Hej
Det ser riktigt bra ut med klinker i garaget. Inte mycket negativt om Biltemas här på forumet.
Hur har ni gjort med anslutningen utåt, under porten? Har ni även lagt klinkers under och en bit utanför porten.
Lägg gärna ut en bild.

Ungefär hur mycket kostnad/kvm tillkommer med fix etc. utöver klinkerkostnad. Har ni köpt även det på Biltema?

Schackrutigt blev riktigt läckert!!

/Håkan
 
Vad kostar det per kvadrat inklusive fix och fog?
Är på G att bygga nytt garage så det vore intressant att veta..

// Per
 
Martinsson skrev:
Hej
Det ser riktigt bra ut med klinker i garaget. Inte mycket negativt om Biltemas här på forumet.
Hur har ni gjort med anslutningen utåt, under porten? Har ni även lagt klinkers under och en bit utanför porten.
Lägg gärna ut en bild.

Ungefär hur mycket kostnad/kvm tillkommer med fix etc. utöver klinkerkostnad. Har ni köpt även det på Biltema?

Schackrutigt blev riktigt läckert!!

/Håkan
Detta undrar jag med!
Ska man lägga klinkers utanför porten med?
 
Jag kör på Feltemas klinkers i min lilla meckbod (5m2), valde den mörka varianten och fogade med svart fog, Ser klockrent ut!

Hur hållbarheten är vågar jag inte svara på, men jag tycker det verkar vara helt ok kvalitet på plattorna. Kan posta en liten bild senare.
 
fasen va fina garage ni har!
 
petepete skrev:
Detta undrar jag med!
Ska man lägga klinkers utanför porten med?
Det skulle jag absolut ha gjort. Annars kommer det att se mycket märkligt ut.
 
Vad behöver man göra för underarbete?

Jag har en obehandlad (slät och fin) betongplatta i mitt garage så jag undrar om man behöver primea eller göra något annat eller om man bara börjar lägga fix och platta ...

Någon som vet?
 
Jag la nyss detta klinker i min groventre i källaren.
Mycket nöjd med biltemas produkter. hade en plattsättare hos mig och han gillade med att jobba med dom olika materialen.
Jag la primer på min betongplatta, det gör man ju mest för att binda damm och annat.
Sedan på med fix oxh plattor.
Primern var så billig att det bara är dumt att strunta i den.
 
Var det någon som hade fler bilder, helst på den mörkare klinkern från Biltema?

Någon som lagt så stora plattor mot golvbrunn? Man bör väl eg. ha en mindre platta vid fall?
 
Hallå ! ny här...
Läste igenom tråden och blev nu sugen på att lägga in klinkers från biltema i mitt garage.
Men undrar nu, vad har ni mellan klinkers o vägg ? har ni fog eller silikon ?
Och vilken storlek på fixkamen ska det vara 6mm, 8mm eller 10mm ?

//monev
 
F
monev skrev:
Hallå ! ny här...
Läste igenom tråden och blev nu sugen på att lägga in klinkers från biltema i mitt garage.
Men undrar nu, vad har ni mellan klinkers o vägg ? har ni fog eller silikon ?
Och vilken storlek på fixkamen ska det vara 6mm, 8mm eller 10mm ?

//monev
Jag skall lägga Biltema garageklinker om 2-3 veckor. Tänkte dela en platta och sätta en halv upp på vägg. Lägger nog silikon mellan dom.
 
Ja, det blir både snyggast och mest praktiskt.
 
Jag tänkte också lägga in klinkers från Biltema, den mörka, och har lite funderingar kring fogningen.
Vilken fogbredd har ni använt er av?
Hade tänkt ha "mellangrå" färg till fogarna men det finns kanske förslag på något annat?
 
Jag har också funderat på att göra nåt med vårat garagegolv på 65kvm... (har bara obehandlad betonggolv just nu) Och har varit inne på att måla med epoxi.. Men men börjar faktiskt att fundera om att lägga klinkers istället... Finns det mer fina exempel (bilder) som ni övriga på forumet har att dela med er? :)
 
F
Har fått ut klinker från Biltema och fogade idag. Började med Biltemas epoxifog på dom ljusa plattorna. Vill ha en kembeständig och vattentät fog. Vet inte om den är bra men skall man till varje pris ha den så se för katten till att ha nån annan till att trycka dit skiten. Fick höra från Biltema att den skulle vara lika lättjobbad som vanlg fog vilket den inte var (och det borde jag ha begripit utan att fråga faktiskt.....). Nu hoppas jag att den är bra för att få dit den sög fett. Till dom mörka plattorna så letade jag fram en säck Mapei fog istället..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.