över min döda kropp
 
Över min döda kropp också!
 
Jag tycker gran och furu är helrätt i utemiljö. Och jag tycker det är synd att alla målar över sina gamla trappor.
 
Ajaj, nu sitter minst 488 inredningsbutiksinnehavare med shabbychic-inriktning och svettas över resultaträkningen! :-D

Jag tillhör dom som tycker att ny furu är ganska snyggt. Men några år senare när den har gulnat i en nikotinblek gillestugenyans... njaaaa
 
Jag ska måla hela värden lilla mamma...... Jag fick den på hjärnan. Vet inte varför!?
 
frjo7205 skrev:
Ajaj, nu sitter minst 488 inredningsbutiksinnehavare med shabbychic-inriktning och svettas över resultaträkningen! :-D

Jag tillhör dom som tycker att ny furu är ganska snyggt. Men några år senare när den har gulnat i en nikotinblek gillestugenyans... njaaaa
Håller med. Efter ett par år ser för tacky ut...
 
Många som tycker illa om furuinredning motiverar detta med att det liknar sportstuga, men varför detta förakt för sportstugor? Handen på hjärtat, visst brukar sportstugor vara ganska mysiga!?

Trender kommer och går, först spjärnar vi emot, sedan springer dom flesta efter. ....

När jag var barn skulle hemmen möbleras med teak. Teakhyllor, teakbord, teakfåtöljer, etc. Hatar fortfarande teak! Vilken befrielse när furumöblerna kom! Rustikt och samtidigt ombonat, särskilt när de hade fått den varma gula färgen.........Sedan fattade jag inte när ek blev modernt. (har det varit någon trend mellan furu och ek?) Jag associerar ek med begagnade kontorsmöbler från Kinnarp, jalusiskåp och sånt. Fick dom billigt. OK praktiska och tidlösa, men alltid lika fula. Kanske dags att kasta ut dom nu och ersätta med lagerhyllor i furu!?;) Är man bara tillräckligt långsam kommer man ett par gånger i livet ligga i framkanten av en trend. ;)
 
Finns det ingen UV-lack ?

Edit: Kom på att det är väl ligninet som gör det gult ...
 
Redigerat:
Jag fortsätter nog att vara lika träig och långsam, så kommer det nog att bli trendigt igen med färg på väggar och tak igen.
 
tallmilan skrev:
Finns det ingen UV-lack ?

Edit: Kom på att det är väl ligninet som gör det gult ...
Det finns ju alltid lut och som du säger klar uv-lack.
 
Sommartorparn skrev:
Snart kommer ni att ångra att ni har målat över era furuväggar, tak och trappor! :D

Furu är senaste trenden.
[länk]
Får vi lov att fortsätta?? :)
 
en till "över min döda kropp"...
 
Till sommaren slänger jag ut mina utbytta furuluckor på blocket till ett sjukt överpris, biter det så är det en trend ... muahahaaa
 
Hehe, jag undrar vad Ernst Kirschstång säger nu. Det var ju det enda som var säkert i hans program, att det blev någon nyans av vitt i slutet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.