Jag har varit i kontakt med Mockfjärdsfönster för offert, avdelning Halland. Säljaren var mycket trevlig och vi fick offerten direkt. Priset var dock högt för totalt 20 enheter varav fyra fönsterdörrar. Allt som allt skulle det gå på 210 000 med full montering. Enligt säljaren skulle kostnaden vara typ 60/40. Våra grannar som anlitat Mockfjärds är dock väldigt nöjda, och jag har själv sett att säljaren varit där några gånger för kontroll. Trots det har jag dock valt att beställa fönster via internet. Det visade sig att jag bara behövde betala drygt 96 000 kronor inkluderat en ny ytterdörr. Därtill var u-värde redan 1,2 som standard. Hos Mockfjärds var det tillval som motsvarade ca. 10 000. Med eget arbete, inköp och hjälp av vänner så tror jag att allting kommer att landa på max 125 000. Är tacksam att jag inte valt färdigkoncept efter läst ovan inlägg... /bobbopp
 
  • Gilla
Håkan65J
  • Laddar…
Kan bara meddela att det händer absolut ingenting, säljaren säger att montör är kontaktad fodren ligger där de ligger, jag har gjort reklamation igen......detta är bara för dåligt.
 
Tänkte bara meddela att de utvändiga fodren nu är på plats men usch vilken tid det tog.
Nu är det bara fönsterbrädorna som hamnade 5cm lägre än smygen som ser lite underligt ut.

Att sedan fodren på insidan sitter lite snett och är fula vid hörnen får jag nog leva med, jag orkar bara inte mer.

Jag kommer ALDRIG mer att anlita Mockfjärd (såvida det inte kommer en ursäkt eller ersättning för alla de extra milen vi fått köra).
 
Levererat på tid hos mig, men sen började det.
2 fönster var för stora
3 fönster blev felmonterade (enligt Mockfjärd)
Minst 2 fönster är skavda och har fått märken efter skumm etc.
Samtliga fönster fick allt annat än snygga mjukfogar, en del måste definitvt åtgärdas.
Montören skyller på Mockfjärd, Mockfjärd skyller på montören.

Men som sagt, själva fönstren är väldigt trevliga.
 
Jobbar själv som montör åt Mockfjärdsfönster i Skåne.
Själva har vi bara haft nöjda kunder och inga klagomål.
Visst finns det både bra och dåliga montörer och säljare men det finns det över allt inom allt.
 
Redigerat:
Ett företag testas inte ordentligt innan det krånglar, krånglar det så är det upp till företaget att bevisa att det är värt sitt rykte.
 
  • Gilla
TobiasStockholm
  • Laddar…
Som du säkert sett i denna tråd så finns det dessvärre alltför många av oss kunder till det företag du monterar åt (Mockfjärds Fönster) som anser att vi inte får den respons/hjälp vi förtjänar!
Det vore en välgärning om Du kunde "internt" framföra hur ni jobbar i Skåne och försöka få Mockfjärds att förstå att det faktiskt är en kund som hamnar i kläm och inte är nöjd när de kör med sina standardsvar, bristfälliga montage och urusla ersättningar!

Vi har nu, för att återknyta till den soppa vi hamnat i, fått vår andra reklamation till sist åtgärdad av montören men som vanligt får man ingenting extra från Mockfjärds vilket är sorgligt.
Det har faktiskt gått så långt att vi nu inte ens längre orkar med att försöka få Mockfjärds att förstå hur uselt de behandlar oss utan vi konstaterar att om åtminstone lägsta nivån på montage och kvalitet är uppnått så får vi nog vara nöjda med det.

Alla fina ord om enkelhet med en kontakt, ansvarstagande och "nöjd kund garanti" är tyvärr enligt vårt tycke inte annat än vilseledande marknadsföring och det får du gärna framföra om du har möjlighet till!

Hoppas dock att det fortsätter gå bra för dig och kunderna till Mockfjärds i dina regioner!

//Ceke
 
Det är bättre att ordna en snickare själv som monterar & mäter fönstren , det är där oftast problemet blir när konseptet ( en kontakt ,enkelt, hela ansvaret) fallerar. Du kan sedan välja vilket fabrikat på fönster som verkligen passar just ditt behov till huset!
Vi har en skickare som vi alltid använder och som man har förtroende för, beställer du via tex. Mockfjärd så kommer en montös du inte vet kompetensen på !!
Jan
 
Hos oss tog dom fel mått på fönstren.
Första montageteamet löste det genom att såga ett större hål, vilket inte blev så där jämrans snyggt. Sen skummade dom för mycket så att samtliga fönster kärvar och kladdade runt så att dom förstörde lacken så det stör på åtminstonde ett fönster.
Mjukfogen ser helt enkelt fördjälvigt ut.

Säljaren skyller på inkompetenta montörer, montörerna skyller på idiot till säljare. Själv tror jag båda har rätt.

Mockfjärdsfönster vägrar kompensera oss för all skit dom ställt till med utan skickar glatt en faktura utan att ta hänsyn till våra reklamationer.

VARNING!
 
Hej!

