Har en Bosch GMF 1400 inköpt i UK och jag är glad att spännhylsorna inte är mm, fick både 1/2" och 1/4":)
Både utbudet och priserna på fräsar är något helt annat utanför Sverige och jag har inte mer bråttom än att jag kan vänta några dagar om jag plötsligt behöver en ny som jag inte har... jag hade inga fräsar alls sedan tidigare så för mig var valet enkelt!
 
Tjena.
Jag beställde bland annat 4 bandsågsblad i början av juni och i går fick jag tid att prova ett. Jag lyckades aldrig riktigt justera in sågen och när jag kollade närmare på bladet så hade det en brytning eller veck eller vad man ska kalla det. Jag hade ju redan monterat bladet när det komm för att kolla länden, så tanken slog mig att jag lyckats bryta det på något sätt. Jag kollade dom andra bladen som jag inte packat upp ännu och ett av dom hade också ett liknande veck. Jag fotade bladen och skrev ett mail i morse till deras kundsupport. Vid 15:30 kom ett mail att dom beklagade att dom var trasiga och att dom skulle skicka ersättningsblad utan extra kostnad. En halvtimma senare fick jag ett mail att ordern var skeppad.

Det här var första gången jag har behövt kontakta dom för något problem så det är bara att hoppas att dom alltid är så här lätta att ha att göra med vid problem.
 
Någon som lyckats få tag på 8 mm hylsa till en Bosch som levererats med 1/4 hylsa ?

Kostnad?
 
Här är svaren jag fick från Axminster ang. att jag ville ha ett 8mm fräshållare till min Bosch GKF600:

"Unfortunately we do not stock a range of 8mm Router cutters as the UK version of the Bosch GKF600 Router will only accept 1/4" shank cutters, unlike the European versions which accept 8mm cutters.
Regards
Karl Lenthall
Axminster Tool Centre"
______________________________________________________________
That´s really bad news about the GKF600! I really need the 8mm option since it´s mounted in a routertable. So your saying that even if I find a 8mm collar, here in Sweden it will not fit?
Best regards
Matthias
______________________________________________________________

Unfortunately not. For some reason, Bosch supply a different model in the UK to that sold in the rest of Europe. The European version will accept both 8mm & 1/4". The UK version will only accept 1/4".
______________________________________________________________

Så jag gissar att jag måste sälja min...
 
  • collet.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Va glad jag blir om det funkar!

jag skicka mail precis till Industriboden i Malmö och fråga pris på
1st 6 &8mm hållare till mig och 1st 8mm till dig woodrat.
 
La order hos både Axminster samt toolstop.co.uk. igår kväll innan midnatt.
I båda fallen kom jag på när jag lagt mig att jag behövde komplettera bägge ordrar. Under dagen idag har det var snabba svar från båda företag och allt löste sig mkt smidigt. Axminster har redan hunnit få iväg paketet idag och jag förväntar mig att toolstop får iväg sitt imorgon! Julafton runt hörnet med andra ord!!!!

Jag återkommer! :-D
 
Uppdatering:
Order från Axminster anlände fredagen 17, 1 pkt på 8kg
Order från Toolstop anlände måndagen den 20, 3 pkt på 44kg

Servicen har varit fenomenal på båda ställen med snabba och trevliga svar!

Blev dock lite skeptiskt då 2 av 3 paket från Toolstop hade öppnats och slarvigt tejpats igen. Se bild 1
Men allt var med, som tur var!!! se bild 2
 
  • UK_import_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • UK_import_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Masses skrev:
Uppdatering:
Order från Axminster anlände fredagen 17, 1 pkt på 8kg
Order från Toolstop anlände måndagen den 20, 3 pkt på 44kg

Servicen har varit fenomenal på båda ställen med snabba och trevliga svar!

Blev dock lite skeptiskt då 2 av 3 paket från Toolstop hade öppnats och slarvigt tejpats igen. Se bild 1
Men allt var med, som tur var!!! se bild 2
Kanske någon knarkhund signalerade "good stuff" och det var det ju! Makita och bosch :)
 
Någon som har koll på några outstanding offers from UK just nu??
 
Bestält lite Bosch från Axminster: En slip GEX 125-1AE samt en elhyvel GHO 26-84. Hamnade på drygt 2400kr inkl VAT och frakt. Nu väntar jag bara på paketet.

På lokala handlaren kostar paketet 4200:-
 
Okej, nu äntligen har jag fått svar från Bosch
Fråga:
Jag är i behov av att kunna byta så att jag kan använda 8mm frässtål. Passar eran 8mm hylsa (2 608 570 134) på den engelsk köpta GKF600´an?

Svar:
Hej Matthias.

Dessvärre måste jag meddela att det inte går, den engelska versionen har ett annat ankare!


Sååå, ngn som är sugen på en helt oanvänd Bosch GKF600 med 1/4" hållare? :-D
 
Intresserad av att veta om någon testat: http://www.rutlands.co.uk/

Spännande sortiment och de skickar till Sverige för 19.95£ (25kg). Kolla tex in tillbehören för fräsning (Incra, Jessem, Woodpecker etc)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.