Cheesus skrev:
Kalasbra med tips! Vi kör nog på pizzaugn och tjära.

Ni ska se...det blir väl så man slutar som Pizzabagare...
Kanske blir en väl rökig/tjärig smak på pizzorna sedan dock ? ;)

/K
 
Det tar sig!!!

Igår var min egen elektriker här och vips....Varde Ljus kan man säga! Takfotsbelysningen monterades och lite provisoriskt fixade vi belysningen via byggströmmen och gissa om det blev fint när mörkret föll och fasaden blev belyst där bakom byggställningen...

Tyvärr var batteriet i kameran kasst så bild kommer att tas ikväll för utläggning här om någon har intresse?
 
Östgöten i Barkarby läser fortfarande tråden med intresse...
Gillar dessutom bilder, även om du skriver målande...
 
Cheesus skrev:
Tyvärr var batteriet i kameran kasst så bild kommer att tas ikväll för utläggning här om någon har intresse?
Jajamensan! Plåta på du!
 
Här kommer en bild på hur utebelysningen i takfoten blir...
 
  • imgp0499.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Jag känner att jag har svårt att tro att det var i januari det brann..
 
Cheesus skrev:
Här kommer en bild på hur utebelysningen i takfoten blir...
Jag tycker du borde prova med lite svagare lampor. ;)
 
Immobil skrev:
Jag tycker du borde prova med lite svagare lampor. ;)
Första testen.....utan dimmer!
 
Roligt att se att det går framåt för er där uppe i Norrland:)
 
ja skummade bara igenom din tråd,,,, men såg att ni börjar komma upp på fötter. vilkens himla tur ni lever! mina bekanta dog i brand i sitt hus som brann ner,,,, en hemsk tragik! hoppas ni hinner få ordning på det mesta nu innan vintern smäller till. lycka till nu! :)
 
roligt att se framstegen! Hoppas allt flyter på nu och att det går bra framöver, skall bli kul att se färdig resultat..för bilder här fortsätter väl att komma?? ;-)
 
Hm...jag och kameran...det är så tråkigt att fota..:)

Men en liten rapport om hur det ligger till:

Golvvärmen inlagd i nedervåningen. Spångolv lagt i nedre plan. Vi får våra sjukt fina fönster i nästa vecka.

Dörrarna är på målning. Men kommer nog inte monteras in förrän det är dags att flytta in. Får vara provisorium fram till dess. VIll inte att de handbyggda och handmålade dörrarna skadas av gips/plank..eller nåt annat dumt.

Vi köpte en kamin på villamässan i Älvsjö igår. En läcker historia som eldas med någon olja. Spar en massa pengar istället för att stoppa in en täljsten som var tänkt. VI ska ju inte elda för värmen i det här huset igen...förra gången gick det ju som bekant inte så bra...:)

Den nyinköpta stora badrumsspegeln lyckades jag ju givet krossa...:( Så på mässan igår fick jag beställa en ny....Tyvärr så blev det en med en infälld 10-tums Lcd-skärm...så nu kan jag titta på film när jag borstar tänderna....sånt gillar ju inte jag...haha.

Köptes enbart för att alltid retar det någon.

Bubbelbad beställt. Nu ska vi bara få upp det på övervåningen med...

Foton ja....det kommer, det kommer...
 
Tråkigt med branden! Fruktansvärt att bli av med allt man har ,minnen och saker man byggt upp under lång tid som bara försvinner i ett litet tjillevipp! = (
Bygga nytt,modern kontra historieförfalskning, fönster, uppvärmning m.m.? smaksak.
Vi bygger hus nu och har kommit till den ringa åldern där barnen står med en fot hemma och en på väg att flytta hemifrån.
Vi tänker praktiskt enplanshus så vi kan kan ha rollator-race när den dagen kommer ; ) stengolv där djuren kan kloa runt utan att det blir synliga bromsspår överallt : ) släta luckor i köket (lättstädat) och en ap-tapet till fondvägg över diskbänken och istället för kakel glasskiva. Jag skojade med min man...det finns nämligen två typer av apor på tapeten, en söt och en ful...jag sa, det är ju du och jag! gissa vem som var vem? =)
Vi har också valt falurödfärg, bara att borsta och måla om =) och bastu och kamin förstås. Vi har telia nu och varit i kontakt med telia eller jagat dom, rättare sagt, för de frågor vi har i och med vårt bygge Telia är hopplösa och kan inte svara på någonting...däremot hänvisar dom till varandra hela tiden. Vi alternerar mellan trådlöst och ledlöst höll jag på säga =) Trådlöst är ju ett alternativ...vår blivande granne har trådlöst och tycker det fungerar jättebra och dessutom sparade hon pengar genom att välja trådlöst
Förstår att ni har mycket att tänka på men det mesta brukar lösa sig i slutändan så när väl största chocken lagt sig kommer ni säkert att må lite bättre.
 
Hej! Har itne tittat på tråden på ett tag, men roligt att du lägger krut på detaljer som beslag. Varför inte måla in beslagen med linoljefärg av samma färg som fönsterna och/eller foder?
Rörande paraboler så tror jag endast du kan fåtag på 1/3-dels-antika från 80-talet, oklart dock om man får in PA Gullö´s amerikanska fotboll och Steve Blames MTV... ;)
 
Det börjar arta sig ser jag!

Ska inte du möta upp Mälardalingarna på en träff i Västerås? Se i Verktyg, maskiner och fordon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.