Vi har bestridit återstående betalning och vi har i dag fått beslut från Fönster & Dörrnämnden att vi ska kompenseras med en sketen summa. Nämnden anser att vi ska godta erbjudandet som Mockfjärdsfönster har erbjudit.
Jag kokar av argsinthet mot hur Mockfjärdsfönster kan få fortsätta med sin försäljning och montering. Vi har sedan oktober 2006 haft med Mockfjärds att göra. Beställning skedde och därefter blev allt bara fel. Fraktskador, montering av fönster och dörrar 2 gånger. Omöjligt att få kontakt med Mockfjärd. Vad för ansvar har Mockfjärdsfönster gentemot kunden. Vill snabbt komma i kontakt med husägare som har blivit kompenserade och vill veta hur pass långt man har gått i att bestrida fakturan. Har sett inslaget som Plus visade och inte har företaget ändrat sig. Vi kommer inte att ge oss i att fortsätta bestrida.

Hoppas på snabbt svar.

Mvh P
 
Hej alla.....

Jag fick till slut mina beställda och betalda utvändiga fönsterfoder, visserligen tog det ett år med mängder av bortkastad tid i form av mejlskrivning och tfn samtal.

Det lustigaste telefonsamtalet var nog när jag blev "utskälld" av någon sorts chef att jag kört slut på deras säljare.

Att sedan de invändiga fönsterfoder som säljaren kom och satte upp ser lite lustiga ut det har nu efteråt blivit en påminnelse av vad som kan hända och som tur är har jag gardiner som skymmer detta foder.

Jag bytte företag när jag beställde resterande fönsterbyte och nya luckor till ett kök i vår sommarstuga.
Då kom också en trevlig säljare................Detta företag var 100 ggr värre. Byggkraft är deras namn..
 
Mangan skrev:
Hos oss tog dom fel mått på fönstren.
Första montageteamet löste det genom att såga ett större hål, vilket inte blev så där jämrans snyggt. Sen skummade dom för mycket så att samtliga fönster kärvar och kladdade runt så att dom förstörde lacken så det stör på åtminstonde ett fönster.
Mjukfogen ser helt enkelt fördjälvigt ut.

Säljaren skyller på inkompetenta montörer, montörerna skyller på idiot till säljare. Själv tror jag båda har rätt.

Mockfjärdsfönster vägrar kompensera oss för all skit dom ställt till med utan skickar glatt en faktura utan att ta hänsyn till våra reklamationer.

VARNING!
Vad hände sen? Halvår senare anlände monteringsteam 2 som förklarade att 3 av de fyra reklamerade fönstren inte gick att göra något åt. Plåtskadan (till följd av kladd med skumm som man sedan försökt ta bort med kniv/nyckel) inte var stor nog att göra något åt och att de feminint utformade mjukfogarna inte gick att göra mycket åt nu när de satt på plats.
Det visade sig också att ett av fönstren inte gick att låsa (kul att upptäcka med barnen i bilen på väg till semester).
Efter långa samtal med Mockfjärd kommer dom fram till att det enda som återstår att göra nu är plåtskadan och låset.

Låset anländer 6 månader (!) senare och monteringsteam 3 anländer 2 månader efter det. Dom konstaterar snabbt att mjukfogarna ser fördjävliga ut, att plåtskadan medför att plåten måste bytas och att plåten ovanför fönstret leder in vatten och att plåten under fönstret är för kort och inte håller undan vatten nog.
Fem minuter senare är låset bytt och nya plåtar beställda. (Tänk om vi haft dessa montörer från början!)
Nu får jag nog vänta några månader till innan nästa sak händer.

Vet inte om man skall skratta eller gråta.. Någon kompensation för allt elände lär man inte få heller.
 
bobbopp: Grattis till att du valde bort Mockfjärd.
Jag fick efter mycket "gråt och tandagnisslan" mina foder på plats av en firma som var utsänd av Mockfjärd.
De gjorde det absolut bästa av situationen............................MEN när jag står på utsidan och tittar på vår radhuslänga så är våra fönster smalare än alla andras så det är liksom felmätt från början.

Mockfjärd Fönster var ett dyrt och tidsödande företag att anlita jag hade kunnat förlåtit dem om de ersatt våra extrakostnader med de 3000:- jag ville ha.

Men själva fönstren är toppenfina och inget ont ska falla på firman som tillverkat dem.
 
Har en kollega som använde Mockfjärdsfönster. Allt blev helt fel. De kom med för små fönster och föreslog karmar som var så breda att det knappt skulle komma in något ljus genom vindsfönstren.

Min kollega ringde och skällde ut dem efter noter flera gånger och till sist tror jag att Mockfjärdsfönster gav upp.

Men vi tycker synd om folk varje gång där det står en skylt om att Mockfjärdsfönster byter ut fönstren.....

STOR VARNING!!!
 
Hej alla som har lite taskiga upplevelser av Mockfjärd

Jag kan bara tillägga att det är inte så bra ställt med organisationen eller prissättningen i detta företag

Så jag hoppas att dem tar åt sig detta som Ni skriver eller så att en annan bättre aktör får Era pengar för tjänsterna
Själklart tror jag att Mockfjärd gör ett gott arbete - men jag har även sett baksidan av mockfjärd
där av mitt inlägg
Lycka till ni som e glad för dem lycka till ni som är missnöjda med dem
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.