Jag köpte Boschen på Rusta för ca 2 månader sedan och är helt nöjd med maskinen, har tidigare haft skruvdragare för både 2 och 4 tusen och kan inte uppleva någon större skillnad. Förr eller senare tar batterierna slut och då har det blivit billigare att köpa ny maskin än ett nytt batteri. Men priset du uppger på 1595 låter för mycket, jag köpte maskinen på Rusta i V-ås för under tusenlappen.
 
väldig fart tråden fick under natten :)

Blir det den på rusta jag köper så kommer jag vänta en vecka eller två iom att jag vet att den sålts för 995 där innan och känner jag dom rätt sänks den säkert inom kort igen.

Vad jag är ute efter är en skruvdragare jag kan ha ett par år som inte tröttnar eller suckar när man börjar använda den.

Idag har jag en B&D köpt i Ullared för 495:- för 4 år sedan och den är KASS!
 
Men hålsågshållare av kraftigare modeller går inte in i 10 mm chuck. Det är helt klart värt några hundra extra för en 13 mm maskin just på grund av det!
 
Binesh skrev:
Men hålsågshållare av kraftigare modeller går inte in i 10 mm chuck. Det är helt klart värt några hundra extra för en 13 mm maskin just på grund av det!
Tror nog inte TS kommer köpa en sådan sats då den kostar i princip som borrmaskinen.
 
Och dessutom bör man inte köra så stora hålsågar i skruvdragare om det inte är någon annan som betalar, typ arbetsgivare eller dyl. ;)
 
Kolla på bauhaus dom hade några blå aeg kvar som dom rear ut nu innan dom blir helt oranga.
Annars kan du köpa blå Robi AEG:s budgetmärke.....kan man nästan säga.
Jag hade inte hängt upp mig så mycket på 13 mm vill jag borra sådana dimensioner så plockar jag fram borrmaskinen.
 
Skulle du ønske deg en liten hendig maskin, med nyere Li-ion batterier, har makita en liten lett maskin med 2*1.5 Li-ion maskin til ca 2000kr. Men den har jo da mindre batterier, selv om de er nyere og lettere.
 
Nimajneb skrev:
Tror nog inte TS kommer köpa en sådan sats då den kostar i princip som borrmaskinen.
Nej du kanske har rätt. Men det känns mer framtidssäker med en 13 chuck. Jag menar att det är lite dumsnålt och köpa en 10 mm nu och den dagen vederbörande behöver 13 så måste han antingen springa runt och få låna en maskin som klarar 13 mm eller investera i en.
Angående hålsåg, utbudet är mycket större för 13 mm hållare. Om det finns en möjlighet att TS i framtiden kommer att få borra hål för avlopp, ventilation eller liknande, d.v.s. storlekar 50-150 mm så kommer han att behöva en 13 mm chuck.
 
Vad tänkte du pröjsa? Är det 1000 spänn så är nog blå boschen bra. Är det 2000 spänn skulle jag köpa en Litium-jon-Makita från england alternativt nån Hitachi eller AEG på kampanj här hemma.

Kan ha varit den här Logiman menade (finns i kit med slagskruvdragare till samma pris på samma sajt). Jag har den och gillar den, men den är nog inget för hålsågar....

http://www.power-tools-pro.co.uk/ma...-10mm-keyless-chuck-5mtr-ptp-tape-p-5618.html
 
Vilken maskin har du idag?
 
Makita BDF343SHE 10 mm tenkte jeg på.

Men du har jo også den som er enda mindre med de små batteriene. Denne her burde også gå ann å bruke med 3.0 Ah batteri om man vil ha det senere.
 
Gillar man en viss maskin, men den råkar ha "fel" chuck kan man ju alltid byta den i efterhand. Alla maskiner jag träffat på hittils har haft utbytbar chuck. Går att får tag på från några hundringar.
 
clark vad har du för skruvdragare idag?
Jag hade köpt aeg du länkar till utan att tveka.
 
jag har en B&D från ullared 12V som kostade 495 för ca 4 år sedan och har bara en växel och är jäkla klen.. kan kolla modellen när jag kommer hem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.