Fruktansvärt taskig smak. Utbyggnaden var horribel. Nä, det var nog bara biosalongen som var imponerande..
 
Det här tycker jag är riktigt coolt. Själva huset i sig är läckert (läget är sådär) men det jag mest imponeras av är att de fått ihop inredningen så bra. De har vågat dra på lite och ändå fått det stilrent -underbart!

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/406044
 
Thomas59
fn76 skrev:
[länk]

Hemmabio är trams, här är det hemmabiografsalong som gäller...
Smaken är ju olika, inte min stil, och tillbyggnaden var kriminellt ful. Passade inte alls ihop med huset.

Det som störde mig mest var ändå mäklarens taskiga språk i beskrivningen. Särskrivningskänsliga bör INTE läsa objektsbeskrivningen.

Sitter man som mäklare och skriver annonser borde man faktiskt kunna uttrycka sig någorlunda korrekt. Har karln inga kollegor som kan påtala bristen och hjälpa honom.
 
Det här tycker jag är riktigt coolt. Själva huset i sig är läckert (läget är sådär) men det jag mest imponeras av är att de fått ihop inredningen så bra. De har vågat dra på lite och ändå fått det stilrent -underbart!
[länk]
Håller helt med! Hade kunnat tro att jag själv bodde här;)
 
fn76 skrev:
[länk]

Hemmabio är trams, här är det hemmabiografsalong som gäller...
Huset är läckert!! Men å vad jag tycker det är vidrigt fult med en bar. Är fullkomligt allergisk mot ett alkoholtempel i en privatbostad...ser så trashigt ut.

När man ser sådana här nybyggda flådiga , ja rent av överdådiga villor redan till salu undrar jag direkt om de tagit sig vatten över huvudet och inte längre klarar av projektet. Vem bygger liksom ett sånt hus och sen inte bor i det?

Rent allmänt alltså och inte just detta specifika hus. Det finns många exempel på i princip nya lyxvillor som säljs till ganska låga summor om man jämför vad det måste ha kostat att smacka upp kåken.
 
Mikael_L
Cheesus skrev:
När man ser sådana här nybyggda flådiga , ja rent av överdådiga villor redan till salu undrar jag direkt om de tagit sig vatten över huvudet och inte längre klarar av projektet. Vem bygger liksom ett sånt hus och sen inte bor i det?

Rent allmänt alltså och inte just detta specifika hus. Det finns många exempel på i princip nya lyxvillor som säljs till ganska låga summor om man jämför vad det måste ha kostat att smacka upp kåken.
Tror du inte många av dessa är spekulationsbyggen, gjorda av hantverkare som tjänar multum då dom inte betalar alla arbetsgivareavgifter och andra skatter?
 
Sanoj_lidatorp skrev:
...Ska han redan sälja...

// Jonas
Verkar så, det har varit till salu en längre tid faktiskt... nästan ett år om jag inte minns fel... Stackgrönnan i Skellefteå är kanske inte ett ställe där man investerar så mycket pengar om man inte har någon anknytning där...
 
Sanoj_lidatorp skrev:
Det där känner jag igen!!
Jag kommer ihåg att jag följde hans byggtråd här på forumet. Ska han redan sälja...

// Jonas
Länk kanske?
 
Västerläge skrev:
Vad tros om detta objekt, färdigt till sensommaren 2009?
[länk]
Är det någon som varit och tittat på bygget?
Ja tack gärna !
Har ngn 12 mille till övers :D

/K
 
Gah, många av dessa coola hus är verkligen inte vackra! :eek: Läget är ofta vackrare än huset. Inte en bit bättre än att slänga ut sina slantar på en Gucci väska......tycker lilla jag. Skippa några infällda spotar och skicka pengarna till Rädda Barnen. Sa moraltanten. :p
 
Ser ut som en frontalkrock mellan ett trapphus på Södermalm och nån bilhall i Sollentuna...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.