Tänkte handla lite verktyg/tillbehör från UK.
Vad bör man tänka på?
Vilket kort är lämpligast/billigast att betala med?
Billiga handlare?
Frakt? Vid vilken vikt blir den dyr?

Tacksam för svar/tips/ideér
 
Bolackarn skrev:
Tänkte handla lite verktyg/tillbehör från UK.
Vad bör man tänka på?
Vilket kort är lämpligast/billigast att betala med?
Billiga handlare?
Frakt? Vid vilken vikt blir den dyr?

Tacksam för svar/tips/ideér
Mycket av dina frågor är besvarade i den här tråden.
Men i korta drag:
Tänk på volttalet om du köper elverktyg/laddare.
'Vanliga' betalkort funkar för det mesta.
Olika handlare är billiga på olika saker.
Fraktkostnaderna kan variera.
 
Bolackarn skrev:
Tänkte handla lite verktyg/tillbehör från UK.
Vad bör man tänka på?
Vilket kort är lämpligast/billigast att betala med?
Billiga handlare?
Frakt? Vid vilken vikt blir den dyr?

Tacksam för svar/tips/ideér
Ett tips är att anmäla sig till ett par aktörers nyhetsmail för att få intressanta nyheter och speciella erbjudanden. Använd en skräpmailadress för detta eller sortera på något smart sätt för vissa skickar ganska ofta...
 
Hej,

Jag ska köpa mig en Evolution Kap/Ger såg från power tools. Det verkar som att de har en enhets frakt på 44 pund numera oavsett hur mycket eller hur lite man handlar för. Därför tänkte jag kolla om det är nån kring Malmö/Lund som vill vara med och dela på frakten. Tänkte lägga beställning i helgen så snabbt svar önskas.

MVH Björn
 
Hej!

Bor tyvärr inte i malmö men är väldigt intresserad av om du har några erfarenheter av evolution kap/ger sågen. Har funderingar att beställa en själv med men skulle vara trevligt med lite erfarenheter kring den innan.

MVH/Ubbe
 
Hej,
Jag funderar att köpa en kap- o gersåg GCM10SD och en handöverfräs GFM 1400 CE. Nu till min fråga är det verkligen så mycke billigare att köpa dessa på Lawson (£853.01) eller Axminster (£780.90) jämfört med DUBA (11 290 SEK)? Jag vet inte hur mycket det kostar att skeppa maskinerna från UK till sverige...
 
Det vet du väl först när du bett Axminster om en offert på hela kittet inklusive frakt. När jag bett om priser på frakt från Axminster har de alltid bett mig lägga ordern och så återkommer de med ett pris inklusive frakt som är giltligt i ungefär en vecka. Bekräftar man inte ordern inom den tiden så avbryts den. På så sätt kan man få frakt från dem, men det skadar aldrig att lyfta telefonluren och ringa i stället. Brukar gå snabbare ;)
 
skickade en förfråga idag till Axminster, få se vad de svarar.
Om jag har uppfattat det hela, så det enda som man behöver göra är att byta kontakt eller köpa adapter från CO!
Hur är det med skalan på handöverfräsen, är det i inch eller mm?
 
Mange_S skrev:
Intresserad av att veta om någon testat: [länk]

Spännande sortiment och de skickar till Sverige för 19.95£ (25kg). Kolla tex in tillbehören för fräsning (Incra, Jessem, Woodpecker etc)
Köpte en Fein Multimaster och lite blad därifrån och det funkade bra, och frakten är ju t.o.m billigare än från vissa svenska butiker, konstigt egentligen.
 
el viejo skrev:
...Hur är det med skalan på handöverfräsen, är det i inch eller mm?
Vet ej, men har du kollat så att det finns metriska spännhylsor till den? Masses köpte en GFK600 och det visade sig att det inte gick att montera en 8 mm hylsa i den då det fanns två varianter av fräsen med samma beteckning... se längre upp i tråden.
 
Fick svar från Axminster, frakten för kap- o gersågen plus handöverfräsen skulle bli £109.25 (ca 1300 SEK), så tot. skulle med dagens kurs bli 10592 SEK vs. 11290 SEK från DUBA.... Jag för skicka ett förfråga till Lawson oxå, få se vad de säger.
 
Det finns en del handlare som kör med "flat rate" för frakten. Tex Miles tar £30 för ordrar över £30 oavsett vikt/storlek. Om de sen har bra priser på just de prylarna du vill ha vet jag inte, men det är ju enkelt att kolla...
 
Har beställt en Makita 6843 och en Tacwise 500EL från lawson. Blev 3800 kr inkl frakt. Samma som bara 6843'an kostar i sverige.
 
Ingen som hade några erfarenheter kring RAGE3-s som nämns ovan?
Börjar närma sig beställning....
 
Min är på gång, ska hämtas på posten idag. Jag hoppas kunna testa den i helgen så kan jag skriva några rader sen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.