Micke184 skrev:
Varför bara "hota"? Om du nu väl börjat att engagera dig så är väl det bara att anmäla. (Är inte på ngt sätt kritisk till ditt engagemang, bara lite frågande varför man inte skulle anmäla)
Redan gjort. Jag ville bara ge honom en chans att plocka bort annonsen.
 
Okej... Här sitter vi och mailar och tror att vi har gjort någon nytta. Kom igen, civilkurage någon?
 
Binesh skrev:
Okej... Här sitter vi och mailar och tror att vi har gjort någon nytta. Kom igen, civilkurage någon?
Ja, vi åker dit och doppar dem i tjära och rullar dem i fjädrar..:)
 
Kanske dags att ringa Sverker Olofsson...så att han kan klappa till Tradera och Blocket.
 
Eller skicka en bild på Maud Olofsson till alla skurkar.
 
  • maud_olofsson.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Minst lika verkningsfullt tror jag.
 
Mikael_L
Oj, jag trodde det var Jokern, ni vet batman's fiende ... :D
 
Binesh skrev:
Okej... Här sitter vi och mailar och tror att vi har gjort någon nytta. Kom igen, civilkurage någon?
Vad man kan göra som nästan är "lagligt" är att bjuda på maskinen (å vinna). Sedan begär man fler bilder på maskinen då man fått höra av en kompis att den kanske inte är ok för att sedan strunta i att betala när han inte levererar. Du har ju köpt en Makita enl. ert avtal (eller?) och han lär knappast anmäla dig...

...dessutom får du lämna ett omdöme...;)

Vill man vara lite mer ute i den lagliga/olagliga gråzonen så kan man ju alltid skapa en "målvaktsanvändare" på tradera för detta ändamål...

Gör man detta konsekvent så tror jag att Tradera ganska fort betraktas som hopplöst av dessa bedragare.
 
Och inte bara verktyg, utan verktyg till köket ful saluförs också!

http://www.blocket.se/vi/20117825.htm?ca=14_s

Brödkniven G-9 har texten på fel sida, och ost och tomat knivarna kommer aldrig att ha så ful utstansning.
 
  • Global fusk.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fusk global.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Benny_P skrev:
Och inte bara verktyg, utan verktyg till köket ful saluförs också!

[länk]

Brödkniven G-9 har texten på fel sida, och ost och tomat knivarna kommer aldrig att ha så ful utstansning.
OT, men eftersom vi ändå är inne på verktyg till köket så är här en pryl som varje riktig verktygsnörd bör införskaffa: http://tinyurl.com/cesmcc

Undrar om det finns styrskena och vinkelanslag i tillbehörsprogrammet så att det kan bli fullständig millimeterrättvisa vid köksbordet? ;)
 
Benny_P skrev:
Och inte bara verktyg, utan verktyg till köket ful saluförs också!

[länk]

Brödkniven G-9 har texten på fel sida, och ost och tomat knivarna kommer aldrig att ha så ful utstansning.
Jag har ett sånt där kit, köpt ur bakluckan på en 245 för nåt år sen av en sån där som åker runt och "bara har ett knivset/matta/kastrullset/bestickset kvar och behöver kontanter till bensin", minns jag inte fel började prislappen på "halva priset" som det hette, 2500, men slutade på 300. Blandad kvalla, ett par knivar som är riktigt bra och nån som det är i stort sett omöjligt att få vasst. Och jo, jag såg redan innan jag köpte att det inte var riktiga Global-grejor, så jag känner mig inte lurad:)
 
Redigerat:
Binesh skrev:
[länk]

Suck... Vad är det som pågår?

Jag väntar med spänning på den dagen då det dyker upp Festool-kopior, vad roligt det ska bli :D
Ligger det inte en dammsugsadapter mellan extrabatteriet och trafon? :eek: Precis vad som behövs till en dragare...
 
Näe, det är nog en sån där som man trycker på batteriet. Det är därför den kostar så mycket :)

20min, var det så länge den funkade?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.