Namnförslaget är ju taget!

Men...socialt och projekt känns som fel underforum.

Jag är ju varken social eller en man med projekt så för min del får gärna klistret sitta så hårt det bara kan under just övrigt.

Det blir så halvsnobbigt att ligga under projekt ..projekt planerar man ju och det är liksom inte min grej riktigt. Tror jag...:)

Kakornar som Hemmakatten så snällt skickade med postverkets gula servicefordon smakade ypperligt. Hon är så snäll och skickar nybakade muffins men posten tog tre veckor på sig så fram kom det små jättegoda kakor istället...

Det där med loggan i avataren Mattias..vad kräver du av mig egentligen? Hur sjutton ska JAG kunna fixa detta? Du som är moderat och i ägo av en av de unika tröjorna får fixa detta åt oss. Min gamla Halda som jag skriver på numera efter att tangentbordet brunnit klarar inte av att bifoga sånt där.

Visst var tröjorna snygga?
 
Cheesus skrev:
Namnförslaget är ju taget!

Men...socialt och projekt känns som fel underforum.

Jag är ju varken social eller en man med projekt så för min del får gärna klistret sitta så hårt det bara kan under just övrigt.

Det blir så halvsnobbigt att ligga under projekt ..projekt planerar man ju och det är liksom inte min grej riktigt. Tror jag...:)
Admin tykte det var en bra idé i alla fall ;)
 
Viksbergs Gård - Don't worry, be happy känns ju självklart!!

Och cheesus, man behöver inte vara moderat för att byta avatar, tror att man klarar det lika bra vad man än har för politisk åsikt :)
 
Jaha, nu är ni två som har samma avatar. Det där får ni reda ut inom familjen. Jag har ändrat rubriken. Ni kan väl ropa till om det skall ändras ytterligare.
/Mattias
 
Rusty får ta avataren...det blir krångligt om vi båda har samma.

Jag får en del mail, telefonsamtal och p.m och det är jätteskoj! En fråga som kommit är om det blir en till aktivitet här vad det lider och vi vill självklart träffa fler av er alla otroligt trevliga människor!

Det är ju snart sommar och sol och då kommer det passa bra med en trevlig bygghelg i juni när solen står som högst. Kanske slutet av månaden vore bra så vattnet nere i sjön hunnit varmt och gott...just nu är det lite för kallt kan jag tycka.
Vi har världens bästa sandstrand nere vid sjön, långgrunt och inte en sten någonstans.

Med lite planering, som är min starka sida....så borde vi kunna ha tidernas roligaste helg tillsammans. Något att se fram mot när det är vinter och kallt. En helg att komma ihåg och kunna berätta för barnbarnen om.

För att inte tala om alla trevliga nya bekantskaper alla kommer att få.

Ett datum som vore lämpligt är 27-28/6. Slutet på Juni och semestertid. Det vore otroligt roligt om vi blir ett stoooort trevligt gäng!

Tjyvfiskade kräftor till lördagskvällens partaj verkar väl helt ok?
 
Va avis jag blir nu då jag läst om allt under helgen... Behövs det hjälp fler gånger så ställer jag upp, passar det riktigt bra i tiden så kanske det blir rena familjefesten.

/Stefan
 
Igår och idag så fortsätter rivandet i den del av huset som vi själva står kostnaden för. En sak är säker, förr i tiden hade man långa och många spikar...axlarna värker och ögonen är fulla av sågspån och isoleringsdamm. Vilket inte är så väldans trevligt.

Byggnadsställningskillarna är här och sätter nu väggar på det berömda tältet runt huset och i morgon är det utlovat att det kommer rivningsfolk hit och fortsätter på vårt jobb sen helgen.

Det ska bli intressant att se hur förhandlingarna med försäkringsbolaget fortlöper...de är väl inte så värst vana vid en situation som denna. Att en massa folk från landets alla hörn kommer och river hör nog till ovanligheterna.

Att sen samma och fler folk från samma trevliga forum dyker upp för att bygga i sommar känns nog ovant det med.

Så vi får ĺa se vad slutnotan blir för oss...vi har allra ödmjukast bett Carinas arbetsgivare om ett återbetalningspliktigt litet bidrag för att kunna ro detta i land.

Det känns lite overkligt detta att stå och riva ett hus som jag byggt så mycket i under ett år. Snart är vi framme vid "tidskapseln" som vi lade ner i golvbjälklaget i somras för framtida generationer att upptäcka. Aldrig hade väl jag tänkt att vi skulle titta på den lappen redan nu...Men som tur är finns fler lappar att skriva samt att vi givet kommer att ta kopia på hela den här tråden samt foton från både brand, rivning och bygge och lägga ner i en låda för de som river nästa gång. Jag hoppas verkligen att den rivningen ligger låååångt fram i tiden så att jag slipper se den lådan mer...:)
 
Nu har jag lyckats publicera en artikel om branden och rivningen av Viksbergsgård, kolla in startsidan http://www.byggahus.se/

Cheesus, jag väntar fortfarande på bilden på familjen du lovade mig!
 
Okej, nu är jag förvirrad.

Cheesus, i ditt inlägg står ett datum för återträffen, men i artikeln står ett annat....

Vilket är rätt? Eller blir det 2 helger?
 
Oj, Tryckfelsnisse var visst framme. Nu står det rätt i artikeln!
 
Aha! Trodde till min förskräckelse att Cheesus skulle bli tvungen att träffa mig TVÅ gånger i sommar, Men nu slapp han det!
 
Hahaha...Fru Fridell kanske jag kommer att vara tvungen att konsultera fler ggr efter hela denna historia. Eller vad tror fröken hjärnskrynklare?

Första anmälningen inne alltså om jag ska tolka Fridells inlägg? Hur många fler kommer...?
 
Jaha, då har jag lagt till ytterligare två bilder i bildspelet som jag just fick från RustyChainS och mattiasp - tackar! Den ena föreställer hela Familjen Holm och den andra är en gruppbild på de forummedlemmar som deltog i rivningshelgen.

Hjälp mig gärna med användarnamnen där jag skrivit Okänd. Vi vill ju veta vilka alla är!

Hoppas verkligen att bildspelet i artikeln fungerar för er andra, jag får det inte att funka idag. Men jag tror att det beror på att jag är uppkopplad via ett litet usb-modem idag. Vista vill inte samarbeta med min vanliga uppkoppling.
 
Det finns 11 personer på bilden men bara 10 namn. Kan det vara mattiasp som saknas?
 
Jag får det också till 11 personer på gruppbilden men bara 8 namn eller alias och två Okänd.

Vem är han längst till höger med en tröja över axeln och en hand i bakfickan?
Han är inte ens nämnd som Okänd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.