Ja, sett till försäljningsvolymer så är det LCD-tekniken som går segrande ur striden.
 
MathiasS skrev:
HD kanalerna i CD's utbud är det som fått mig att skrota Boxer och jag måste säga att jag är helnöjd. Ser man inte skillnad på bilden på HD-produktioner så är det något fel.

Jag är kalasnöjd med det HDutbudet från CD.

Kundtjänsten har jag inte mycket att säga om, dom behövde skicka en ny box vid ett tillfälle och det gick nog ungefär så fort man kan förvänta sig.

Tråkigt att ni inte är nöjda Per, men givet kalasbilden här hemma ligger problemet någonannanstans än i CD's utsändning... På TV4hd har jag en känsla av att det sänds en väldans massa skräp som inte alls är i HD. Om du istället slår över till SVTHD och jämför med SVT1/2 - menar du då att du inte ser någon skillnad? SVT är riktigt duktiga på HD-produktioner så där är ju skillnaden väldigt tydlig.

Discovery HD, National Geographic HD och Animal Planet HD har annars blivit favoriter pga "superbilden" i många program.
Instämmer till fullo. Har bytt från Boxer till CD och alla problem som trådskaparen nu upplever med CD upplevde jag med Boxer. Nu funkar det hur bra som helst. Kvalitétsförbättringen (har projektor) är anmärkningsvärd även på de vanliga kanalerna. Har inte behövt ringa kundtjänst ännu, men det förvånar mig inte om den har brister. Det verkar alla kanalleverantörer ha. Boxers, som jag har stor erfarenhet av, var riktigt usel.
 
Nu har jag sagt upp Canal Digital-abbonemanget. Själva abbonemanget "familjepaketet" som kostar 209 kr per månad har jag kvar till den 10 mars 2011. Om någon hugad där ute känner för det så får de gärna överta abbonemanget från mig. Naturligtvis till en låg kostnad.
 
Synd att du inte får ordning på det och blir nöjd Per...

Själv har jag just uppdaterat boxen så att EPGn funkar bra och sitter å håller tummarna för att mitt favoprogram TopGear faktiskt kommer sändas i den nordiska varianten av BBC HD.....
 
Jag hade också CanalDigital, men efter ha ha fått boxen utbytt fyra gånger så ledsnade jag och hävde köpet. Självklart så trilskades man på CD men jag hänvisade då till vad konsumentlagen säger, och efter lite ytterligare tjafs så gav de med sig.

För övrigt så finns det en bra (skrämmande) tråd om just CDs box på Minhembio,
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=171163

Tråden börjar närma sig 190 sidor så det är en del läsning :D
 
MathiasS skrev:
Synd att du inte får ordning på det och blir nöjd Per...

Själv har jag just uppdaterat boxen så att EPGn funkar bra och sitter å håller tummarna för att mitt favoprogram TopGear faktiskt kommer sändas i den nordiska varianten av BBC HD.....

Hur bar du dig åt för att uppdatera, vi ringde supporten för några veckor sedan & de sa att man skulle få en förfrågan i själva boxen om man ville uppdatera men vi har inte fått det?

(Vi har fått formatera boxen två gånger och det funkar fortfarande inte att sammanfoga två program....)
 
Denna boxen har som många andra färdigprogrammerade datorer ett antal buggar. Den absolut värsta är ju naturligtvis den sk timeshift buggen som har genererat tusentals och åter tusentals avgrundsvrål i svenska stugor.

Har man som man ska 2 sladdar in så sker uppdatering automatiskt, om inte så finns det i hembiotråden beskrivet hur man gör en manuell uppdatering.
 
Hos mig kom uppdatering automagiskt (har två antennkablar in om nu det påverkar). Det tog en bra stund innan det var klart så jag han tänka tanken att boxfan pajat igen vilket den senast gjorde på julafton förra året.....

Nu funkar det dock klockrent.

Timeshiftbuggen, vad är det? Jag timeshiftar flitigt men har inga problem vad jag vet.
 
Timeshiftar du och om det samtidigt startas en inspelning på en annan kanal så hoppar den över till kanalen som ska spelas in och det betyder att du tappar allt du timeshiftat.
Vad man får göra är att om man timeshiftar och vet att det ska starta en inspelning på en annan kanal så får man börja spela in på den timeshiftade kanalen åxå. Då tappar man inte det timeshiftade.
 
Ok. Jag har lyckats med konststycket att aldrig råka ut för det. Får testa om det är likadant i senaste mjukvaran.
 
ingen skillnad med nya mjukvaran.
skummar man 7000 inläggg i minhembio forumet så ser man ju snabbt att tImeshiftbuggen är det som retar dom flesta.
Det är ta mig f...n rena katastrofen och även om jag vet hur man kan lura den så åker vi dit minst en gång i veckan. Kan kanske bero på att vi tittar kanske 90% timeshiftat eller inspelat.
Hur kul är det när man sitter o tittar på en deckare och det är 5 min kvar och Poirot ska just avslöja vem som är mördaren... PANG så byter maskinen kanal och man sitter där helt ovetande... VEM VAR DET?

Min avatar är ett close-up just efter att TimeShift buggen slagit till.
 
Visst är det maffigt med HD på en projektor.
Tar amn en 32 tummare så får man naturligtvis inte samma wow känsla.

Timeshift buggen är enl CD kundtjänst tydligen den bug som tillåter att man avbryter avtalet utan snack från deras sida. För vår del så är utbud, bild Q och bekvämligheten med 3 tuners viktigare än dom tillfällen det bryter då vi i dom flesta fall förberett oss.

Det går ju oftast att ladda ner program i dom fall buggen slagit till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.