Det är ingen som läser den här tråden numera eller? :(
 
:cool: Jojomen, fast vi är stumma av häpnad. :eek: :D
 
Immobil skrev:
:cool: Jojomen, fast vi är stumma av häpnad. :eek: :D
Haha, nu behöver vi kanske inte överdriva :p
 
Självklart, kollas varje dag om det kommit någon uppdatering.
 
Vad tycker ni då? Blir det bra tror ni? :) På tisdag målas taket!
Vi går och funderar på golv nu... klinkers blir sjukt j*vla jätte dyrt...

Vad har man för alternativ? Epoxi? Vet inget om betong-finish...

Har även planerat en billyft ala 4-pelare. Och vi har även planer och viljan att sänka ner denne i golvet så ramperna blir i golvhöjd.
 
Golvet och hur jag tänker.
Klinker eller annat stenmaterial kräver en kvalite som tål att ett verktyg kan tappas utan att det flisar ur. Köpte billig klinker till bastu och nog lyckas man tappa en liten hammare som slår ut en 10mm flisa i det nylagda golvet.
Epoxifärg är starkt men skulle man ha lite otur så att den släpper (minns inte vad du hade under betongen i golvet) eller tar stryck av t.ex. dubbdäck är det ju en hel del jobb att fixa.
Vanlig golvfärg är inte lika stark men jäkligt enkel att snygga till. När den blir sliten är det bara att tvätta golvet och sedan rolla ut ett nytt lager. Har målat ett garagegolv med däcksfärg som man har på stora båtar/färjor och den är hyfsad stark, vet dock inte vad det är för färg då jag fick tag på den via en bekant som ett restparti.
 
Hade vart snyggt med 3st rutor där bilarna står och sen en ljusare ton av färg runt om och utmed väggarna om ni förstår vad jag menar?
Frågan är som sagt om man ska bråka med Epoxi eller bara måla med nån skit dom säljer på färghandeln :)
 
Någonstans läste jag en tråd om ytskikt på betong, med lite länkar till företag och olika alternativ, troligen på detta forum.
AndersS har en poäng med att det är bra om man lätt och billigt kan snygga till golvet, efter ett par års slitage,
Ett tips kan ju vara att ta reda på vad någon lokal industri/bilverkstad har för beläggning på golvet.
Kollar man på annonser eller frågar färgsäljare, så är ju alltid deras produkt oslagbar..
 
Hela verkstadsdelen är färdig-spacklad. Imorgon ska alla väggarna slipas och taket ska målas. Var ute igår och la papp över hela golvet. Så nu är det bara att slabba och spilla hur mycket som helst. Färgschemat har diskuterats lite.

Taket blir vitt, sedan är tanken att väggarna ska bli vita också. Sedan 90cm upp på väggen, i höjd med arbetsbänkarna, ville vi har en brytning med en annan färg. Typ grått, blått eller nåt sånt. Och det ska sedan följas ända ut på golvet där vi funderade på att ha 3st ännu mörkare fält där bilarna ska stå. Då blir det automatiskt lite inrutat, snyggt och förhoppningsvis lite halvt lyxig känsla. Trappen blir nog i samma färg som dessa 3 fält för att bryta av lite. Smyg/foder runt dörrar och fönster i den ljusare grå.

Frågan är som sagt bara vilken färg-skala man ska gå på. Grå-skala är ju smidigt, men färg kanske hade vart roligare?

Vad tror ni?
 
Om man går på en ganska neutral färgskala så blir det sedan bilarna som står för färgen och blir blickpunkten. Så så vitt, svart och olika gråtoner är väl inte så tokigt.
 
Pappen är ute och väggarna och taket färdigspacklat... målning imorgon... :D
En bild från 2008-10-23 som jämnförelse... ussh... :(
 
  • 20090426068-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20081023210-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tja!
Kul att se lite framsteg!

Jag kommer nog att slipa och olja mitt golv.
Verkar mest vettigt. Då slipper man tydligen problem med sprucken färg/klinker.
Ang klinkler så bör du tänka på hur otäckt det är att åka hora på och släpa runt domkraften!

/Magnus
 
magnusrx7 skrev:
Tja!
Kul att se lite framsteg!

Jag kommer nog att slipa och olja mitt golv.
Verkar mest vettigt. Då slipper man tydligen problem med sprucken färg/klinker.
Ang klinkler så bör du tänka på hur otäckt det är att åka hora på och släpa runt domkraften!

/Magnus
Ja, ganska kul och se resultatet, man glömmer gärna hur det har sett ut en gång när man är mitt upp i det. Och det har ju tagit sjukt lång tid för oss att bygga det här stället oxå. Dels för att vi gjort allt själva och att vi byggt utan att springa till banken stup i kvarten osv... Oftast har det varit så att där dollarna tar slut, stannar även motivationen... Men nu är det nära!

Vi har mer eller mindre lagt ner klinkers-drömmen pga pengarna. Finns nog roligare saker att lägga pengarna på.
Svetsar, 4-pelare osv... Räknar iskallt med att börja mecka här innan hösten!
 
På jobbet målar vi golvet med en pool-botten färg från CGP 2komp tror det är Alcro
håller grymt bra ! (Skruvar lastbilar,traktorer mm)
dock ska man vänta lite att måla med en nygjuten platta då den suger färg som fan. Måla sen riktigt tunt första lagret å låt det suga in.
 
Finkeldunken skrev:
På jobbet målar vi golvet med en pool-botten färg från CGP 2komp tror det är Alcro
håller grymt bra ! (Skruvar lastbilar,traktorer mm)
dock ska man vänta lite att måla med en nygjuten platta då den suger färg som fan. Måla sen riktigt tunt första lagret å låt det suga in.
Vi gjöt plattan för (host host) 2.5 år sen snart :S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.