Det där med att festo inte sågar lika rakt som bosch tror jag inte på. Bosch har fördel att den ställer in sina styrklakar automatiskt medans på festo så får man ställa dom manuellt. Och ställer man dom inte bra så blir inte sågsnittet bra.Punkt.

MVH Pär H
 
Nu är visserligen 135:an en mycket bra såg, men man skall minnas att testerna på newwoodworker.com alltid är positiva till allt!

Personligen väntar jag på att Festool uppgraderar sin 300-sticksåg och monterar en motorbroms och en lika smidig styrklacksinställning som 135:an har.
 
Är det bara jag som stör mej lite på placeringen av bygeln framför bladet? Tycker att den är i vägen när jag ska följa en linje.
 
LLLVäxjö skrev:
Är det bara jag som stör mej lite på placeringen av bygeln framför bladet? Tycker att den är i vägen när jag ska följa en linje.
Nope, siktar med bladet istället alt. siktar med splitterskyddet.
 
Har inte heller haft några problem med bygeln.
Då irriterar de spån man råkar få i ögonen mer ;)
 
Det är nog så att jag inte är van vid att den finns där. Har kört billigt skräp innan och där fanns det ingen. Får titta i en annan vinkel bara...
 
Kan inte bygeln plockas bort då? Vet att jag tog bort någon sorts skyddsplåt på min gamla 85a, förmodligen motsvarande bygeln du talar om.

Annars löses de flesta problem med sikt med att såga underifrån, när det är möjligt.
 
Jämnför med GST 85 PE. Är ju ingen hantverkare som står hela dagarna med sågen. Är den ett bra val?

Jag vet att 135an är populär men vad gör att man väljer den före 85an som är ca 650kr billigare samt 200g lättare.
 
Suhagg skrev:
Jag vet att 135an är populär men vad gör att man väljer den före 85an som är ca 650kr billigare samt 200g lättare.
650kr billigare stämmer inte riktigt :confused:
Det skiljer en hundring mellan dom:p
 
Zago skrev:
650kr billigare stämmer inte riktigt :confused:
Det skiljer en hundring mellan dom:p
Man brukar hitta 85:an för 1600:-
Var kan man hitta 135:an för 1700:-
 
Zago skrev:
650kr billigare stämmer inte riktigt :confused:
Det skiljer en hundring mellan dom:p
Oki var kikar du?
Några åsikter om skillnaderna annars?

Jag ska handla från Swedol och där får jag betala 2016 exkl vs 1450 exkl.
 
135:an brukar väl kosta 140gbp o uppåt, i UK får man oftast handväskan (BCE) istf limpan (CE).

Om jag inte missminner mig så saknar Limpan bla steglös hastighet i avtryckaren medan vissa tycker det är enklare att såga underifrån med limpan
Mao smaksak.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.