
 
Det dubbla lär det väl vara, förmodligen ännu mer gissar jag.
 
robsarve skrev:
Schyst gjort och fantastiskt välarbetat

Ser ut som dom flesta husen här i Nacka och Värmdö......=)

Grymt fint gjort iallfall.
En sak jag har lite svårt för på många hus med modernt uttryck: alla olika altaner/balkonger. Oftast har man en favoritplats utomhus som man alltid använder, resten står tomma...
 
Håller inte riktigt med Patrik. På vårt gamla hus hade vi en med morgonsol (frukost) och en med kvällsol.

På nya huset har vi en altan nere, där man sitter när ungarna leker på gräsmattan och vid dagsaktiviteter. Balkongen uppe använder vi på kvällen, nära köket, trevligare utsikt etc. Så jag ser faktiskt balkonger och altaner som ett trevligt sätt att använda tomten och huset i större utsträckning än annars.
 
HusByggarTomten skrev:
Kominerad funkis med klassisk villa.

[länk]

Ballt som f-n enligt mitt tycke !
Vitt, vitt, vitt, vitt, vitt, vitt. Snyggt utanpå men ack så tråkigt inuti.
 
HusByggarTomten skrev:
Håller inte riktigt med Patrik. På vårt gamla hus hade vi en med morgonsol (frukost) och en med kvällsol.

På nya huset har vi en altan nere, där man sitter när ungarna leker på gräsmattan och vid dagsaktiviteter. Balkongen uppe använder vi på kvällen, nära köket, trevligare utsikt etc. Så jag ser faktiskt balkonger och altaner som ett trevligt sätt att använda tomten och huset i större utsträckning än annars.
Jo, att man har 2 st kan jag tycka är bra, har 2 själv, men många moderna hus kan ha betydligt fler altaner/terasser/balkonger...
 
Bezt skrev:
Vitt, vitt, vitt, vitt, vitt, vitt. Snyggt utanpå men ack så tråkigt inuti.
Ja ja. Gillar man inte vitt så ta dit en målare då. Tar nog inte alltför många dagar att få det som man vill. För mig handlar det mer om helheten än färg på väggarna när jag bedömer ett objekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.